Mis·de·fi·ni·tie (de ~ (m.), ~s)
1 Politiek correct geformuleerde definitie waarmee men door middel van leugen en bedrog de werkelijke aard van misstanden probeert te verhullen door deze te rechtvaardigen.
- Misdefinitie gaat over misstanden en gedrag van criminelen, radicalen en terroristen.
- Stop de #CancelCultuur! Stelletje moraalnarcisten, u bent geen beter mens als u mensen uitsluit vanwege hun politieke gezindheid.
- De vrijheid van meningsuiting is absoluut! Wat wij mogen schrijven, bepaalt niet de juut!
- Sinds 16 maart 2020 al 1,174 dagen gevangen in het linkse normaal. I hate to say I told you so.
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
# Home # Boek HvA (Uitverkocht) # Registratie # Contact #
Misdefinitie artikelen
Pagina: 1 / 44: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44

862 Sociale druk sluipend gevaar
861 Het gevaar van massa-surveillance
860 Politiedwazen zijn geen bazen
859 Islamitisch geweld goedgepraat
858 Sexjobs suikerooms ordinair belazerd
857 Flexwet, uit met de pret
856 Asielopvang van God los
855 Ouderen een rotzorg
854 Regels te aangescherpt
853 Asielige propaganda
852 Onvoldoende is voldoende
851 Recht is een religie
850 Verpest door gepest
849 Dweilen met asielkraan open
848 Onderwijs niet relevant
847 Schuld op schuld stapelen
846 Hypocriete asielsmiechten
845 Minder gewaardeerde dieren
844 Werk aan de arbeid
843 Gevlucht is een klucht (1)

848 # Onderwijs niet relevant #
Gepost door Misdefinitie op 18-09-2015 om 23:49.
Wanneer we weer eens met tegenzin naar school gingen vanwege de gruwelijke pesterijen die ons ten deel vielen, werden we er door vaderlief heen geschopt met de bedreiging dat als we met een slecht rapport thuis zouden komen, hij ons verrot zou slaan. Goede cijfers krijgen en zoveel mogelijk diploma's halen, zou de enige garantie zijn op succes in het leven. Terwijl lamlendig de kadaverdiscipline op school negeren zou leiden tot een miezerig leven als achterlijke putjesschepper of vuilnisman. Of erger nog: te dom zijn om te schijten en dan socialist worden. Dus verbeten we de pijn van het elke dag in elkaar geramd worden op school met de gedachte dat we later groot, rijk en beroemd zouden zijn. Totdat we 20 jaar later werkloos de smerige waarheid ontdekten. Een baan krijgen is geen kwestie van papieren. Geile jonge wijven, nikkers en schandknaapjes die de bazen afzuigen, krijgen altijd voorrang. Onderwijs is steeds minder relevant in een samenleving die grossiert in achterlijkheid, corruptie en vriendjespolitiek.

Verdwenen kenniseconomie.

Maak niet de denkfout die wij vroeger maken door de denken dat school echt bedoeld is om u de noodzakelijke kennis bij te brengen. Zo dachten wij ook altijd. Eerst de basis leren om te kunnen overleven, dan een voortgezette opleiding om een brede oriëntatie te krijgen op de belangrijkste vakgebieden in de wereld en dan een vakopleiding om simpelweg de beste te zijn in een beroep. Voor ons werd het onderwijs derhalve een bittere teleurstelling. Daar stonden we dan buiten de universiteit. Vers afgestudeerd met onze masters in de handen, moesten we eigenlijk concluderen dat we geen sodemieter wisten. En gelooft u ons, dergelijke feedback aan jezelf geven is lastig. Zo'n 50 ruggen schuld, jaren van ons leven weggegooid en dan moeten toegeven dat het in feite allemaal voor niks is geweest. Tenminste, vanaf het standpunt dat het onderwijs moet opleiden tot deskundige. Iemand die zijn vak echt beheerst. Na jaren scholing, komen mensen er pas achter dat de zaken die echt belangrijk zijn, juist niet in het onderwijs worden bijgebracht.

Serieus, we dagen iedereen uit om eens regelmatig buiten de schooldeuren de vraag te stellen wat school nu daadwerkelijk heeft kunnen bijgedragen aan uw ontwikkeling. Oftewel, stel dat de enige kennis die u heeft van school is gekomen, kunt u dan nog de dingen doen die u nu ook doet? Natuurlijk, wij kunnen rekenen als de beste, maar dat is eerder ondanks school dan dankzij. Onze ouders waren namelijk zo slim om externe middelen aan te schaffen waarmee we thuis konden trainen met rekensommen en taal op de goede oude degelijke manier. Ook werd aan ons regelmatig voorgelezen, kregen we als kind goede programma's te zien in plaats van die moderne hyperactieve rotzooi en werden we regelmatig aan onze haren naar de bibliotheek gesleurd om echte boeken te lezen. Natuurlijk, wij verstaan ons vak wel. Maar onze beheerder geeft aan dat hij meerdere opleidingen heeft moeten volgen om daar te komen. Stel dat u alleen vwo en pak hem beet een opleiding Rechten heeft gevolgd, dan bent u nog steeds zo dom als het achtereind van een varken.

Is het dan geen groot maatschappelijk probleem als veel mensen hun vak niet eens verstaan? Wel, we zouden denken van wel, maar in een domme en blinde maatschappij, is eenoog koning. Dagelijks kunnen we in het nieuws lezen wat de gevolgen zijn van achterlijke mensen op de verkeerde plaatsen, daar hoeven we op deze plaats niet uitgebreid over te verhalen. Wat relevant is, is dat de intentie en het doel van onderwijs de afgelopen decennia is veranderd tot de situatie waarin er onherstelbare schade optreedt. Vroeger moesten we leren totdat we de stof beheersten om een beetje fatsoenlijk te kunnen leven. Voor wie meer in zijn mars had, was het mogelijk om doormiddel van een hogere opleiding meer kennis en ervaring op te doen. Net zolang totdat hij een deskundige op zijn vakgebied was. Tegenwoordig is de kennis uit het onderwijs gesloopt omdat de socialisten vinden dat iedereen het moet kunnen halen. Derhalve zijn we op papier vrij hoog opgeleid, maar zegt dat helaas weinig over de daadwerkelijke vaardigheden die we hebben.

Een van de bekendste redenen voor de opzettelijke degradatie van het niveau van het onderwijs is de extreme uitbreiding van de massa-immigratie. Linkse flikkers vonden ons onderwijs maar discriminatie. Kunnen rekenen? Verplicht de Nederlandse taal moeten beheersen? Kennis? Hersenen? Begrijpend lezen? Abstract denkvermogen? Foei, dat is racisme aangezien allochtonen daar moeite mee hebben. Simpelweg concluderen dat allochtonen zich moeten aanpassen en als ze dat niet kunnen of willen, ze moeten oprotten naar hun eigen land, kan ervoor zorgen dat de gedachtepolitie bij u op de stoep staat. Dat mag u niet denken en al helemaal niet zeggen. Suggereren dat de allochtone bevolking wellicht niet zo intelligent is als blanken als het op objectieve kennis en vaardigheden aankomt, is al helemaal uit den boze. Dus werd de kennis algauw vervangen door subjectieve troep waarmee iedereen een diploma kan halen. De linkse filosofie: iedereen een diploma en dan heel naïef denken dat de echte kennis wel opgedaan wordt in de praktijk.

Oplettende lezers zullen wellicht opmerken dat ze hiermee de problemen enkel aan het verschuiven waren. Men kan best het basisonderwijs doorkomen door allerlei trucjes. Suggereren dat kinderen nog steeds leren tellen door hun shit realistisch rekenen te noemen. Of doen alsof taal nog steeds belangrijk is, maar er ondertussen wel voor zorgen dat het Turks of tenminste het Engels de voertaal wordt op school. Voorts zet men een hele leerlijn op die uitgaat van samenwerkend leren, zelfstandigheid en doen waar men zelf zin in heeft. De verkrachting van het onderwijs valt op die manier niet zo op, behalve bij de generatie die nog wel degelijk onderwijs heeft genoten in de tijd dat de socialisten enkel nog zo schijtdom waren hun communisme te promoten in plaats van de massa-immigratie. Het grote probleem is echter dat kinderen door dat doorschuiven er nooit meer aan toe komen om zich wel degelijk te scholen. Breed opleiden is de norm. Specialiseren komt later wel. Buiten de school. Als mensen gaan werken. Ooit. Later. In de toekomst. Natuurlijk.

Gebeurt de overdracht van kennis en de ontwikkeling tot deskundige niet op school, dan wordt de kans steeds kleiner dat iemand daar in zijn latere carrière nog aan toe komt. In de eerste plaats omdat werkgevers opleiding maar kut vinden. Dat kost tijd en geld. Vieze woorden aangezien men streeft naar winstmaximalisatie door het zoveel mogelijk uitknijpen van werknemers. In de tweede plaats omdat voortgezette opleidingen waarmee mensen wel wat kunnen in de praktijk, niet vrij toegankelijk zijn. Na uw dure academische opleiding moet u solliciteren naar een baan. Krijgt u die niet, dan kunt u ook geen verdere opleiding volgen. Laat staan ooit in aanmerking komen voor de positie die u ambieerde toen u met uw opleiding begon. Erg treffend is het voorbeeld van een jurist die nooit advocaat, officier van justitie of rechter kan worden als hij geen kans van derden krijgt om daar aan het werk te gaan. Geen wonder dat werkgevers scholing niet belangrijk meer vinden. Iedereen heeft een diploma en voor de rest willen ze er niks meer over horen.

Daar staat u dan als ingenieur software engineering terwijl u nog niet eens een fatsoenlijke applicatie in elkaar kunt zetten. Bij alle sollicitaties krijgt u te horen dat u te slecht bent opgeleid en dat u eerst maar eens op eigen gelegenheid en voor eigen risico duizenden euro's moet gaan investeren om extra certificaten te halen. Zulke certificaten zijn slechts veredelde cursussen waarmee u nog niet het niveau van vakman haalt en erger nog: ze hebben slechts een beperkte houdbaarheid van vaak een jaar. Komt u binnen het jaar niet aan het werk, dat is heel goed mogelijk aangezien de werkgevers allemaal verschillende certificaten vragen, dan is uw kennis weer verlopen en kunt u opnieuw beginnen. Ondertussen wordt u steeds ouder en daalt uw waarde drastisch. Net vers afgestudeerde studenten komen immers elk jaar de harde concurrentiestrijd met u aangaan. Veel verborgen leed wat vaak niet opvalt. Het moet mogelijk worden om direct na het afstuderen daadwerkelijk een professional te zijn. Halve omslachtige opleidingen moeten weg.

Investeren in de scholing van het personeel en een eerlijke kans tijdens een sollicitatie is teveel gevraagd, maar ondertussen eisen bedrijven wel invloed over hoe het onderwijs wordt ingericht. Dan komen ze met proefballonnetjes als "programmeren in het basisonderwijs". "Ja, want dan komen kinderen al op jonge leeftijd in aanraking met computers en dat is noodzakelijk voor later." Dikke bullshit. Tot eind jaren '90 gingen we tot aan het hoogste niveau van het voortgezet onderwijs zonder ooit een computer te hebben aangeraakt op school. Voorts waren we slechts binnen enkele weken op het niveau waarmee we Informatica konden gaan studeren. Begrijp godverdomme nou eens dat onderwijs ingedeeld is in denkniveaus. Basisonderwijs is daadwerkelijk bedoeld voor de basis om te kunnen overleven in deze idiote wereld. Kinderen moeten leren lezen, schrijven en rekenen. Dat soort kennis is pas echt noodzakelijk. Men kan geen gebrek aan kennis bij een afgestudeerde deskundige gaan compenseren met het basisniveau.

Anders gezegd: een programmeur die na zijn hbo-cursus of universitaire studie niet kan programmeren, zou dat ook niet gekund hebben als hij als kind meer in aanraking zou zijn gekomen met het basisniveau. Immers, dat niveau is hij al binnen een week universiteit ontstegen. Het gaat juist om het deel dat erna komt. Jarenlang stoffige boekenkennis opnemen en de praktijk reduceren tot samenwerkend leren, feedback en andere vormen van subjectief gelul. Dat moet er uit. Het gaat vervolgens juist om het probleem dat als iemand klaar is met zijn studie, hij slechts een klein gedeelte weet en dan niet eens het gedeelte waarmee hij in principe meteen aan het werk kan. Dan moet hij eerst nog andere opleidingen gaan volgen en afhankelijk zijn van kansen. Wat ons betreft moeten we daar vanaf. Wie advocaat of rechter wil worden, moet daar al tijdens zijn studie voor kunnen kiezen. Afgestudeerd = afgestudeerd. Kom nou eens met een structurele oplossing in plaats van luisteren naar lobbygroepen die enkel hun eigenbelang nastreven.

Veel gehoord is de klacht dat het onderwijs simpelweg niet aansluit bij de dagelijkse praktijk en dat maakt degenen die een diploma halen waardeloos. Onderwijs gebaseerd op subjectiviteit om via de politiek correcte weg mensen aan een diploma te helpen die ongeschikt zijn, zal inderdaad nooit aansluiten bij wat er nodig is binnen bedrijven. Mensen beheersen immers hun vak niet. Bedrijven vinden dat het probleem opgelost moet worden door meer commerciële meuk in het onderwijs toe te laten. Oftewel, bedrijven gaan binnen scholen hun eigen maniertjes en methoden aanleren. Met als gevolg dat leerlingen alsnog te beperkt worden opgeleid en propaganda zich nestelt in de school. Fout, want als u later geen baan krijgt in een bedrijf dat een soortgelijke methode gebruikt, dan zit u nog steeds met een waardeloos papiertje. Bij het UWV zeggen ze dat we niet zo moeten zeiken. Zij zijn heil in omscholing. Jarenlang op school zitten en dan te horen krijgen dat u zich moet gaan omscholen omdat u geen flikker geleerd heeft. Lekker motiverend.

Omscholing is je reinste bullshit en zorgt er alleen maar voor dat u ouder en duurder wordt. U wordt immers steeds hoger opgeleid, het wordt steeds later voordat u kunt gaan werken en ondertussen loopt u steeds achter de feiten aan. Tegen de tijd dat u zich namelijk heeft omgeschoold, bent u allang niet meer nodig en komt er weer een ander bedrijf dat u een "kans op een baan beloofd als u nogmaals een opleiding gaat volgen. Zo kunt u een leven lang leren en vooral ook werkloos zijn, want zodra u ouder dan 25 wordt vermoordt de kersverse concurrentie u gewoon. Het is dus erg belangrijk dat u in uw schoolcarrière alles leert wat u nodig heeft en op tijd kunt voorsorteren naar een opleiding die u schoolt tot professional. Zodat u meteen aan het werk kunt, want er is immers geen tijd te verliezen. Vier jaar verspillen op een mbo- of hbo-opleiding om daarna nog externe opleidingen te moeten doen. Vies. Is het nu zo moeilijk om ervoor te zorgen dat iemand die als Master of Science afstudeert, ook daadwerkelijk zijn beroep kan uitoefenen?

Geen wonder dat hoogopgeleiden de laagopgeleiden verdringen. Werkgevers zetten steeds hoger in. Aan de ene kant omdat ze nu eenmaal een luxepositie hebben vanwege de tekorten op de arbeidsmarkt. Aan de andere kant omdat ze er zeker van willen zijn dat iemand tenminste de basisvaardigheden beheerst en de risico's van onkunde te verlagen zijn door een zo hoogopgeleid mogelijk persoon aan te nemen. Onder het mom van "als hij doctorandus is, dan zal hij vast ook wel kunnen rekenen en schrijven". Hoewel, het groene boekje is tegenwoordig net een Engels, Antilliaans en Surinaams woordenboekje. De Nederlandse spellingsregels worden verspoeld en vereenvoudigd om politiek correct jegens allochtonen te kunnen suggereren dat zij ook onze taal gaan beheersen. Stelt u zich eens voor dat iedereen gewoon de taal moet leren zoals het is en hoort, dat zou pas echt discriminatie van die zwarten zijn. Elke generatie heeft dankzij het socialistische gespuis anders leren rekenen, spellen en lezen. Over Babylonische spraakverwarring gesproken.

Binnen het onderwijs stapelen de problemen zich inmiddels op waardoor het net lijkt alsof ze gewoon niet beter kunnen. Kinderen die taalstoornissen hebben, worden slecht herkend en vaak niet (goed) geholpen. Vroeger kregen we gewoon een pak rammel aangezien de heersende leer was dat iedereen onze mooie taal goed moet kunnen spreken, maar met al die multiculturele elementen hebben de psychologen er weer een naampje aan moeten geven. Nee, u bent echt heus geen imbeciel als u de Nederlandse taal nauwelijks beheerst en enkel "ik zweer jou", "ikke niet begrijp" en "jij discrimineert" kan stamelen. Volgens de deskundigen bent u feitelijk heel erg intelligent. Dat intelligentie juist grotendeels samenhangt met het vermogen om abstract te kunnen denken en begrijpend te kunnen lezen, en taalbeheersing daar een keiharde vereiste voor is, is slechts detail. Daar vallen alleen nationalisten en realisten over. Wat een kutland zijn we geworden. Is de waarheid soms te hard? Veel mensen zullen nooit correct Nederlands spreken omdat ze hier niet thuishoren.

Gelukkig kunnen we nog rekenen op het intellect van het klootjesvolk. Schrijf dus gewoon een prijsvraag uit en vraag mensen wat voor ideeën zij hebben. Een school alleen voor jongens bijvoorbeeld, want vrouwen zijn haram binnen de islam. Gescheiden zwemhokjes en pootjebaden voor vuilniszakken in bikini's. Of toch gewoon een school waar de echte Nederlanders van de rifapen worden gescheiden door Arabische talen te introduceren aan kinderen die toch al nooit begrijpend zullen leren lezen. Goed gedaan jochies. Wij zetten liever in op het terugbrengen van de goede degelijke ouderwetse onderwijsmethoden in plaats van dat geitenneukgedoe op gesponsorde iPads, maar ja, wie zijn wij om de grote wijze heren van Allah tegen te spreken? Waarom zouden we opmerken dat er al hele goede methoden bestonden en dat alles terugdraaien dus een veel betere oplossing is dan het onderwijs verkrachten met nog meer meuk? Stop dat oeverloze experimenteren met het onderwijs linkse minkukels. Hebben jullie niet genoeg schade aangericht?

Waar we faliekant op tegen zijn, is dat iedere belangengroep gaat zitten strijden voor zijn egoïstische eigenbelang. Opiniemakers willen bijvoorbeeld dat er extra geïnvesteerd wordt in onderzoek en dat het onderwijs daar nauw mee verweven moet worden. Al eerder hebben we aangegeven dat die koppeling niet per se vanzelfsprekend hoeft te zijn. Universiteiten leiden nu al teveel studenten op met het idee dat zij later wel onderzoeker moeten kunnen worden. Terwijl er in de praktijk gewoon geen ruimte is om al die studenten als wetenschapper aan het werk te krijgen. Laten we er geen doekjes om binden: de meeste mensen die naar de universiteit gaan, doen dat om hun onderwijs te genieten op het hoogste niveau. Met hopelijk een kans naar een hoge functie met een hoog salaris. De gemiddelde student geeft geen flikker om wetenschap. Uiteindelijk wil de meerderheid gewoon kunnen werken in het bedrijfsleven. Geef mensen die dat hoge niveau ambiëren meteen een goede vakopleiding zodat ze na hun studie klaar zijn om te werken.

Anderen willen dat specifieke studies worden aangepast zoals economie, maar dan wel op zo'n manier dat de studie min of meer de rode politieke rotzooi overbrengt. Zoals mensen voorspiegelen dat de Europese Unie een voorwaarde is voor een goede economie en het licht uitgaat als het Derde Rijk de EU ineen stort. Of ze leren studenten te liegen met statistieken waardoor het net lijkt alsof het goed gaat met de economie op basis van wat miezerige procentjes aan groei, koopkracht en vertrouwen. Terwijl iedereen kan zien dat het ene na het andere bedrijf failliet gaat en de werkloosheid torenhoog oploopt. Dan moeten de economen weer leren dat ze kunnen liegen dat de werkloosheid daalt als ze trucjes uithalen. Bijvoorbeeld door mensen die het opgegeven hebben om naar werk te zoeken, niet meer als werkloos aan te merken. Onderwijs hoort naar onze mening echter vrij te zijn van politiek. Onze eisen zijn neutraal en objectiviteit. Onderwijs is teveel gericht op de wens om ons te laten denken zoals die Gutmenschen in plaats van op kennis, vaardigheid en professionaliteit.

Trots waren we als kleine broekenmannen als we met een goed rapport van school kwamen. Ten eerste betekende dat eens een dagje niet afgerost worden met de riem en ten tweede gaf het een gevoel van overwinning als we daadwerkelijk iets hadden geleerd wat we ook begrepen. Een beter cijfer voor rekenen of een uitgebreide woordenschat. Dat daar later enkel de berberapen en kakkerlakken van over zijn gebleven, doet daar niks aan af. Vragen ze tegenwoordig aan kinderen wat hun school zo aantrekkelijk maakt, dan horen we zoetsappige verhaaltjes over kleuters die echt van hun juf houden, een mooi ingericht lokaal en het kunnen afsluiten van lawaai omdat de juf geen orde kan houden. Desgevraagd verklaart ze dat de oude methoden niet meer werken. Toetsen zijn kut, aldus de lerares, want kinderen hebben zoveel meer kwaliteiten. Ja, dat merken we. Op YouTube worden we dagelijks verrot gescholden door haar kroost. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Dat geldt voor de massa-immigratie, maar ook voor onderwijs. Kennis stampen willen we zien.

"Ja maar bij mij in de klas mogen de kinderen lekker zichzelf zijn." Fuck you, we gaan juist naar school om te leren. We willen helemaal niet onszelf zijn. Dan zijn we namelijk kinderachtig, dom en achterlijk. Net zoals de rest van dit kutland. We willen juist leren. Groeien. Meer weten dan een ander. Meer waard zijn dan de ander. Al waren we dat al in de wieg aangezien dat niet zo moeilijk is in een land vol malloten. Onszelf ontwikkelen naar de volwassenheid en niet in de kinderlijke zooi en politieke correctheid blijven hangen. Maar ja, dat betekent zelfstandig en afhankelijk worden en dan worden we later geen goede socialisten. En zie hier, na alle ontwikkeling en kennis zijn we inderdaad geen socialisten geworden, maar realisten. We snappen dat goed onderwijs een ware hel gaat worden voor links. Een nachtmerrie, want verstandige mensen kweken betekent onherroepelijk einde verhaal voor links. Praatjes vullen geen gaatjes. Sprookjes vertelt mamma wel bij het slapen gaan en genaaid worden laten we aan de pedo-oom over.

Overweging.

Onderwijs is zo'n onderwerp dat een van de belangrijkste pijlers van onze samenleving vormt en waar iedereen wel een mening over heeft. Desondanks hebben de meeste mensen geen idee waar ze over praten. Net zoals ze geen sodemieter weten over de meeste andere belangrijke onderwerpen. Binnen de politiek wordt dat doorgaans opgelost door wegkijken en wanneer dat echt niet meer kan, bijvoorbeeld als de verkiezingen eraan komen, dan proberen ze een lapmiddel te vinden door een nieuw proefballonnetje op te laten. Af en toe komt daar dan weer de zoveelste onderwijsvernieuwing uit die voor nog meer regeldruk zorgt en nooit het probleem bij de bron aanpakt. Dat probleem is wat ons betreft heel simpel. Als u van school komt, dan weet u niks en kunt u niks. Nee, dat is niet overdreven. Natuurlijk komt u over het algemeen beter uit school dan u erin ging. Nogal logisch aangezien u een domme peuter was. Wij beoordelen het onderwijs op wat het kan zijn en moet zijn. Een gedegen opleiding die iemand uiteindelijk opleidt tot deskundige.

Misdefinitie wil dat het onderwijs weer terug gaat naar de oude methoden en dat betekent ook dat we de gelaagde structuur weer in ere willen herstellen. Basisonderwijs moet daadwerkelijk basisonderwijs zijn. Wie 12 jaar is, moet goed kunnen lezen, schrijven en op zijn niveau begrijpend kunnen lezen. Hij of zij moet over de belangrijkste vaardigheden beschikken en kennis hebben over wat hij in zijn wereld tegenkomt. Inclusief kunnen zwemmen en veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. Geen privileges meer voor allochtonen. Wie na zijn school de taal nog niet beheerst, rot maar op naar zijn eigen land. Waarom zouden wij onze hersenen en vocabulaire moeten verminken door het verplicht moeten aanhoren van makakengeschal? Misselijk worden we van al die accenten. Wanneer u niet begrijpt wat we bedoelen, dan moet u maar eens Nederlandse series en films van 30 jaar en ouder kijken, dan hoort u het wel. De basis is het fundament waarop het vervolg gelegd moet worden. Is dat niet goed, dan kunnen we het wel vergeten.

Een breed voorgezet onderwijs kan er voorts voor zorgen dat jongeren meer over de wereld te weten komen, maar zorg er dan ook voor dat ze over de onderwerpen leren die daadwerkelijk belangrijk zijn. Inclusief veiligheid op internet, smaad, laster, vrijheid van meningsuiting en begrijpend lezen. Daarna is het de beurt aan de vervolgopleidingen en die moeten wat ons betreft altijd volledig opleiden tot het beroep. Geen Rechtenopleiding meer op de universiteit waar studenten enkel filosofische meuk moeten leren en wetten moeten opzoeken waarna ze hooguit jurist worden. Nee, men moet meteen kunnen kiezen om te studeren voor advocaat of rechter. Geen psychologen meer die enkel vragenlijstjes kunnen afnemen na 4 jaar studie. Maar meteen kunnen kiezen om klinisch psycholoog te worden. Inclusief registraties en kennis die nodig is om het beroep te kunnen uitoefenen. Zo ingewikkeld is het niet. Met een diploma in de hand moet u altijd de zekerheid hebben dat u uw vak verstaat en morgen kan beginnen met werken.

Het zal duidelijk zijn dat het onderwijs onder leiding van die linkse idioten een hele andere weg heeft gekozen. De basis is het net niet en wordt verpest door dwaze plannen als het invoeren van de Turkse taal op de basisschool. Het voortgezette deel is gebaseerd op een discussiecultuur waarbij de mening van leerlingen belangrijker is dan brede kennis opdoen. Hbo-opleidingen zijn veredelde "altijd voldoende"-cursussen waar men enkel leert dat samenwerken kut is omdat de hele mensheid bestaat uit mongolen. Universitaire opleidingen leren slechts elementaire onderzoeksvaardigheden aan gecombineerd met een heleboel feitenkennis die toch vervliegt en levert afgestudeerden af die feitelijk niks kunnen in hun vakgebied. Vervolgens moeten zij mensen die het al gemaakt hebben gaan pijpen om een werkplaats te krijgen waar ze wel een fatsoenlijke opleiding kunnen volgen om eindelijk eens te kunnen werken. Goed onderwijs is een grondrecht. Zelfstandige onafhankelijke mensen zijn heel wat prettiger in de omgang.

Vaak wordt gedacht dat het niet verstandig is om veel te wijzigen aan het onderwijssysteem. Onder normale omstandigheden is het inderdaad vaak niet zo verstandig om een heel systeem om te gooien. We hebben hier echter te maken met een systeem dat door de jaren heen zo ontzettend vaak verkracht is door de linkse elite, met name door de PvdA, dat lapmiddelen blijven verzinnen juist desastreus is. Met al dat softe geleuter, studiehuis, bachelor-master en dan ook nog zaken als het leenstelsel, is het systeem gewoon vernietigd. Wat ons betreft is het dus beter om niet te blijven aanmodderen, maar het systeem eerst terug te brengen tot het laatste systeem dat nog enigszins goed was. In elk geval tot de Mammoetwet. Natuurlijk zal je altijd figuren hebben die zullen zeggen dat dat systeem ook niet zaligmakend was, maar het was in elk geval beter dan we nu hebben. Vanuit die basis kunnen we dan weer verder. Liever werken vanuit een oud maar degelijk systeem dan blijven rotzooien met iets wat nooit meer goed gaat komen.

Inderdaad, daar is een flinke hervorming voor nodig. Die ook weer niet zo groot is als u bedenkt dat we in feite gewoon terug gaan naar een systeem dat lange tijd goed gefunctioneerd heeft. Wel moeten we ervoor waken dat het onderwijs neutraal en objectief blijft. Ook zullen we oplossingen moeten ontwikkelen om ervoor te zorgen dat het onderwijs mee kan in deze tijd. Hoewel, een verbod op ICT-middelen die niet relevant zijn voor het onderwijs, zal eerder goed dan kwaad doen. Smartphones worden doorgaans toch alleen maar misbruikt door kinderen om te pesten of als afleiding om niet met school bezig te hoeven zijn. Wat verlangen wij terug naar de goede oude tijd, maar vergis u niet. Dit is geen misplaatste nostalgie. Wij denken dat we vanuit die basis daadwerkelijk een forse verbetering kunnen realiseren als we het combineren met ons streven om met 1 reeks aan opleidingen klaar te zijn. Na de basisschool, het voortgezet onderwijs en een beroepsopleiding, hoort u alles te weten wat relevant is voor het leven en uw werk.
Reacties: 0
Pagina's: 1

Reactie toevoegen
U dient in te loggen om een bericht te kunnen plaatsen.
 Houd het hier netjes. Hartelijk dank.

Misdefinitie
Copyright (c) 2004-2023.

C:\>Misdefinitie\type info.txt
Contact opnemen kan via een e-mail naar info apending misdefinitie.nl.