|
733 # Prestige van het onderwijs # |
Gepost door Misdefinitie op 20-02-2014 om 23:20.
Laatst zaten we bij de zielenknijper te klagen over de wonderbaarlijke grijns van minachting die continu van ons gezicht valt af te lezen als de media weer eens een schokkende ontdekking doen. Telkens als wij iets schrijven, worden we uitgekotst, bedreigd, vervolgd en op talloze andere manier kapot gemaakt. Maanden tot jaren later, blijkt dan dat we toch gelijk hadden en doen de media alsof ze het verschijnsel voor het eerst waarnemen. Riooljournalist Arianne Mantel van de Telegraaf kreeg van ons reeds in 2003 de kans om grote onderwijsmisstanden aan het licht te brengen, maar hoonde het lachend weg. "Ach jochie, alleen de Holocaust wordt geloofd zonder bewijs. Wat voor bewijs heb jij? Hardcore porno waarop je geïntimideerd wordt? Foto's à la Guantanamo Bay? Geluidsopnames vol doodsbedreigingen? Diplomafraude gebeurt niet in een net land als Nederland." Afijn, anno 2014 weet u na alle schandalen beter. De prestige van het onderwijs is dat er steeds weer nieuwe incidenten opduiken waaruit de erbarmelijke kwaliteit wordt aangetoond.
Afbraakonderwijs.
InHolland en de HvA zijn typisch hogescholen waar het niveau zo dramatisch laag is dat studenten zelfs studiepunten kunnen verdienen als ze uiteindelijk een Twitteraccount kunnen openen. Over deze armzalige scholen is al zoveel geschreven dat we op deze plaats niet hoeven te herhalen, maar ondertussen blijft men zich onverminderd zorgen maken over het onderwijs. Niet eens vanwege het feit dat zulke instellingen al meer dan 20 jaar valse diploma's hebben uitgegeven aan honderdduizenden studenten die nu allemaal merken dat geen van hen geschikt is voor het werk waarvoor ze zijn aangenomen. Niet eens om al die diploma's van studenten die wel goed hun best hebben gedaan, maar die nu aan inflatie onderhevig zijn waardoor ze geen baan kunnen vinden. Ook niet eens omdat zij onherstelbare schade hebben aangericht aan wat ooit een kenniseconomie mocht heten. Men maakt zich zorgen over een stel klaplopers. Studenten die jarenlang hun studiepunten bij een pak Brinta kregen, klagen InHolland aan omdat zij niet slagen nadat de opleiding moeilijker werd.
Best wel bizar, een school aanklagen omdat het niet meer mogelijk is om met lantefanteren af te studeren. Een probleem dat we in dit kader vaker hebben besproken, is het scheppen van verwachtingen. Jongeren worden tegenwoordig de hemel in geprezen voor hun prestaties die veelal het onmiddellijke gevolg zijn van het dalende onderwijsniveau. Bedenk daarbij dat er steeds meer kinderen zijn die relatief makkelijk een havo/vwo-advies krijgen doordat ouders mondiger (lees: agressiever) worden, vervolgens eenvoudig door het voortgezet onderwijs wandelen door het gedegradeerde niveau en dan op het hbo terecht komen met het idee alles aan te kunnen. Logisch, want ze hebben toch hun vooropleiding afgerond? Dan moet hbo geen probleem zijn. Na een aantal jaar merken ze dat het inderdaad zo gaat. Alles blijft makkelijk en nooit hoeven ze zich echt in te spannen. Iedere (ex)-hbo'er kan dat snel beamen. Totdat de harde waarheid inslaat als een bom: hbo wordt geacht moeilijker te zijn dan de havo.
Studenten, pardon, scholieren, eisen tienduizenden euro's terug van InHolland voor de schade die in hun ogen is ontstaan door geknoei van de opleiding. Studievertraging, persoonlijke drama's en een riante achterstand op de toch al slechte socialistische arbeidsmarkt, vormen de motieven voor deze zaak. Geheel terecht dat deze studenten dat eisen aangezien ze gruwelijk genaaid zijn, maar waarom wordt het probleem altijd besproken op het niveau van de emoties van individuele studenten? Deze studenten mogen nooit hun diploma krijgen. Voor een hbo-diploma is immers vereist dat zij 240 ects op hbo-niveau hebben behaald. Punt. Alle rare constructies met kleinere programma's die daar afbreuk aan doen, vallen onder fraude. Is het dan dikke pech hebben? Natuurlijk niet. InHolland zal wat ons betreft alle materiële en immateriële schade moeten vergoeden. Al stuiten we dan wel op een onoplosbaar probleem. Alle diploma's van hogescholen waarvan de waarde niet (meer) kan worden aangetoond, moeten worden ingetrokken en die scholen moeten sluiten.
Door steeds andere compensatieregelingen te bedenken en eenmaal aangerichte schade voor lief te nemen of te negeren, krijgen we de ongewenste situatie dat er honderdduizenden mensen rondlopen met diploma's die eigenlijk ongeldig verklaard moeten worden, mensen die met een diploma rondlopen die wel de waarde vertegenwoordigt maar aan inflatie onderhevig is omdat niemand dat meer kan zien en mensen die tussen wal en schip vallen omdat ze veel tijd hebben verspild aan iets wat nooit tot een geldig diploma zou mogen leiden. Bij grote misstanden speelt echter het probleem dat de schade al snel zo groot wordt, dat de maatschappij niet meer in staat is om dat te herstellen. Wat kunnen deze studenten nog aan genoegdoening krijgen? Zeven jaar voor niks gestudeerd is zeven jaren aan levensjaren verspild met stress en ellende die ook met vreugde en geluk hadden kunnen worden ingevuld. Geld maakt dat nooit goed. Zoals voor alle misstanden geldt: wanneer u als volk niet bereid bent te strijden voor verbetering, wordt de schade onaanvaardbaar groot.
Hoogstwaarschijnlijk kunnen de studenten hun schoolgeld terug krijgen samen met een compensatie voor de oplopende studieschuld. Men claimt ook nog dat ze al jarenlang hadden kunnen werken en het misgelopen salaris wil vorderen. Om nog maar te zwijgen van het pensioengat. Allemaal een wassen neus; zoveel schadevergoeding wordt nooit toegekend. Gedupeerden blijven achter met een paar duizend euro. Zonder diploma en zonder kans op werk. Krijgen ze wel de kans om hun diploma binnen 2 jaar te halen, dan zijn ze inmiddels bijna 30 en dat is in de huidige markt zo goed als waardeloos. En wat gaan we doen aan al die mensen die feitelijk in dezelfde situatie zaten, maar zelf maar hun shit moesten uitzoeken omdat niemand hen ooit gaat helpen? Toen onze beheerder klaar was met zijn opleiding op de HvA, heeft hij geheel op eigen kosten een totaal nieuwe studie moeten doen. Weer jarenlang studeren vanaf het begin. Schade moet niet verrekend worden op het moment dat er niks meer aan gedaan kan worden. We moeten dit gesodemieter nu collectief stoppen.
Media melden een forse groei in het aantal opleidingen binnen het hoger onderwijs dat ondermaats is. Onderwijsinspecties trappen meer studies op hun staart en journalisten vragen zich hoofdschuddend af wat er toch aan de hand is allemaal in onderwijsland. De verklaring die zij geven is te lachwekkend voor woorden. De NVAO die als onderwijskeurmeester moest optreden, gaf tot 2 jaar terug geen waarschuwingen omdat dat niet kon. Een slechte school moest volgens de toenmalige regels meteen sluiten. En dat is zielig, dus laat je als keurmeester de school gewoon aanrommelen. Wel kreeg de NVAO kritiek omdat het best vreemd is om een opleiding die niet deugt voor nog eens 6 jaar te accrediteren. Sowieso deugt de lange termijn van accreditatie niet. Scholen krijgen zo het idee voor 6 jaar veilig te zitten en ze de touwtjes wel even kunnen laten vieren. Inhoudelijk gezien deugde het lage niveau evenmin. Toezichthouders die bang zijn slechte scholen te sluiten, komen uit de koker van een laffe overheid die te bang is om goed te straffen.
Zodoende kwam een soortgelijk bericht maanden later weer op de proppen met het verhaal dat minstens 45 hbo- en wo-opleidingen onder de maat presteren. U weet dat media bijzonder selectief verontwaardigd zijn en dansen naar de pijpen van allerlei lobbygroepen en organisaties die machtige advocaten kennen. Vandaar dat u er veilig vanuit kunt gaan dat als zij over misstanden berichten, het slechts het topje van de ijsberg betreft. En een ijsberg heeft 90 % van zijn massa doorgaans onzichtbaar onder water zitten. Zonder twijfel durven wij te stellen dat bijna alle onderwijsinstellingen in Nederland, vooral als het om mbo's en hbo's gaat, onder de maat presteren. Geen enkele algemene opleiding die door de overheid wordt gesubsidieerd, levert echte professionals af die hun vak verstaan. Het is grotendeels geouwehoer en het virtueel klaarpijpen van docenten om de hoogste cijfers en de mooiste banen. Geen wonder dat ondertussen de berichtgeving maar blijft loskomen over slechte scholen waar misstanden aan de orde van de dag zijn.
Eind januari 2014 kon het ROC Amsterdam niet langer verborgen houden dat ook hun school betrokken is bij examenfraude. Via sms en Whatsapp, werden de schoolexamens te koop aangeboden. Juridische dienstverlening noemen zij dat; nu is de recherche erbij betrokken. De oplossing die zij aandragen is het ondervragen van betrokkenen, het opnieuw afnemen van ruim 800 examens en roepen dat de kwaliteit van het diploma gegarandeerd is. Iedereen weet echter toch wel dat dat gelul is omdat slechts 1 geval daadwerkelijk ontdekt is. Het is een publiek geheim dat die examens al jarenlang worden gekopieerd. Op vrijwel alle scholen en op alle niveaus. Wie van u is nog nooit betrokken geweest bij het stiekem kopiëren van een toets die uit de tas van de leraar is gejat als hij net naar de wc ging? Onze beheerder heeft ooit als leraar een klas daarmee goed gefuckt. Een valse toets in de tas en daarna was het genieten geblazen. Pakt de politie een boef, dan zeggen we ook niet dat ze de criminaliteit hebben opgelost, maar voor onderwijsmisstanden geldt die denkwijze wel.
Inmiddels moet het ROC schoorvoetend toegeven dat het lek overal zit. Een studente uit Amstelveen kon de schande niet verdragen dat ze, ondanks het gestolen examen, toch een onvoldoende haalde en klapte uit de school toen ze al met haar diploma buiten stond. Achteraf bleek dat het ROC al op de hoogte was van de fraude, maar geen herrie in de tent wilde uit angst voor de media. In de hoop het stil te kunnen houden, lieten ze het examen doorgaan. Om de fraudeurs te slim af te zijn, hebben ze wel de volgorde van de vragen lopen wijzigen. Dat zal ze leren die domme mbo'ers die toch niet kunnen lezen. Niet dus. Het examen was al gruwelijk makkelijk, maar nu haalde iedereen achten en negens en lekte het alsnog uit. Dan maar weer intrekken die examens en ze deels opnieuw laten maken. Dat zulke wantoestanden al jaren gebruikelijk zijn op het ROC en andere scholen in Amsterdam, boeit mensen blijkbaar erg weinig. Wat zegt de inspectie? Zij hebben niks gemerkt. Daar verspillen we dan miljoenen belastinggeld aan.
Binnen de Haagse Hogeschool is men inmiddels ook wakker geworden en zeggen ze onderzoek te doen naar een "mogelijke" fraudezaak. Omroep West had ze moeten tippen, maar zij vinden dat ze hard optreden tegen fraude. Vorig jaar hadden ze nog een student weggestuurd die 5 examens op een USB-stick had. De andere daders zijn natuurlijk niet gepakt en het lek waardoor de verdachte in het bezit kwam van de examens, is ook nooit gedicht. Het lijkt ons stug dat het bij die ene gast met 5 examens is gebleven, dus als u werkgever bent: weer een zooi diploma's die waardeloos zijn. Al moeten we wellicht niet zo hard oordelen over studenten. Corrupte leermeesters als Peter Nijkamp zouden op de Vrije Universiteit (VU) van bil gaan met hun promovendi zoals Karima Kourtit en laatst genoemde zou bijna haar doctorstitel krijgen als ze niet werd betrapt op fraude. Oei, pijnlijk, dat is driedubbel genaaid worden! Op de VU proberen ze krampachtig stil te houden dat seks en fraude de weg is naar de dr.-titel die wij ook wel willen hebben.
Naast corruptie, fraude, intimidatie, discriminatie en seksuele intimidatie zijn er nog meer rare fratsen te vinden. In het VU Medisch Centrum Amsterdam vond begin januari een walgelijke bijeenkomst plaats genaamd "Multiculturele ontmoeting voor geneeskunde studentes en hun moeders" die onder begeleiding van drs. Mohamed Ben Ayad, islamitisch geestelijk gestoorde verzorger, zich gaan buigen over de vraag of ze iemand van een andere sekse wel mogen onderzoeken van Allah en zijn pedofiele profeet. Inderdaad, slik maar even, wij verzinnen dit niet. Bijgestaan door landverraders als prof. dr. Gerda Croiset, de directeur VUmc School of Medical Science en drs. Reina Steenwijk (projectleider interculturalisatie) krijgen ze de uitnodiging ook in het Turks en Arabisch, vreten ze halal, kent de VU een islamitische gebedsruimte en hanteren ze sekseapartheid onder uw neus. Ooit was de VU christelijk. Ooit. Geneeskunde studentes, onze dokters van de toekomst, worden volgens de islamitische gebruiken klaargestoomd voor de islamitische apartheid.
Multikul? Dikke lul! Op de HvA weten ze daar ook wel raad mee. Alweer tien jaar geleden werd onze beheerder uitgemaakt voor neonazi en racist door het bestuur van de HvA omdat hij schreef dat het project "Color IT" blanken discrimineerde door allochtonen allerlei privileges te geven. Zo mochten zij bijvoorbeeld verslagen schrijven met 20 spelfouten per pagina en hoefden zij vrouwen geen hand te geven als ze latent homoseksuele gevoelens kregen voor kamelen. Thans zien we Marokkanen en wannabe's uit naam van de HvA rappen dat ze niet meer zo kansloos zijn als vroeger omdat de HvA multikul is en ze toch wel aan een goed diploma helpt. Zinnen uit hun rap zijn gewoon gejat, dat dan weer wel, want zelf iets nieuws verzinnen is veel te moeilijk. Op de Erasmus Universiteit Rotterdam hebben ze daarom een nieuw middel om snel aan geld te komen. Verplicht studenten boeken te kopen met informatie die gratis is. Menig student op een universiteit in Nederland zal het schoolse en vooral kinderachtige karakter hebben opgemerkt. Te triest voor woorden.
Oplossingen worden vooral gevonden in zogenaamde prestige verhogende rotzooi die enkel het imago van arrogante politici moet strelen. Paul van Meenen is zelfbenoemd onderwijsspecialist en mag namens D66 40 miljoen euro aan het onderwijs besteden in ruil voor wat hand- en spandiensten aan de VVD en de PvdA. Een druppel op de gloeiende plaat waarmee helemaal niks verandert. Zeker niet op het gebied van het bestrijden van misstanden. Jasper van Dijk (SP) vindt school meer dan rekenen en taal dat toch niet meer onderwezen wordt. Alle scholen moeten volgens hem weer muziekles gaan geven, want dat verbroedert. "Wilders praat niet dapper, je hebt niet eens floes voor de kapper!" Staatssecretaris Dekker (Onderwijs) wil het vak natuurwetenschappen afschaffen en zo ontstaat er een kleurige discussie tussen versmallen en verbreden tot multikul, natuur, techniek, wetenschap en geitenwollen sokken. Zijn dit nu de bewindvoerders die verantwoordelijk zijn voor de essentiële ontwikkeling van uw kinderen? Ze moeten zich schamen.
Verloedering van het basisonderwijs dreigt omdat gemeenten geen geld meer hebben om nieuwe scholen te bouwen. Negatieve herverdelingseffecten of te wel het gesodemieter dat socialisten nu eenmaal bezorgen met hun eeuwige gejank over nivelleren. Iedereen even arm en even dom is hun motto. Verval is overal in het onderwijs een probleem. Op middelbare scholen worden er duizenden leerlingen per jaar geschorst waarvan 600 niet meer welkom zijn en dat is nog maar het aantal dat officieel wordt opgegeven en niet eventjes in de doofpot verdwijnt. Het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) betoogt dat men op het mbo het vakmanschap in gevaar brengt door de nadruk op kennis. Weer de domme school, mts-zwakstroom en de ambachtsscholen terug brengen, is natuurlijk een slecht idee. Het is ook de schuld van de ouders. Die willen alleen de hoogste opleiding voor hun kinderen. Logisch, want alle lagere shit stelt niks voor. Honderden Amsterdamse jongeren dreigen uit te groeien tot zware jongens zegt de GGD. Laten we eens gaan kijken hoe zij de problemen dan "oplossen".
Vroeger moesten we onder het toeziend oog van de schoolarts ons broek laten zakken waarna een pedofiele zakkenwasser of een lelijke oude heks aan onze ballen ging voelen en de voorhuid naar achteren trok om te aanschouwen of daar aangekoekte resten kaas zat. Luisterden de ouders mee, dan werd er snel gevraagd of we daadwerkelijk verstandig snoepen door appels te eten. Later, toen bekend werd dat het eten van zuur fruit enkel het glazuur van de tanden beschadigt, kwam men op het geniale idee om van te voren het dossier op te maken. Dat voelen aan de geslachtsdelen was wel erg lekker, maar die fucking bureaucratie moest toch beter kunnen. De christenhonden van de CU kwamen toen met het idee om voortaan de kleur, vorm en reuk van het schaamhaar en de piemel op te nemen in het dossier. Achteraf drooggeilen werd hiermee mogelijk voor collega's die niet het genoegen hadden daar beneden te mogen voelen. Tegenwoordig doet de GGD aan misselijkmakende vormen van seksuele datamining waarbij alle privacyregels aan de laars worden gelapt.
Stelt u zich eventjes voor dat kinderen van amper een jaar of 12 / 13, deze vragenlijst voor zich krijgen. Eventjes goed laten doordringen. Men begint met het nummeren van de vragenlijst en het vragen naar de postcode om zo de gegevens te kunnen herleiden tot een specifiek kind. Na wat vragen over de huidskleur en afkomst van de ouders, gaan ze helemaal los. Vanaf vraag 32 vragen ze uw oogappels of ze zelfmoord willen plegen, met een mes in hun armen snijden en thuis geestelijk of lichamelijk mishandeld worden. Verder vragen ze aan uw kind of hij / zij al neukt en met wie, u lijdt aan een of andere psychiatrische stoornis, u uw schulden probeert af te betalen uit hun spaarpot en zij of u aan comazuipen doet en daarbij agressief wordt. Even een antwoord geven dat afwijkt van het gemiddelde en uw gegevens worden al doorgezonden naar werkgevers, Belastingdienst, verzekering, AIVD en justitie. Tijdens de rekenles leren de kinderen niet meer aftrekken, maar met geile volwassenen meepraten over onderwerpen waar ze nog niet aan toe zijn.
Bij de GGD zeggen de privacy te garanderen en scholen enkel te voorzien van een geanonimiseerde versie waarmee ze kunnen peilen of hun leerlingen gezond leven. Wel godverdomme, of kinderen gezond leven, is een zaak van de ouders. Die gaan over voeding, sport en begeleiding omtrent drugs, seks en alcohol. Scholen moeten in eerste instantie zorgen voor de ontwikkeling van kennis, vaardigheden en het sociaal-emotionele om voorts te komen tot een hoger abstract denkniveau. Dit alles dient plaats te vinden in een veilige omgeving waarin het kind zonder zich zorgen te maken ook daadwerkelijk de ontplooiing kan meemaken. Anno 2014 gaan er dagelijks nog steeds tienduizenden kinderen gebukt aan extreme pesterijen die hun leven voorgoed kapot maken. Vraag kinderen niet naar drugs en alcohol, maar geef goede voorlichting. Vraag kinderen niet of ze al neuken, maar maak ze weerbaar tegen oneerbare shit. Vraag kinderen niet of ze mishandeld, getreiterd en gestalkt worden, maar creëer een omgeving waarin dat zo min mogelijk voorkomt.
Dokter Corrie schijnt mateloos populair te zijn bij leerkrachten doordat ze op een komische manier de kinderen uitlegt hoe ze moeten zoenen als een wasmachine, een stijve hark krijgen als ze 's nachts over die knappe leraar dromen en seks met zichzelf kunnen hebben door met hun vingers het verboden potje te beroeren. Simpel en doeltreffend, want als kinderen het op school niet meer moeten hebben van het opdoen van kennis, kunnen ze op deze manieren hun puntjes bijeen sprokkelen. God heeft het allemaal niet zo gewild en Aleid Truijens ook niet. We begrijpen ook wel dat de religieuzen liever de kinderen aan een leibandje ziet zodat ze in de internaten, kerken en moskeeën misbruikt kunnen worden, maar bij gebrek aan beter moet de voorlichting zo maar aangevuld worden. Het wordt al helemaal interessant als kinderen massaal alleen naar school gaan zoals Veilig Verkeer Nederland (VVN) betoogt. Geslachtsverkeer, zo moet dat gaan. Dacht u soms dat wij dit allemaal verzinnen? Nederland is knettergek en dan vinden mensen het raar dat het buitenland zo minachtend over ons is.
Werkdruk, achterlijke schoolbesturen, bezuinigingen, op hol geslagen pubers en discriminatie binnen het onderwijs, zorgen ervoor dat oudere leerkrachten als vuilnis aan de straat worden gezet. CNV wil daarom dat de overheid ervoor zorgt dat er geld vrijkomt om jongere leraren weer aan een baan te helpen. Logisch. Misschien kunnen ze beginnen met onze beheerder die zes jaar geleden een beroepsverbod kreeg opgelegd doordat een school hem had ontslagen vanwege de vrijheid van meningsuiting die op deze website gehanteerd wordt. Om voorts al die nutteloze directeuren, onderkruipers en bureaucraten uit het onderwijs te trappen en voor dat geld leraren aan te nemen. Minister Jet Bussemaker (PvdA) ziet liever dat er studiepunten worden uitgedeeld voor online colleges. Zo hebben we helemaal geen docenten meer nodig. Volgens haar weten experts niet waar het toe gaat leiden. Wij zien echter wel de tegenstrijdigheden hangen. Klassiek onderwijs gegeven door deskundige docenten is de beste oplossing. Internet is een stuk gereedschap, geen doel op zich.
Overigens zorgt het verloederde niveau en het schoolser worden van het hoger onderwijs ervoor dat zelfstandig leren op internet een tegenstrijdigheid is. Studenten kunnen niet meer met zelfstandigheid omgaan en klooien maar wat aan. Bijvoorbeeld door een commercieel bureau scripties te laten schrijven. Wel, u weet dat de scriptie binnen het hoger onderwijs wordt gezien als de ultieme eindproef en als bewijs moet dienen dat iemand zijn vak verstaat. Je reinste bullshit wat ons betreft, want met een jaartje inlezen kunnen we over elk vakgebied wel iets schrijven wat natuurlijk niet betekent dat we ook het vak beheersen. Zo zijn er nog wel meer blunders. Bij de Cito-toets werden de pauzes bij het luisteronderdeel te kort gemaakt. Werk controleren is zeker voor sukkels. Het ministerie wil 86.000 euro boete voor de islamitische dieven van het voormalige Ibn Ghaldoun. De werkelijke kosten bedroegen echter 3 miljoen. Leerlingen moeten dan maar gemotiveerd worden hun best te doen door ze een zeilrace te beloven. Wij kregen nooit wat voor onze inspanningen.
Asscher (PvdA) wil dat de Onderwijsinspectie gaat controleren of de joodse versie van de Holocaust wel overal gedoceerd wordt. Antisemitisme is uit den boze. Dat klinkt nogal bizar uit de mond van een PvdA'er wiens partij al tientallen jaren de grootste antisemieten, moslims en Oost-Europeanen, aan het importeren is. Moskee-internaten waar kinderen met harde hand islamitisch onderwijs krijgen, regelmatig worden afgeranseld met zwepen en hun haat naar westerlingen tot ongekende proporties moeten laten stijgen, weigeren sowieso de inspecteurs omdat de PvdA het maken van goede wetgeving heeft verzuimd. Nadat rector dr. Ahmet Akgündüz van de Islamitische Universiteit Rotterdam opriep tot geweld, huilt de VVD krokodillentranen en willen ze de intrekking van de accreditatie aan de orde stellen. Wel moeten ze oppassen. Het schijnt dat islamieten dubbel worden "gestraft" en beschadigd bij zulke misstanden. Best wel zielig dat schuldigen als daders worden gezien. Dat onze hele kenniseconomie en diploma's niks meer waard zijn, deert ze dan weer niet.
Overweging.
Onderwijs is een circus van idioten geworden die hun eigenbelang nastreven ten koste van mensen die wel hard werken. Rommelen, frauderen, plagiaat, intimideren, diefstal en discriminatie worden daarbij niet geschuwd. Eerder zijn we reeds tot de conclusie gekomen dat deze situatie blijft bestaan zolang we het toestaan dat de meerderheid van de mensen hun diploma krijgen zonder daadwerkelijk over de vereiste kennis en vaardigheden te beschikken. Zulke mensen zouden zonder deze poespas nooit een diploma hebben gehaald en hebben daarom niks te verliezen als ze het spel oneerlijk spelen. Het is andersom: door mee te drijven met de stroom en oogluikend toe te staan dat het onderwijs zo'n rotzooitje is, zijn zij in staat om over papieren te beschikken. Na hun opleiding hebben zij ervoor gezorgd dat ook het krijgen van een baan een kwestie is van discriminatie en niet van uw deskundigheid. Figuren als Dhimmi Terpstra plegen massaal hit en run. Snel binnen komen, alles pakken wat er te pakken valt en het onderwijs leeg achterlaten.
Investeren in onderwijs om daarna een goede baan te krijgen en echt iets te kunnen betekenen in de maatschappij, is daarmee een stoelendans geworden waarbij de grote vriendjes voor elkaar de plekken bezet houden. Daadwerkelijk hard leren, kennis opdoen en uzelf ontwikkelen is in deze idiotenmaatschappij eerder een nadeel dan een voordeel. Doe gewoon wat anderen ook doen. Beetje luieren, de boel verdraaien, examens jatten en op het juiste moment misbruik maken van compensatieregelingen. Zorg dat u niet buiten de boot valt door het spel eerlijk te spelen. Moet u meedoen om de multikul in een goed daglicht te zetten? Doe net alsof die kut-Marokkanen u nooit beroofd hebben. Vragen ze uw kinderen of ze wel eens een piemel in hun kont hebben gehad van een volwassen man? Geef ze die informatie. Willen ze uw naam verspreiden op het internet? Vermoord vooral de lasteraars. Gek doen en meedoen, anders wacht u de hel. Maak nou niet de fout van onze beheerder door altijd goed te studeren en misstanden op de kaart te zetten. Een gratis diploma is beter dan kapot gemaakt te worden.
Tot onze spijt moeten we bekennen dat we ons hele leven al veel te braaf zijn geweest. Altijd aan alle regeltjes gehouden, altijd huiswerk gemaakt, altijd laten ringeloren door mensen tegen wie we geacht werden op te kijken en nooit naar meisjes gekeken voor het huwelijk. Netjes en correct al onze papieren gehaald, volgens alle bureaucratische procedures gesolliciteerd en daarna als burgertutjes aan het werk gegaan. Met een hart voor Nederland en het niet kunnen aanzien dat zulke grote misstanden in de maatschappij plaatsvinden. Iedere burger heeft de plicht om misdrijven en misstanden te melden zodat er wat aan gedaan kan worden, nou, dat hebben we geweten. Gesloopt zijn we en daar zitten we dan met onze diploma's. Echte diploma's en echte kennis, maar echt niet gevraagd omdat de meerderheid met hun valse papieren de schijn wil opwekken dat zij goed zijn. U begrijpt nu waarom Nederland zo verkankerd is. De prestige van het onderwijs is dat u het meeste bereikt als hersenloze aapachtige als het intellectuele vermogen evolutionair verdwijnt.
Reacties: 0 Pagina's: 1 |
Reactie toevoegen |
U dient in te loggen om een bericht te kunnen plaatsen.
|
|