Mis·de·fi·ni·tie (de ~ (m.), ~s)
1 Politiek correct geformuleerde definitie waarmee men door middel van leugen en bedrog de werkelijke aard van misstanden probeert te verhullen door deze te rechtvaardigen.
- Misdefinitie gaat over misstanden en gedrag van criminelen, radicalen en terroristen.
- Stop de #CancelCultuur! Stelletje moraalnarcisten, u bent geen beter mens als u mensen uitsluit vanwege hun politieke gezindheid.
- De vrijheid van meningsuiting is absoluut! Wat wij mogen schrijven, bepaalt niet de juut!
- Stiekem sollicitanten googelen en ze dan cancelen? Uw naam wordt geregistreerd en doorgegeven!
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
# Home # Boek HvA (Uitverkocht) # Registratie # Contact #
Misdefinitie artikelen
Pagina: 19 / 44: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44

502 Hang pedofielen aan hun ballen op!
501 Collegegelddiscussie in de context (2)
500 Asielbeleid continu gefrustreerd
499 Zwartjoekels discrimineren is rete cool (1)
498 Opportuniteit is rechterlijke achterlijkheid (2)
497 Immigratieramp op herhaling
496 Bezuinigingen ProRail sporen niet
495 Meten met slinkse maten
494 Klakkeloze onderwijsplannen
493 Kennis van de politieke correctheid
492 Beloften op lange termijn (2)
491 Alle moslims moeten weg! (1)
490 UvA administratieve puinzooi (1)
489 Het achterlijke moslimcollectief (2)
488 Onze wraak zal komen (9)
487 Multi-level mongolen (2)
486 Rechts waar u zo bang voor was (3)
485 Socialist tot de salontafel
484 Schijn van de bezuiniging (9)
483 Geen ambitie? Sla de politie!

493 # Kennis van de politieke correctheid #
Gepost door Misdefinitie op 07-11-2010 om 23:45.
Over Nederland wordt vaak gezegd dat het een dom immigratiebeleid heuse kenniseconomie zou bezitten. Hiermee zou een gemis aan rijkdommen, industrie een grondstoffen gecompenseerd kunnen worden doordat onze professionals met hun kennis overal ter wereld munt kunnen slaan uit hun specialisme. Aangezien kennis niet aan de bomen groeit waar de apen hun bananen halen, moet het worden opgedaan in leerfabrieken die in de volksmond gewoon "school" worden genoemd. Van jongs af aan worden de kennis en de vaardigheden er met de paplepel ingegoten. Mensen verwachten daarom doorgaans dat tenminste een significant deel van de kinderen die het volledige schoolprogramma hebben doorlopen, in staat moeten zijn blijk te geven van de kennis die ze al die jaren hebben opgedaan. Toch blijkt er ergens een flinke kink in de kabel te komen. Media melden dat de kennis als sneeuw voor de zon verdwenen is. Kinderen leren niks meer door indoctrinatie, politiek correct geleuter en hersenloze lesprogramma's die bedoeld zijn als propaganda.

Negatieve invloeden.

Wetenschappelijk gezien wordt elke generatie weer een aantal IQ-punten slimmer dan de vorige generatie. Theoretisch gezien zullen 15-jarigen derhalve intelligenter zijn dan wij. Al is daar niet al te veel voor nodig. Desalniettemin lezen we steeds vaker in de krant dat jongeren geen sodemieter weten. Simpele feiten die eenieder zo uit zijn mouw moet kunnen schudden zijn voor de kinderen van vandaag abracadabra. Gezond verstand zegt ons dat het gewoon een kwestie is van leren. Zorg voor goed onderwijs, dan moet het goed komen. Zulke problemen zijn ook niet nieuw, dus ligt het voor de hand dat er genoeg oplossingen klaar liggen en we op de hoogte gehouden kunnen worden van de voortgang. Toch blijven de berichten ons choqueren. Zoals recent een bericht uit de Telegraaf dat kinderen veel te weinig weten over de geschiedenis. Dit was geen gewoon bericht. Hier is iets vreemds aan de hand. Opvallend is dat het hier een klein probleem lijkt te betreffen, maar waarvoor wel de noodklok wordt geluid alsof er geen oplossing bestaat.

Onderzoekers melden dat kinderen te weinig feiten kennen. Wordt aan de snotneuzen gevraagd uit welke tijd de gloeilamp stamt, dan zullen een groot aantal zonder blikken of blozen beamen dat die dingen er al waren in 1200. Terwijl 1900 iets meer in de buurt komt. Een gebrek aan kennis omdat zulke feiten toevallig niet behandeld zijn? Hadden de leerlingen misschien een leerkracht die het zelf niet wist? Of hebben de leerlingen soms gedacht dat al die linkse lulpraatjes over het sprookje van de opwarming van de aarde en de noodzaak van spaarlampen net zo achterlijk zijn als de middeleeuwers dat het wel in dat tijdsvlak moest passen? Vikingschepen blijken al net zo onbekend. Waar kwamen die dingen ook alweer vandaan? Oudere jongeren die vroeger naar Wickie de Viking hebben gekeken zouden vast geen Nederland hebben aangekruist op het formulier van hun Cito-toets. Dat zou pas treurig zijn. Weet u misschien wat een barbier is? Een bar waar de heren bier dronken? Dan mag u nu stoppen met lezen.

Een kleine hint dat er veel meer aan de hand is dan zomaar een paar gaten in het geheugen krijgen we als men vermeldt wat de lieve kindertjes nog weten van die gruwelijke Tweede Wereldoorlog. Vraag ze eens aan wat ze denken als ze een trein zien met daarop een bord met de tekst "Westerbork - Auschwitz". Dan associëren ze dat niet met de Jodenvervolging, maar kiezen ze voor een antwoord als verzet, zwarte handel of onderduikers. Kijk, nou wordt het interessant. Dit kan natuurlijk simpelweg het gevolg zijn van het niet behandelen van de stof waardoor leerlingen op het examen moeten gokken. Zou dat het geval zijn, dan moeten alle antwoorden even veel gekozen worden. Nergens wordt melding gemaakt dat zoiets gebeurd is, dus verwerpen we dat idee. De tweede verklaring kan zijn dat er inmiddels nieuwe feiten zijn opgedoken en men bekend heeft dat de Holocaust een joods verzinsel was. Deze verklaring ligt eveneens niet voor de hand aangezien we nergens een perspublicatie van zulk groot nieuws kunnen ontdekken.

De overgebleven verklaring is dat hier sprake is van een massale ontkenning van de Holocaust. En, beste kindertjes, dat is met dank aan een drogredenatie van de Hoge Raad strafbaar gesteld op basis van een wetsartikel dat over belediging gaat. Hoe dode mensen beledigd kunnen worden moeten ze ons in de rechtszaal nog maar eens een keertje uitleggen, maar het zij zo. Feit is dat beweren dat Auschwitz geen vernietigingskamp is waar duizenden Joden zijn omgekomen, een strafbaar feit oplevert. Zelfs suggesties zijn gevaarlijk. De AEL werd door het gerechtshof in Amsterdam veroordeeld voor een suggestie die ontkende dat omgekomen mensen in zo'n kamp Joden zouden zijn. De suggestie dat een trein die overduidelijk gebruikt werd voor het deporteren van Joden naar een plek waar onherroepelijk de gaskamers wachten, zal dan zeker een strafbaar feit opleveren. De belediging moet dan wel met opzet zijn gedaan. Vooral moslims blijken uit antisemitistische gevoelens "moeite" te hebben met de joodse versie van de Holocaust. Opzet is daarmee een gegeven.

Een op de 5 docenten kan vanwege die moslimsentimenten geen les meer geven over de Holocaust. Een half jaar geleden stelde Elsevier nog dat op basis van onderzoek is gebleken dat de kennis van Nederlandse leerlingen veel beter is dan die van Engelse leerlingen. Engeland schijnt zo'n grote moslimpopulatie te hebben dat er zelfs leerlingen bij zitten die denken dat Auschwitz een pretpark is. Zeg dat als Nederlandse website en u komt in de gevangenis terecht. Nog geen half jaar later blijkt dat de moeite die vooral islamitische leerlingen hebben met de Holocaust is omgeslagen naar een cultuur waarin zelfs Nederlandse leerlingen zo weinig weten dat ze zich onbewust schuldig maken aan Holocaustontkenningen. Mening radicaal islamitisch gezin zal deze ontwikkeling sterk toejuichen, maar ons vermoeden dat er veel meer aan de hand is in het onderwijs is wederom gesterkt. Kennis en vaardigheden opdoen kan enkel in een vertrouwensklimaat zonder culturele, religieuze en ideologische strijd.

Veel ouders zullen de volgende situatieschets zeker kunnen herkennen. Ze sturen hun oogappels naar een goed aangeschreven blanke school in de buurt en alles lijkt prima te verlopen. Hun kind maakt leuke vrienden, haalt goede cijfers en gaat elk jaar gewoon over. Totdat het kind in groep 7 of 8 zit en er een brief op de mat ploft. Of de ouders even heel snel willen komen praten over de voortgang van hun kind. Eenmaal binnengekomen zit daar een ambtenbaar die doet alsof hij net even te hard gewerkt heeft en met een sombere stem zo serieus mogelijk probeert te zeggen dat hij slecht nieuws heeft. Wat is er namelijk gebeurd? Zoon- of dochterlief blijkt "opeens" een forse achterstand te hebben opgelopen met het rekenwerk. Maar liefst 3 jaar. Hoe dat kan weet de school niet, want dan zouden ze moeten toegeven dat het onmogelijk is om elk jaar over te gaan en nu wel opeens een jarenlange achterstand te hebben. Deze mededelingen leiden er veelal toe dat er waarschuwingen volgen en het kind na de basisschool de domme school mag gaan bezoeken.

Deskundigen verschijnen en hebben de meest uiteenlopende meningen. Voorstanders van nieuwe methoden stellen dat de nieuwe systemen ondanks de kritiek beter zijn dan de oude systemen. Slechts kleine aanpassingen zijn nodig om de leerlingen weer in het gareel te houden. Aan de andere kant staan mensen die het liefst de methoden weer willen omgooien. Wat niet werkt, kan immers beter meteen weer verdwijnen. Klopt, rotzooi moet worden opgeruimd, maar dan wel op de juiste manier. Al vaker hebben we betoogd dat de oude degelijke methoden die tientallen jaren goede diensten hebben verricht terug moeten komen zodat leerlingen tenminste de mogelijkheid hebben de stof goed te leren beheersen. Het verhaaltje is daarmee niet uit, want een methode op zich doet niks. Leraren moeten hun vak weer gaan beheersen, maar ook dat is vanzelfsprekend. De manier van toetsen moet echter ook verbeterd worden. Sinds de invoering van nieuwe systemen, wordt er subjectief getoetst op verkeerde momenten waardoor er een vertekend beeld ontstaat.

Schijnoplossingen.

Een aanverwante categorie problemen bestaat uit problemen die weliswaar langdurig niet opgemerkt werden, maar waarvoor na media-aandacht eindelijk eens iets gedaan wordt. Althans, zo lijkt het op het eerste gezicht. Neem nou het homoprobleem. Nee, niet het idee dat homoseksualiteit een probleem vormt in de samenleving. Het gaat om het probleem dat homo's ten prooi vallen aan gewelddadige latent homoseksuele geitenneukers. Wellicht zegt uw gezonde verstand dat deze flikkers na hun geweldsuitbarsting terug naar hun eigen land geschopt moeten worden. Dan is het probleem opgelost en kunnen de heren weer veilig over straat. Politiek correct Nederland verkiest echter een andere oplossing en brengt de homoles in het basisonderwijs. Kleine kinderen die bij lange na niet mogen weten dat er ook poesjes bestaan die niet miauwen moeten maar eens leren dat twee tongzoenende mannen op straat heel normaal is. Bekendheid zou tolerantie moeten creëren bij de kinderen. Houd toch op. Pak de daders aan en laat onze kinderen verdomme met rust!

Van der Laan roept natuurlijk dat hij wel degelijk voor de harde aanpak van de daders is. Lik-op-stukbeleid, snelrecht en lokhomo's zouden dat punt moeten ondersteunen. Waarom dan kinderen lastigvallen? Wanneer de daders worden aangepakt, kan het best zo zijn dat het probleem haast opgelost is. Tenzij de burgemeester meer weet dan u. Schuchter wordt toegegeven dat het met name Marokkaanse rotjochies zijn die zo onzeker zijn over hun eigen geaardheid dat ze maar homo's moeten gaan pesten. Google maar eens op combinaties van woorden als homo, geweld en Marokkanen. Een jarenlange historie komt naar boven die nog erger is dan wat Wilders met Fitna 2 wil laten zien. De burgemeester heeft een groot probleem. Homoseksualiteit is verboden in de koran. Imams brullen in moskeeën dat homo's met hun hoofd naar beneden van een flat moeten worden afgegooid omdat we geen bergen hebben. Homohaat komt in de moslimgemeenschap zo erg voor dat er homopropaganda nodig is om de kinderen niet te laten ontsporen.

Jaren geleden hebben we reeds onze afschuw uitgesproken over het geven van verkapte homolessen in het onderwijs. School hoort objectief en neutraal te zijn. Kinderen moeten leren rekenen en schrijven. Niet bezig zijn met de seksuele moraal van anderen. Vroeger hebben ze het op school nooit over homo of hetero gehad. Nog nooit hebben wij een homo kwaad gedaan. Hooguit een beetje beledigd. Over vrouwen werd eveneens niks verteld. Toch hebben we nooit een vrouw tegen haar wil aangeraakt. Intolerantie wordt niet veroorzaakt door onbekendheid, maar door eigenschappen die door cultuur, normen en waarden wordt ingeramd bij bepaalde groepen in de samenleving. Homo's en verder alle ongelovigen worden in de koran afgeschilderd als apen, zwijnen en varkens. Eenmaal op school beginnen de geïndoctrineerden hun gif te spuien over onze kinderen waardoor zij radicale ideeën ontwikkelen. Wanneer gaan al die dwazen nu eens beseffen wie de haat aan het zaaien is? Dit probleem is niet op te lossen met halfgare voorlichting.

Discriminatie is een "probleem" dat de laatste jaren veel aandacht heeft gekregen. Discriminatie bestaat zoals we al vaker hebben gezien enkel uit de misdefinitie die stelt dat discriminatie impliceert dat zwarten vanwege ras, huidskleur en religie worden afgeschilderd als berberapen en kakkerlakken. Discriminatie van blanken is volgens deze visie gewoon toegestaan. Sterker nog, wie stelt dat discriminatie van blanken bestaat en daar stelling tegen neemt, is tegenwoordig strafbaar. Dus als de media over discriminatie spreekt, dan hebben ze het over vermeende discriminatie van allochtonen. Zo kwam er weer eens een spuit 11 verhalen dat er zoveel gediscrimineerd wordt op scholen. Dramatisch verhaaltje erbij dat verteld dat er op alle scholen in Amsterdam wel gediscrimineerd wordt. Later komt de aap pas uit de mouw. Het gaat feitelijk om "discriminatie" wat eigenlijk gewoon pestgedrag is. Pesten maakt al tientallen jaren duizenden kinderen kapot, maar nu het "discriminatie" genoemd kan worden komt het weer in het nieuws.

De enige juiste oplossing tegen pesten is het elimineren van al die pestkoppen en hen hetzelfde leed laten ondergaan dat ze aanrichten. Wel zo eerlijk. Scholen kiezen er echter nog steeds voor om het slachtoffer aan te wijzen als de oorzaak van alle problemen. Niet zelden komt het voor dat aan het slachtoffer gevraagd wordt de school te verlaten zodat de rust weer terug kan keren op school. Het nare van pestgedrag is dat het iedereen kan overkomen die in een bepaalde situatie een makkelijke prooi vormt voor de rest van de groep. Altijd wordt er gepest om een verzonnen rechtvaardiging zoals het dragen van een bril of het hebben van een kenmerk dat niet bevalt. En inderdaad, het komt voor dat kinderen aan iemand met een getinte huidskleur vraagt of zijn ouders vaak op hem plassen. Alles wordt uit de kast gehaald om iemands leven zuur te maken met vele wisselende motieven. Gebruik maken van een term als "discriminatie" suggereert dat het van een bepaalde kant komt en doet de schade die pesten aanricht tekort.

Overweging.

De manier waarop autoriteiten met problemen die kinderen ervaren in het onderwijs omgaan doet ons sterk denken aan symptoombestrijding. Zogenaamd kleine pijntjes worden net zo lang verborgen gehouden totdat de wond gaat etteren en de patiënt bijna overlijdt. Grotere problemen worden al snel gebagatelliseerd totdat ze uiteindelijk te groot worden om het nog te kunnen rechtvaardigen. Dan bestaat er nog een categorie problemen die blijkbaar zo dicht aanliggen tegen het gedachtegoed van bepaalde politieke partijen dat daar onevenredig veel aandacht voor is. Deze aandacht richt zich dan helaas niet op het vakkundig oplossen van het probleem, maar meer op het geven van een idiote "oplossing" waarvan vanaf het begin al duidelijk is dat het enkel extra publiciteit en propaganda oplevert. Dikwijls vragen we ons af waar de maatschappij nu helemaal mee bezig is. Is het nu allemaal zo ingewikkeld? Gezond verstand lijkt niet meer te bestaan. Het is alsof het ons allemaal overkomt en niemand er iets aan kan doen.

Hopelijk is het u niet ontgaan dat de problemen in de media slechts worden besproken als symptomen. Journalisten constateren heel braaf dat kinderen niet meer kunnen rekenen, hun moerstaal niet meer beheersen, simpele feiten uit de geschiedenis niet kennen, niet meer beschikken over het vermogen om begrijpend te kunnen lezen en een haat ontwikkeld hebben voor mensen die anders zijn dan zij. Aan deze symptomen worden door de amateurdoctoren de meest dwaze conclusies gehangen om er vervolgens niks meer mee te doen. Na de conclusie dat de kinderen tegenwoordig kennis ontberen, blijft het angstvallig stil. Aanbevelingen ontbreken. Zelfs oplossingen die het meest voor de hand liggen zoals het uitbreiden van het aantal minuten dat kinderen geschiedenisles krijgen ontbreken. Wij willen echter de zere vinger leggen op de slechte activiteiten die scholen en overheid helaas wel ondernemen. Scholen worden geleid door praatjes. Propaganda die nergens op slaat en hooguit verborgen politieke agenda's kunnen dienen.

Geschiedenislessen zijn zomaar ingekort en ontdaan van feitenkennis. Laat de kinderen lekker dom blijven, want dan gaan ze later niet op Misdefinitie schrijven, moeten ze gedacht hebben. Doen moslims moeilijk over de Holocaust omdat hun antisemitistische ouders hen dat hebben opgedragen? Geen probleem. De Nederlandse overheid zorgt er gewoon voor dat er geen onderwijs meer wordt gegeven over de Holocaust. Dat kinderen later denken dat Auschwitz een pretpark was: lekker belangrijk. Dan krijgen ze, als ze blank zijn tenminste, gewoon een rechtszaak aan hun broek als ze hun mening geven op internet. Rekenonderwijs is de afgelopen jaren sterk verpauperd. Met methoden als realistisch rekenen, rekenen de kinderen net als Wouter Bos. Lekker de sinterklaas uithangen en schulden verdubbelen. Homohaat vindt de overheid wel kut. Dan gaan mensen zeiken. Maar ze mogen die lieve moslims niet fucken. Dus gaat het weer lekker politiek correct allemaal. Gewoon de kinderen vertellen dat er ook poepstampers zijn in de hoop dat ze iets leren.

Pestgedrag aanpakken is al jaren een te groot probleem voor al die zielenpieten die geloven in de goedheid van de mens. Aanpakken van het probleem: ho maar. Wacht, ze kunnen het discriminatie noemen. Want dan is het een probleem van buitenlanders die getreiterd worden door Nederlanders. Politiek gezien levert dat goodwill op en tegenwoordig wil iedereen zien dat er tegen "discriminatie" wordt opgetreden. Goed gedaan jochies. Een probleem benoemen in termen van een symptoom. Weten de kinderen niet meer hoe het ook alweer zat met de gloeilamp? Geen probleem. Dan laten ze de slinksen wat extra propaganda maken voor hun klimaathysterie. De kinderen weten dan meteen dat ze niet moeten zeiken als hun geld wordt afgepakt. Onze mooie groene aarde moet immers mooi blijven. Wel met steeds meer mensen, want voor iedereen is plaats ongeacht hoe groot de overbevolking ook zal worden. Zuigende randdebielen. Stop met zeiken en ga aan het werk.

Leren rekenen kan alleen met een goede uitleg en heel veel oefenen. Taalbeheersing moet zich ontwikkelen. Leerlingen dienen elke dag met taal bezig te zijn op school. Belangrijke feiten uit de geschiedenis moeten erin gestampt worden. Net als vroeger. Onderwijs over de Tweede Wereldoorlog moet zich beperken tot feiten. Rot even gauw op met die politieke propaganda. Men is in de eigen val getrapt. Auschwitz een pretpark en Wilders een nazi. Dank u wel linkse imbecielen voor deze verrijking. Pestgedrag moet in zijn geheel aangepakt worden zonder dat gelul over discriminatie. Tolerantie jegens iets dat onbekend is hoort bij een goede opvoeding. Breng de ijzeren tucht en stalen discipline weer terug. Wie niet wil, moet oprotten. Hebben moslims moeite met onze lessen? Sodemieter op naar de woestijn en ga daar maar de Holocaust ontkennen. Geneuzel over seksualiteit hoort niet op de basisschool. Gaan we nou eindelijk eens normaal doen? Er zijn prima oplossingen aanwezig voor de genoemde problemen. Doe er wat mee.
Reacties: 0
Pagina's: 1

Reactie toevoegen
U dient in te loggen om een bericht te kunnen plaatsen.
 Houd het hier netjes. Hartelijk dank.

Misdefinitie
Copyright (c) 2004-2024.

C:\>Misdefinitie\type info.txt
Contact opnemen kan via een e-mail naar info apending misdefinitie.nl.