|
343 # Verkeerspolitie zelf de wegmisbruikers # |
Gepost door Misdefinitie op 18-10-2008 om 23:43.
Waarschijnlijk kent u het televisieprogramma "Wegmisbruikers!" dat door campingzender SBS 6 wordt uitgezonden. Ongeacht de ernst van de overtreding worden bestuurders met veel sensatie weggezet als genadeloze criminelen die er plezier in scheppen de weg tot een levensgevaarlijk circuit te maken. Elke keer komt die walgelijke kwal van een Koos Spee dit gedrag met allerlei drogredenaties rechtvaardigen, zitten de surveillanten met een harde plasser in de auto als ze weer een prent mogen uitschrijven en geniet presentator André van der Toorn zichtbaar als er rijbewijzen worden ingenomen. Desondanks krijgt dat politiegespuis vaak alle sympathie van het klootjesvolk. Toch zal de verkeerspolitie een toontje lager moeten zingen, want in tegenstelling tot wat er beweerd wordt zijn juist zij de wegmisbruikers. Levensgevaarlijke achtervolgingen, machtsmisbruik en frauduleuze metingen blijken voor hen heel normaal.
Schijnveiligheid.
Politie en justitie gebruiken steevast de term "veiligheid" ter rechtvaardiging van de activiteiten van de verkeerspolitie. Officieel is de onopvallende videosurveillance in het leven geroepen om de 2 % ergste gekken in het verkeer te pakken. Discussie is onmogelijk en elk bezwaar tegen het systeem wordt keihard ongegrond of niet relevant verklaard. Argumenten worden er niet gegeven. Men stelt dat de veiligheid van mensen handhaven een van de belangrijkste doelen van iedereen behoort te zijn. Vervolgens redeneren ze dat alle middelen die ze gebruiken geoorloofd zijn omdat ze nu eenmaal de veiligheid handhaven. Behalve dat deze redenering een cirkelredenering is en daarom per definitie als ongeldig kan worden beschouwd, roept deze manier van denken ook nog een misdefinitie in het leven. Het is namelijk nog maar de vraag of hun activiteiten als veiligheidsverhogend kunnen worden gedefiniëerd. De hypocriete activiteiten van de verkeerspolitie brengen namelijk anderen in gevaar.
Snelheid is een parameter die heel vaak onterecht wordt gekoppeld aan veiligheid. Zonder na te denken stelt men dat harder rijden dan is toegestaan per definitie gevaarlijk is. Remwegen worden langer, de reactietijd is niet meer voldoende en aanrijdingen met hoge snelheden kunnen dodelijk aflopen. Uiteraard is dat waar, maar dat is slechts een deel van het verhaal. Net zoals er situaties en omstandigheden zijn waar te hard rijden fataal kan zijn, zijn er ook situaties die afhankelijk van het verkeer erom vragen om iets harder te rijden. Denk aan gas bijgeven op het moment dat een vrachtwagen u dreigt te pletten in zijn dode hoek, met het verkeer meerijden zodat uw gedrag geen bumperkleven uitlokt en met een fatsoenlijke snelheid inhalen zodat er geen file ontstaat. Ook zijn er situaties waarin de veiligheid nauwelijks in het geding is. Denk aan een lege snelweg in de late uren. Krampachtig aan de maximale snelheid houden komt de veiligheid niet ten goede.
"Te hard" rijden zou levensgevaarlijk zijn voor het overige verkeer. Nogal hypocriet van die ratten, want het eerste dat zij doen als ze iemand op de bon willen slingeren is met dezelfde snelheid er achteraan blazen. Zeg nou zelf, de politie gaat zijn leven echt niet in gevaar brengen. Heeft u ooit een agent gezien die tegen kinderen op de brug zei dat het naar beneden springen in het water levensgevaarlijk is vanwege de peilers van de brug en ondiep water, om er vervolgens zelf vanaf te springen en zijn nek te breken? Natuurlijk niet. Hij staat erbij en kijkt ernaar. Of een agent die met gevaar voor eigen leven Nederlanders in Gouda redde van een kudde op hol geslagen berberapen? Natuurlijk niet. Veilig leunend op hun mountainbikes lieten ze het gebeuren. Als snelheid per definitie gevaarlijk is, zouden ze u niet achtervolgen. Agenten zijn in de praktijk vaak laf.
Zodra de politie gaat volgen, zijn er dus twee gekken die anderen in gevaar brengen. Te idioot voor woorden. Denkt Koos Spee soms dat een gezin met kleine kinderen het minder erg vindt als ze door een achterlijke smeris worden doodgereden? De verkeerspolitie is meestal gevaarlijker bezig dan de overtreder. Kan de overtreder nog vaak door het groene of oranje licht rijden: de verkeerspolitie deinst er niet voor terug om met extreme snelheden over kruispunten en voorbij smalle straatjes te knallen. In "Wegmisbruikers!" lossen ze dat op door te knippen in het beeldmateriaal. U heeft vast wel eens opgemerkt dat het beeld net even weg gaat op het moment dat de politieauto bijna een overstekende voetganger doodrijdt. Ook laten ze nooit goed de dollemansrit van de politie zelf zien. Beelden worden gemanipuleerd zodat ze niet hoeven te laten zien hoe achterlijk de politie bezig is.
Spee brengt daar continu tegenin dat agenten een speciale opleiding hebben gehad om zo snel te kunnen rijden. Wat een bullshit. Recent is naar buiten gekomen dat agenten helemaal niet kunnen rijden en zich regelmatig rond een boom vouwen. Zonde van ons belastinggeld en zonde van de zuurstofleverancier. De boom dus. Bovendien is het vrij dwaas om te stellen dat een opleiding onverantwoord gedrag kan corrigeren. Snel remmen als er een moeder met een kinderwagen oversteekt is er echt niet bij met 200 km / uur. Stoppen voor een tractor van rechts uit een smal straatje ook niet. Om nog maar te zwijgen over het foute voorbeeld dat ze geven. Waarom durft niemand toe te geven dat die achtervolgingen levensgevaarlijk zijn en daardoor hun doel voorbij schieten? Misdefinitie vindt dat we moeten gaan werken met adviessnelheden. Mierenneuken op kilometers is nergens goed voor.
Kenmerk van een goed onderzoek is dat er enkel relevante informatie wordt verzameld in een omgeving die niet beïnvloed wordt door de onderzoekers. Dom als ze zijn schenden ze deze regel. Door u kilometers lang te volgen creëren ze bij het slachtoffer het gevoel dat hij achtervolgd wordt. Hierdoor kan hij zich opgejaagd voelen. In een poging om de belagers af te schudden wordt hij uitgelokt om sneller te gaan rijden. Blijft u netjes 80 rijden als u vermoedt dat u achtervolgd wordt door vijanden? Wij niet. Gas op de plank, wapen pakken en wachten op de confrontatie. De politie is zich van geen kwaad bewust. Smoesjes als hun ontheffing en de dooddoener veiligheid komen naar boven en daar mag niet over gediscussiëerd worden. Wij merken op dat automobilisten wel degelijk in staat zijn te voelen en te zien dat ze achtervolgd worden. Vrees aanjagen is strafbaar. Kennelijk mogen zij boven de wet opereren.
Nadat de politie een overtreding heeft geconstateerd en metingen heeft verricht, is het tijd om u aan te houden. Niemand beseft hoe groot de risico's daarvan zijn. U moet zich de volgende situatie voorstellen. Iedereen die in een auto rijdt moet in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Dat rijbewijs hebben ze als het goed is behaald door rijlessen te nemen waarna ze met goed gevolg een rijexamen hebben afgelegd. Tijdens de rijopleiding leren ze wel dat er politie is met bevoegdheden, maar is er geen aandacht voor de onopvallende surveillance. Al was die aandacht er wel, dan zou het niet veel uitmaken omdat die flikkers nazi's agenten in gewone auto's rondrijden. Mensen rijden op de weg en plotseling komt er een auto achter, voor of naast hun rijden. In de auto zitten meerdere volwassen mannen die een bordje laten zien of u met wilde handgebaren aan de kant proberen te zetten. Criminelen werken ook op deze manier. Erg gevaarlijk.
Gehoorzamen betekent dat u te maken kunt krijgen met criminelen en terecht komt op een verlaten terrein waar u beroofd en verkracht wordt. Iedereen kan immers een bordje maken. Lichtkrantborden waarop elke tekst electronisch is aan te brengen, dus ook "Volg, politie!", zijn vrij verkrijgbaar. Niet iedereen zal dat risico willen nemen. Door deze handelswijze kunnen mensen in paniek raken. Het zou ze maar overkomen. Geschrokken kunnen slachtoffers opeens hun stuur omgooien of de rem intrappen zodat hun trekhaak de fraaie politiewagen beschadigt. We raden het u niet aan, maar als u het eens wilt proberen is het goed om te weten dat u zich erop kunt beroepen dat u uit impuls handelde om uw veiligheid te beschermen. Foutje bedankt, een ongeluk kan altijd gebeuren. Anderen zullen willen vluchten om te ontsnappen aan deze ellende. Niet bepaald het veilige gedrag waar de politie voor bedoeld is.
Valse snelheidsmetingen.
Het lijkt zo simpel om de snelheid te meten. Heeft u wel eens het idee gehad genaaid te worden? Dan heeft u het goed gezien. Behalve dat ze kilometers lang achter u blijven rijden in de hoop dat ze u kunnen bekeuren, blijken ook hun metingen vervalst. Metingen worden namelijk niet automatisch gedaan, maar handmatig naar goeddunken van de laagopgeleide diender. Daar zit hij dan met een stijve pik achter zijn Trip Track. Alles begint met de achtervolging. Zoals gezegd moet de politie even hard als het slachtoffer rijden. Hoe weten ze of ze dat doen? Natte vingerwerk. Gewoon even gokken. Daarna moeten ze twee referentiepunten nemen. Hoe bepalen ze dat? Natte vingerwerk. Dat zijn al 3 subjectieve variabelen. Vervolgens moet de tijd gemeten worden van het slachtoffer en de afstand die de politiewagen aflegt tussen de punten. Vier keer subjectief drukken dus. Snelheid is dan afstand gedeeld door de tijd. De meting kent maar liefst 7 subjectieve oordelen en is daarom waardeloos.
Andere systemen werken door twee knoppen tegelijk in te drukken. Een voor de afstand en een voor de tijd. Soms gebeurt het dat ze meten terwijl het slachtoffer ze inhaalt. De agent denkt dan slim te zijn door op gevoel te compenseren door alvast de tijd af te drukken en de afstand te laten doorlopen. U begrijpt al wat er dan gebeurt. Korter doen over een langere afstand betekent immers dat er veel sneller is gereden. Wat ook vaak gebeurt is dat ze een rijbewijs willen invorderen, maar de meting daarvoor geen aanleiding geeft. Dan knoeien ze 3 keer om een hogere snelheid te krijgen. Soms werken ze zelfs met een pieksnelheid. Dan kijkt de agent op zijn meter. Erg fijn als u hem tegemoet reed, hij keert en als een bezetene rijdt om bij u te komen. Ook die meting is verkeerd. Veiligheid boeit niet. Het draait om geld. Valse metingen vinden ze geoorloofd om u leeg te zuigen.
Tegengas.
Kunt u iets doen tegen deze terreur? U zou natuurlijk op een partij kunnen stemmen die de politiestaat ongedaan wil maken, maar op korte termijn hangen uw mogelijkheden af van uw moed en positie in de samenleving. Heeft u teveel te verliezen, dan kunt u zich maar beter aan de regels houden. Legale mogelijkheden zijn er amper. U kunt na het krijgen van een boete bezwaar aantekenen. Op Flitsservice vindt u een aardig forum waarop mensen elkaar helpen om het een en ander voor elkaar te krijgen. Meestal helpt dat niet. Met meer moed zijn de mogelijkheden weer iets groter. Zo bent u weliswaar verplicht om aanwijzingen van de politie op te volgen, maar wat als u nou niet weet dat het politie is? Zolang mensen eruit zien als burgers, mag u aannemen dat het burgers zijn. Naar burgers hoeft u niet te luisteren. Zeker niet als dat risico's met zich meebrengt.
Theoretisch gezien mag u aanwijzingen gegeven door burgers negeren. Gewoon uw ding blijven doen. Maken zij gebaren? Gewoon negeren. Ze lijken op burgers en u heeft geen reden om aan te nemen dat ze dat niet zijn. Bordjes doen daaraan niks af. Niemand kan van u verwachten dat u uw leven in de waagschaal gooit om aanwijzingen op te volgen van mensen die toevallig een bord hebben aangeschaft. Om de belachelijkheid aan te tonen kunt u zelf een A4 uitprinten met "Stop! Marechaussee!" erop. Stoppen zij dan? Natuurlijk niet. Voor hen bent u een burger. Zou u echt in functie zijn, dan hoeven ze pas orders op te volgen zodra u bekend bent. Zoeken ze weer contact? Dan kunt u de vluchtstrook nemen, hard wegrijden en 112 bellen. Meld hen dat u met de dood bedreigd bent en nu achtervolgd wordt door een paar criminelen in een auto. Rijd direct naar een politiebureau en doe aangifte.
Bovendien hoeft u ook niet te accepteren dat u langer dan nodig wordt opgehouden, dat men in uw auto kijkt en dat u staande gehouden wordt voor iets dat u niet gedaan heeft. Bent u aan de kant gezet, vraag de agent dan om zijn legitimatie. Niet zijn vervalste plastic bibliotheekpasje, maar een echte legitimatie. Dat wordt immers ook van u verwacht. Toont hij het niet, voer dan geen discussie. Zeg iets leuks, geef onmiddellijk gas en rijd naar het politiebureau. Eis in geval van camera's meteen dat ze uitgaan. Neem geen genoegen met een gesprek achteraf. Weliswaar zal SBS 6 u zogenaamd onherkenbaar in beeld brengen, maar dat gebeurt erg summier. Uw stem, gedrag en houding zullen altijd tot u herleidbaar blijven. Houd de politie zich niet aan de regels? Meteen wegrijden. Later kunt u verklaren dat u dacht met criminelen van doen te hebben gehad.
U hoeft al helemaal niet dat belerende gelul van die VMBO'ers aan te horen. Begin nooit zomaar te schelden. Belediging van een ambtenaar in functie is strafbaar. Wel is gebleken dat wanneer u doet alsof u emotioneel instabiel bent en gaat huilen, u ze prima voor "vuile flikkers" kunt uitmaken zonder boete. Bent u een Marokkaan, dan kunt u met de toevoeging "ik zweer jou" de agent zelfs bedreigen. Geheel voor eigen risico, dat wel. Dreigt u uw rijbewijs kwijt te raken en bent u niet bang? Volg dan eerst de politie en vlucht op het laatste moment via de vluchtstrook. U kunt ook wegrijden na het stoppen zodra de agent uitstapt. Kunt u niet ontsnappen, ontvlucht dan de auto. Ze kunnen weliswaar uw adres achterhalen, maar u ontkent uiteraard gereden te hebben en u weet ook niet wie wel reed. De boete moet u betalen, maar het rijbewijs blijft van u. Tenzij de rechter u doorheeft. We brengen u niet op ideeën. We raden het zelfs af.
Overweging.
Onopvallende videosurveillance is in het leven geroepen om een kleine 2 % aan wegcriminelen op te sporen die moeilijk te pakken zijn met geautomatiseerde flitsapparatuur. Steeds vaker lijkt de politie echter bang te zijn voor de echte criminelen. Drugsrunners en ander levensgevaarlijk tuig rijden nog vrij rond. De bekende zin "Ga boeven vangen!" krijgt zo zijn betekenis. In plaats om achter de boeven aan te gaan, pakken ze normale mensen met haast. Met opgevoerde auto's brengen ze weggebruikers in levensgevaar door halsbrekende toeren uit te halen. Normale burgers jagen ze de stuipen op het lijf. De boetes zijn zo abnormaal hoog dat u qua tijd- en geldinvestering beter een klein kind kunt verkrachten dan even lekker kijken hoe hard die auto kan. Alle communicatie is gericht op het met behulp van drogredeneringen rechtvaardigen van dit soort gelegaliseerde misdaad. "Veiligheid" is een leugen. Alles draait om geld.
Dat vermoeden wordt bekrachtigd door het feit dat zelfs valse metingen worden goedgekeurd als middel om mensen geld uit hun zakken te kloppen. Zowel politie als het OM weigeren om na te denken over het systeem. Volgens hen is het perfect en zolang Koos Spee kan klaarkomen op zijn rare gedachtekronkels zal er wel niks veranderen. Wij merken echter op dat de manier van meten uitermate subjectief is en derhalve nooit gebruikt zou mogen worden. Juridisch gezien hebben ze het goed afgedekt. Wel is een waarschuwing op zijn plaats. U begreep natuurlijk al dat we onder het kopje "Tegengas" slechts op een sarcastische en satirische wijze hypothetische methoden beschreven die anderen kunnen bedenken om de gevolgen van de controles te verzachten. Niemand zou daaraan gehoor moeten geven aangezien activiteiten gericht tegen de politie illegaal kunnen zijn. De politie zal er echter rekening mee moeten houden dat niet iedereen het zomaar pikt.
Reacties: 0 Pagina's: 1 |
Reactie toevoegen |
U dient in te loggen om een bericht te kunnen plaatsen.
|
|