Mis∑de∑fi∑ni∑tie (de ~ (m.), ~s)
1 Politiek correct geformuleerde definitie waarmee men door middel van leugen en bedrog de werkelijke aard van misstanden probeert te verhullen door deze te rechtvaardigen.
- Misdefinitie gaat over misstanden en gedrag van criminelen, radicalen en terroristen.
- Stop de #CancelCultuur! Stelletje moraalnarcisten, u bent geen beter mens als u mensen uitsluit vanwege hun politieke gezindheid.
- De vrijheid van meningsuiting is absoluut! Wat wij mogen schrijven, bepaalt niet de juut!
- Stiekem sollicitanten googelen en ze dan cancelen? Uw naam wordt geregistreerd en doorgegeven!
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
# Home # Boek HvA (Uitverkocht) # Registratie # Contact #
Misdefinitie artikelen
Pagina: 41 / 44: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44

62 Marokkanen vaker psychisch gestoord
61 MP Ys: "Wij hoeven die kut-zwarten niet terug"
60 Marokko.nl begrijpt "discriminatie" wel
59 Balkellende nu al genaaid door Europa
58 CU: "Onze beweringen ontkennen betekent straf"
57 Het gelijk van "De misdefinitie van de HvA"
56 CDA: "Ein volk! Ein Reich! Ein Euro!" (1)
55 Indoctrinatiereis fiasco door realiteit
54 Nationale Studiebox: "Stop zinloos VMBO-geweld"
53 Oplichting: E-dentify hosting is kinderspel (56)
52 "Steuntrekkers zijn vieze profiteurs"
51 HvA geeft studiepunten om te spammen (2)
50 2 maal 3 is 4; wiedewiedewiet en 2 is 9 (2)
49 Lapmiddelen voor het onderwijs
48 "Extreem rechts groeit in Nederland"
47 Indoctrinatie in strijd tegen radicaliseren
46 PvdA: "Op naar de zwartenheul"
45 Verdonk: "Deporteren is niet zielig"
44 Donner: "Alleen oprotten als het mij stoort"
43 Maar meneer, wat doet u nu?!

53 # Oplichting: E-dentify hosting is kinderspel #
Gepost door Misdefinitie op 17-05-2005 om 23:00.
Update (21 mei 18:30): men kiest bij E-dentify eieren voor hun geld na wat eigenaardige communicatie en besloot om alsnog mijn account gereed te maken.

Update (20 mei 23:45): bij een verzoek aan E-dentify om een door mij betaald ander account bij E-dentify terug online te zetten werd ik gechanteerd door de directeur met "andere stappen". Zij weigeren de klant te geven waar hij voor betaalt zolang dit artikel online staat. Zij krijgen binnenkort een ultimatum waarna er aangifte volgt. Word vervolgd...

Update (20 mei 16:45): ik ontving een mail van iemand uit naam van E-dentify Internet Diensten met de sommatie dit artikel te verwijderen. Zie voor details mijn 3e reactie onder dit artikel.


Op internet kan men relatief eenvoudig gouden bergen beloven aan niks vermoedende klanten. Men neemt een webserver, men plaatst daar wat reclamepraat op en men doet het rondkijkende volk een prachtig aanbod. Dat het aanbod net zoveel waard is als de belofte van een linkse politicus ondervonden honderden klanten van het hostingbedrijf E-dentify Internet Diensten. Zij betaalden om hun website te hosten allemaal enkele tientjes aan een stel kleine kinderen die zich voordeden als bedrijf en werden opgelicht: het geld zijn ze kwijt en hun website is meer offline dan online.

Op hun website suggereert het bedrijf dat de Nederlander veel voor weinig zoekt. Ze krijgen echter weinig voor veel. Het bedrijf pronkt ermee dat ze de websites in Nederland hosten. In de praktijk komt een server als hij offline gaat pas na minstens 1 maand weer online. Dat betekent dat als er iets gebeurt uw website weken tot maandenlang down is. Jawel, we praten hier nog steeds over webhosting.

Ze bieden een in theorie mooi pakket aan vanaf 1 euro per maand. Dat houdt in dat de klant per jaar betaalt, het contract stilzwijgend verlengd wordt en uw mails en brieven om op te zeggen spoorloos verdwijnen. U bent minstens 12 euro kwijt voor de hosting en 10 euro voor een domeinnaam. Dat is 22 euro. Een spotprijs zult u denken. Niks is minder waar. Tegenwoordig is het aanbieden van hosting vanaf 1 euro heel normaal. Nog veel belangrijker is echter: uw website is regelmatig offline. Niet voor een paar uur, maar voor een paar dagen, weken of zelfs maanden. Honderden klanten van E-dentify zijn al een jaar abonnee en waren hooguit een paar weken online. Dat is omgerekend 22 euro per maand! Resellers betalen tussen de 70 en 130 euro per jaar. Hoezo goedkoop?

Verder wordt er geadverteerd met 350 MB schijfruimte. In principe heeft men die ruimte tot zijn beschikking, maar ook hier geldt: als de server bij elkaar hooguit een maand online is, dan heeft u dus 11 maanden geen host. Verder is de schijf regelmatig vol en kan er wekenlang niks opgezet worden. Veel klanten beklaagden zich er op het forum over dat ze slechts 3 MB konden uploaden. Concurrenten bieden voor 1 euro per maand minimaal 25 MB aan die altijd beschikbaar is. 3 MB is 8 keer zo weinig, dus effectief kost het goedkoopste abonnement bij E-dentify 8 euro. Hoezo goedkoop? Een webserver die slechts een aantal dagen per maand online is staat gelijk aan oplichting. Onbeperkte MySQL-databases is 1 van de stokpaardjes. Helaas valt de database net als de servers regelmatig uit.

Kort gezegd: de dienst is het hele jaar door onbruikbaar en de klanten die het betreft zijn niet blij.

E-dentify wast zijn handen in onschuld. Zij wijzen er steeds op dat een aantal servers wel draaien en dat er een heleboel klanten tevreden zijn. Gedupeerden weerleggen deze argumenten door te stellen dat E-dentify klanten, vrienden, kennissen en billenmaten heeft omgekocht om zich positief op te stellen. Verder stelt de heer Wiggers van E-dentify dat ze er alles aan doen om getroffen servers weer snel online te krijgen. Met snel wordt dan minimaal een paar maanden bedoeld. Serieus, ik maak geen grappen. Het betreft hier webhosting waarbij uw website zomaar een paar maanden uit de lucht is. Slachtoffers van deze oplichterspraktijken zijn woedend omdat ze al het hele jaar aan het lijntje worden gehouden. Er wordt van alles beloofd. Beterschap bij nieuwe servers, vergoedingen voor offline maanden en een betere service. Die beterschap en de service is er nooit gekomen en de vergoeding heeft men te zijnertijd reeds over gemaakt op giro 555.

Klanten voelen zich benadeeld en besodemieterd. Vooral de mentaliteit van het bedrijf staat hen erg tegen. Negatieve berichten over het bedrijf worden op fora gecensureerd of met klem tegen gesproken, mensen worden verbannen van het forum en ze worden regelmatig afgesnauwd. Ze krijgen van het bedrijf te horen dat het overmacht is en dat ze dus pech hebben als ze niet online zijn. Op het moment is de bom losgebarsten. Klanten pikken het niet langer. Een van hen stuurde onder andere naar misdefinitie.nl en de forumgebruikers van het E-dentify forum een mail waarin hij klanten opriep om in actie te komen tegen deze door en door slechte webhost. Hiervoor opende hij een topic. Een andere topic werd door een tweede klant geopend. In deze topics wordt het bedrijf helemaal over de kling gejaagd en afgebrand en probeert E-dentify het lijf te redden uit angst voor een televisierapportage.

Ontevreden klanten spuien ook hun gal op webhosters.nl (volgens de website een volledig en objectief webhosting overzicht). Ook hier probeert het bedrijf zelf te redden wat er te redden valt door valse positieve berichten te posten.

Een aantal fora lijken opgetrommeld te zijn om het nieuws te verspreiden. Zo zijn er ook onderwerpen te vinden op webhostingtalk.nl en internetoplichting.nl. Er gaan geruchten dat klanten willen samenspannen om de oplichtingskwestie publiekelijk aan het licht te brengen. Eerder werd er op het forum van E-dentify zelf gedreigd met rechtzaken als E-dentify niet onmiddellijk zijn oplichterspraktijken zou staken en de gedupeerden hun geld terug zou geven.

Zelf lijkt E-dentify er niet zo mee te zitten. Ze hebben hun geld al verdiend en beroepen zich op overmacht en het idee dat een webhoster geen uptime kan garanderen. Dat een product gewoon moet werken komt nog niet in ze op. Laten we hopen op een goede afloop. Anders krijgen onze scholieren dit keer eens niet een strafmiddag op school, maar wordt het een middagje schoffelen in het park. En u weet: in het park gebeuren wel eens rare dingen.
Reacties: 56
Pagina's: 1 2 3

Reactie door Misdefinitie op 06-06-2005 om 20:54.
Aangezien E-dentify honderden klanten middels bedrog geld afhandig heeft gemaakt zonder het product te leveren is hier wel degelijk sprake van oplichting. Leest u aub uw definities na. Dat U wel een goed product heeft doet niet af aan de oplichtingspraktijken bij andere klanten.

Verder leest u niet wat ik schrijf en wel op 2 punten:
1) Het feit dat er (als het al waar is) een handjevol mensen de moeite nemen om te klagen betekent niet dat al die honderen niet zijn opgelicht.
2) Dat mensen niet kiezen voor een gratis host komt omdat men bij een betaalde host voor dat extra geld ook extra functionaliteit biedt (zei ik dat hierboven al of niet?). Bijvoorbeeld geen reclame en geen banners.

Wat uw voorbeeld van de Aldi betreft: het niet snel geholpen worden zou mijn probleem niet zijn. Maar als de melk net zo geschift is als sommige mensen in Nederland en het ook nog voornamelijk voorkomt in een paar filialen, dan hebben we een volstrekt ontoelaatbare situatie. Ongeacht of uw melk wel goed was.

Reactie door Misdefinitie op 12-06-2005 om 00:29.
De honderden klanten die maanden offline waren op een oude server die men Dictys noemde, vervolgens wekenlang down waren op Apollo en nu op Diana werden overgeplaatst, krijgen nu voor de zoveelste keer te maken met downtime. Het betreft weer een brakke harde schijf.

Een treffend voorbeeld van een bedrijf dat goedkope desktop hardware gebruikt in computers die dienen als webserver. Nog steeds mogen we niet spreken over wanbeleid...

Reactie door Schenk (gast) op 20-06-2005 om 11:44.
Mijnheer Nauta moet niet zo gaan zitten zeuren dat mensen die problemen hebben of hadden (of in de toekomst vast en zeker gaan krijgen) met E-dentify en hen zwart proberen te maken. Zwart maken is nl. iemand beschuldigen van iets wat NIET waar is!!!

WAT WEL WAAR IS, is dat E-dentify onze site 1 dag nadat de annuleringstermijn voor het tweede pakket was verlopen, en het geld voor het tweede pakket binnen was, onze site eraf gooide en vervolgens nergens meer op reageerde!!!
WAT WEL WAAR IS, is dat E-dentify alle postings op hun forum die negatief zijn, of waarin verzoeken tot terugbetaling staan, verwijderd zodat anderen geen lucht krijgen van hun praktijken!!!
WAT WEL WAAR IS, is dat onze site bij E-dentify minder dan 1 maand in de lucht is geweest maar dat ik voor een dubbel pakket voor 1 jaar vooruit betaald heb. Ik heb dus per maand Euro 24 betaald i.p.v. 1 of 2 euro!!!
WAT WEL WAAR IS, is dat uit alle negatieve reacties blijkt dat E-dentify een stel oplichters zijn, want zij hebben tot op heden geen enkele ontevreden klant schadeloos gesteld!!!
WAT WEL WAAR IS, is dat E-dentify denkt dat niemand juridische acties tegen hen zal ondernemen, omdat dat meer geld gaat kosten dan die 12 of 24 euro per jaar, en dat ze er daarom nog steeds mee wegkomen!!!
Wat WEL WAAR IS, is dat ze DAT ook net 1 keer te vaak kunnen denken!!!

Reactie door Misdefinitie op 20-06-2005 om 15:14.
Uw eerste punt is nu precies de reden waarom de artikelen op deze website kunnen blijven staan. Zolang het de waarheid betreft is er niks op tegen om wantoestanden openbaar te maken. Het is ook niet bedoeld om E-dentify failliet te laten gaan. We willen graag de mensen waarschuwen dat ze met belangrijke websites een slechte keuze hebben aan E-dentify.

De host is hooguit geschikt om een hobby-website op te zetten waarvan het niet erg is als hij offline gaat. Of om grote bestanden tijdelijk beschikbaar te stellen voor een grote groep mensen. Als E-dentify nu eerlijk de kwaliteit van de hosting zou vermelden en ook aangeeft voor welke toepassingen de host wel en niet geschikt is, dan zou er geen probleem zijn.

Overigens zit E-dentify redelijk veilig. Ze kunnen op zo'n manier een bedrijf runnen omdat de kans klein is dat iemand een juridische procedure gaat starten. Het enige dat klanten die zich opgelicht voelen kunnen doen is zelf aangifte doen bij de politie van "oplichting".

Reactie door Stef (gast) op 26-06-2005 om 00:47.
Ik ben ook een paar maanden zeer ontevreden klant bij E-Dentify geweest, maar heb inmiddels met een eigen bedrijf getoond dat het beter kan voor dezelfde prijs.

De plannen voor het bedrijf liepen al langer, maar de problemen met E-Dentify hebben mij over de streep getrokken om het echt te realiseren.
Ik noem even op:
-Geen communicatie(geen antwoord op vragen, ook niet omtrend belangrijke dingen als downtime)
-Een zeer hoge load op de server(tot over de 21 waar 1 het hoogst acceptabele is voor een P4) met als gevolg vaak het staken van de server
-Ik heb een site gedraaid die vaak exclusieve foto's had die vaak op andere sites gedeeltelijk gelinkt werden, zodra er een nieuwe update was ging de server bijzonder vaak plat alsof hij het niet meer trok
-Verbetering is beloofd en er ook zelfs even geweest maar het ging weer heel snel bergaf
-Nu die apollo crash, waarvan de backup corrupt zou zijn. Ik heb persoonlijk het idee dat de backup op de hardeschijf stond die gecrashed is(on-site dus).
-De geldteruggave is naar giro 555 gegaan, maar er is totaal geen bewijs gelevert dat deze ook daadwerkelijk gestort is! Ik heb het gevoel dat dat absoluut niet gedaan is. Ik had misschien 0,50 tot een euro van hun terug kunnen krijgen dus om het geld gaat het me niet, maar het gebaar van goede wil. Dat kwam ook niet.
-De algemene voorwaarden heb ik eens goed bestudeerd met iemand die Rechten heeft gehad en zijn compleet aanvechtbaar(afschuiven schuld e.d. klopt niet en mag ook niet in veel gevallen). Pogingen om hun erop te wijzen heeft tot 0 reactie geleidt.
-Topics die verdwijnen, bedreigingen om nette posts met negatief commentaar, het gebeurd allemaal!
-Toen de server er voor de 12de keer op een heel belangrijk moment uitklapte heb ik alles onmiddelijk overgezet en mijn domeinnaam verhuisd, daar moest ik ook nog 10,- administratie kosten over betalen omdat ik het niet op tijd melde. Ook heel aanvechtbaar, zeker als hun er totaal geen handelen in hebben. Het domein verhuisd gewoon.

Nee, ik ben blij met mijn eigen server die, na wat simpel configureer werk, goed en veilig draaid en eigenlijk nooit gereboot hoeft te worden.
E-Dentify mist in mijn ogen: Kennis, klantvriendelijkheid en zakelijk inzicht en laten dat nu net de belangrijkste dingen zijn. Als er genoeg kennis was om de servers goed te configureren dan was support voor mij niet eens nodig geweest maar door alle e-mails over en weer is het inmiddels al een dik bestand geworden van wat wij uitgewisselt hebben, of beter gezegt, wat ik naar hun stuurde. E-Dentify liet alleen van zich horen als er geld was te verdienen.

Reactie door Misdefinitie op 26-06-2005 om 02:57.
Bij E-dentify wordt er gelogen alsof het gedrukt staat. Natuurlijk is er geen gift gedaan bij 555. Het betroffen minstens 200 klanten met verschillende soorten pakketen. Het zou vrij naÔef zijn om te denken dat de pubers die het bedrijf runnen 500 euro op 555 hebben gestord. (Als het wel zo is, dan daag ik ze uit om het bewijs te leveren.) Het was gewoon een slappe smoes om van de schadevergoeding af te komen.

Ook zouden ze een deel van het geld gebruiken om te investeren in nieuwe hardware en betere service. Want het lag volgens hen allemaal aan EasyDedicated.com. Helaas waren de "nieuwe" servers (die co-located waren) ook net zo vaak down. Bedragen betalen van 1200 euro aan een recovery bedrijf waren ook leugens: de schijf is wellicht nooit in zo'n bedrijf geweest en de klanten krijgen hun data nooit meer terug. Toch hield men bij E-dentify de klanten in de waan dat ze veel geld zouden kwijt raken. Er werden geen backups gemaakt. Zelfs de accountgegevens van de klanten waren ze kwijt. Ze zouden er wel voor zorgen dat het nooit meer kon gebeuren. 2 weken later was het weer raak. Wat een prutsers.

Er zijn wel klanten geweest die geroepen hebben dat ze het willen aanvechten en "deskundigen" roepen ook dat het aanvechtbaar is, maar in de praktijk staat E-dentify vrij sterk. Als klanten al logs hebben van de uptime, bijvoorbeeld via een dienst als die van webbuddy.nl, dan is het nog maar de vraag in hoeverre men het kan aanvechten. Klanten hebben geen recht op uptime garantie. Er is immers geen SLA afgesloten zoals wel gebruikelijk is bij garantie. De bewijslast is ook moeilijk. E-dentify zegt overlast. Gezond verstand zegt dat ze liegen. Dat houdt echter geen stand in de rechtzaal. En voor elk uur dat een advocaat kost kunnen klanten hun site bijna 10 jaar laten hosten bij een goede host. Hooguit theoretisch aanvechtbaar, maar in de praktijk denk ik niet dat iemand zich daarmee gaat bezighouden. Tenzij hij echt een voorbeeld wil stellen en wil laten zien dat het op internet stikt van dit soort kleinschalige oplichtingspraktijken.

Reactie door vishobby.nl (gast) op 27-06-2005 om 17:57.
ik ben ZEER tevreden over ED.
99.4% uptime

E-dentify rulezzzzz

Reactie door Misdefinitie op 27-06-2005 om 19:58.
U bent wellicht 1 van de weinigen die het geluk heeft gehad op een goede server geplaatst te zijn of u bezoekt uw website nauwelijks.

Reactie door Bert (gast) op 21-07-2005 om 21:34.
Ik heb zeven weken geleden mijn factuur betaald om mijn domein naar e-dentify te verhuizen (22 euro). Na tal van ticketjes, is er nog steeds niet gebeurd. Het domein is nog steeds niet verhuisd. Nu antwoorden ze zelfs al niet meer op mijn ticketjes. En mijn forumposts worden gedeleted en vervolgens bannen ze me! Kan niemand hier iets mee doen?? Nergens heb ik een klacht gehoord van DIT FORMAAT. Kan niemand dit gebruiken als bewijs ofzo? Contacteer me: info@coolstuff.be

Reactie door Misdefinitie op 21-07-2005 om 23:51.
Volgens mij valt er op het forum van E-dentify te lezen dat een van hun vaste medewerkers op vakantie is gegaan. Hij hield zich met name bezig met het supportgedeelte. Aangezien E-dentify gerund wordt door een aantal pubers die met hun ouders op vakantie mee moeten en ze hoogstwaarschijnlijk geen vervanging kunnen regelen kan dat betekenen dat uw order grote vertragingen oploopt.

Al is 7 weken natuurlijk niet normaal. Heeft u wel een verhuiscontract ondertekend en opgestuurd en is uw factuur betaald onder vermelding van uw factuurnummer? Is uw domeinnaam geen "probleemdomein" waar iets mee is? (Bijvoorbeeld een domeinnaam die op naam van uw oude hostingsprovider staat?) Als dat allemaal in orde is, dan lijkt het inderdaad een hele rare kwestie die E-dentify had moeten oplossen. Probeer de zaak, ondanks uw boosheid om de gang van zaken, rustig en netjes aan te pakken. Anders bent u sowieso uw geld kwijt.

We zijn hier overigens geen klachtenforum. Wat u kunt doen is uw klacht naar consumentenprogramma's als Radar mailen en de pers (onder andere de Telegraaf) op de hoogte stellen dat u de zoveelste klant bent die zich opgelicht voelt door E-dentify. Een aantal mensen hebben dat al geprobeerd, maar het probleem is dat er op dit moment te weinig mensen zijn die er iets aan willen doen. Des te meer mensen hier ruchtbaarheid aan geven, des te groter is de kans dat er wat aan gedaan kan worden.

Reactie door Ruben (gast) op 14-08-2005 om 08:34.
Belachelijk, ik ga er echt niet hosten, nu zit ik bij 14w.nl en krijg ik 75 mb voor 1 euro maar dat kan ik dus ook echt gebruiken, een en al onzin e-dentify!

Reactie door Misdefinitie op 14-08-2005 om 14:17.
U heeft dan wel slechts 1 GB aan dataverkeer. Maar als het allemaal goed werkt, dan kan het zeker een alternatief zijn.

Reactie door alexanderpas (gast) op 19-01-2006 om 00:19.
E-dentify is begonnen met het sturen van aanmaningen! dit dus ook naar klanten waarbij het contract al lang is opgezegd

Reactie door Misdefinitie op 19-01-2006 om 00:53.
Ik ben ervan op de hoogte. De oplichtingspraktijken van E-dentify gaan verder dan mensen in eerste instantie konden vermoeden. Ik ben bezig om informatie te verzamelen voor een tweede artikel over dit bedrijf. Ieder die concrete informatie heeft of een idee heeft voor een actie jegens dit bedrijf is van harte uitgenodigd om dit te melden.

Als u de dienst schriftelijk heeft opgezegd raad ik u aan de factuur gewoon te negeren en niet te betalen. Ze moeten er maar voor zorgen dat ze hun zaakjes op orde hebben.

Reactie door alexanderpas (gast) op 06-03-2006 om 01:07.
ach, ik heb gewoon ff m'n rechtshulp ingeschakeld (toch wel handig soms.) en die hebben ff wat advies gegeven, en heb dan zelf ff een briefje uitgetikt en naar hun opgestuurd (aangetekend, zeer belangrijk), onder andere dat hij volgens het burgelijk wetboek verplicht is een deugelijke dienst te verlenen en dat ik binnen de opzegtermijn zoals vermeld in de algemene voorwaarden heb opgezegd, en een kopie van deze brief toegevoegd. (gelukkig stond deze nog op mijn computer.)

Ik heb de ontvangsbevestiging (met handtekening retour natuurlijk) ontvangen en tevens heb ik ze in die brief een ultimatum gesteld van 3 maanden, (een redelijke termijn) om te reageren [quote]of anders zie ik mij genoodzaakt deze zaak als afgehandeld te beschouwen.[/quote]

En o ja, de directeur heeft persoonlijk voor de brief getekend, dus daar kan hij niet omheen...

Reactie door Misdefinitie op 06-03-2006 om 02:25.
U bent erg netjes gebleven. Na het versturen van een opzegbrief had ik zeker geen extra tijd en financiŽle middelen gestoken in een aangetekende brief. Negeren en voor laten komen. Goed wetende dat dat toch niet gebeurt aangezien E-dentify weet dat ze in gebreke blijven. Ik vermoed dat ze het in uw geval hierbij laten en u er vanaf bent.

Reacties: 56
Pagina's: 1 2 3

Reactie toevoegen
U dient in te loggen om een bericht te kunnen plaatsen.
 Houd het hier netjes. Hartelijk dank.

Misdefinitie
Copyright (c) 2004-2024.

C:\>Misdefinitie\type info.txt
Contact opnemen kan via een e-mail naar info apending misdefinitie.nl.