Mis·de·fi·ni·tie (de ~ (m.), ~s)
1 Politiek correct geformuleerde definitie waarmee men door middel van leugen en bedrog de werkelijke aard van misstanden probeert te verhullen door deze te rechtvaardigen.
- Misdefinitie gaat over misstanden en gedrag van criminelen, radicalen en terroristen.
- Stop de #CancelCultuur! Stelletje moraalnarcisten, u bent geen beter mens als u mensen uitsluit vanwege hun politieke gezindheid.
- De vrijheid van meningsuiting is absoluut! Wat wij mogen schrijven, bepaalt niet de juut!
- Stiekem sollicitanten googelen en ze dan cancelen? Uw naam wordt geregistreerd en doorgegeven!
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
# Home # Boek HvA (Uitverkocht) # Registratie # Contact #
Misdefinitie artikelen
Pagina: 41 / 44: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44

62 Marokkanen vaker psychisch gestoord
61 MP Ys: "Wij hoeven die kut-zwarten niet terug"
60 Marokko.nl begrijpt "discriminatie" wel
59 Balkellende nu al genaaid door Europa
58 CU: "Onze beweringen ontkennen betekent straf"
57 Het gelijk van "De misdefinitie van de HvA"
56 CDA: "Ein volk! Ein Reich! Ein Euro!" (1)
55 Indoctrinatiereis fiasco door realiteit
54 Nationale Studiebox: "Stop zinloos VMBO-geweld"
53 Oplichting: E-dentify hosting is kinderspel (56)
52 "Steuntrekkers zijn vieze profiteurs"
51 HvA geeft studiepunten om te spammen (2)
50 2 maal 3 is 4; wiedewiedewiet en 2 is 9 (2)
49 Lapmiddelen voor het onderwijs
48 "Extreem rechts groeit in Nederland"
47 Indoctrinatie in strijd tegen radicaliseren
46 PvdA: "Op naar de zwartenheul"
45 Verdonk: "Deporteren is niet zielig"
44 Donner: "Alleen oprotten als het mij stoort"
43 Maar meneer, wat doet u nu?!

53 # Oplichting: E-dentify hosting is kinderspel #
Gepost door Misdefinitie op 17-05-2005 om 23:00.
Update (21 mei 18:30): men kiest bij E-dentify eieren voor hun geld na wat eigenaardige communicatie en besloot om alsnog mijn account gereed te maken.

Update (20 mei 23:45): bij een verzoek aan E-dentify om een door mij betaald ander account bij E-dentify terug online te zetten werd ik gechanteerd door de directeur met "andere stappen". Zij weigeren de klant te geven waar hij voor betaalt zolang dit artikel online staat. Zij krijgen binnenkort een ultimatum waarna er aangifte volgt. Word vervolgd...

Update (20 mei 16:45): ik ontving een mail van iemand uit naam van E-dentify Internet Diensten met de sommatie dit artikel te verwijderen. Zie voor details mijn 3e reactie onder dit artikel.


Op internet kan men relatief eenvoudig gouden bergen beloven aan niks vermoedende klanten. Men neemt een webserver, men plaatst daar wat reclamepraat op en men doet het rondkijkende volk een prachtig aanbod. Dat het aanbod net zoveel waard is als de belofte van een linkse politicus ondervonden honderden klanten van het hostingbedrijf E-dentify Internet Diensten. Zij betaalden om hun website te hosten allemaal enkele tientjes aan een stel kleine kinderen die zich voordeden als bedrijf en werden opgelicht: het geld zijn ze kwijt en hun website is meer offline dan online.

Op hun website suggereert het bedrijf dat de Nederlander veel voor weinig zoekt. Ze krijgen echter weinig voor veel. Het bedrijf pronkt ermee dat ze de websites in Nederland hosten. In de praktijk komt een server als hij offline gaat pas na minstens 1 maand weer online. Dat betekent dat als er iets gebeurt uw website weken tot maandenlang down is. Jawel, we praten hier nog steeds over webhosting.

Ze bieden een in theorie mooi pakket aan vanaf 1 euro per maand. Dat houdt in dat de klant per jaar betaalt, het contract stilzwijgend verlengd wordt en uw mails en brieven om op te zeggen spoorloos verdwijnen. U bent minstens 12 euro kwijt voor de hosting en 10 euro voor een domeinnaam. Dat is 22 euro. Een spotprijs zult u denken. Niks is minder waar. Tegenwoordig is het aanbieden van hosting vanaf 1 euro heel normaal. Nog veel belangrijker is echter: uw website is regelmatig offline. Niet voor een paar uur, maar voor een paar dagen, weken of zelfs maanden. Honderden klanten van E-dentify zijn al een jaar abonnee en waren hooguit een paar weken online. Dat is omgerekend 22 euro per maand! Resellers betalen tussen de 70 en 130 euro per jaar. Hoezo goedkoop?

Verder wordt er geadverteerd met 350 MB schijfruimte. In principe heeft men die ruimte tot zijn beschikking, maar ook hier geldt: als de server bij elkaar hooguit een maand online is, dan heeft u dus 11 maanden geen host. Verder is de schijf regelmatig vol en kan er wekenlang niks opgezet worden. Veel klanten beklaagden zich er op het forum over dat ze slechts 3 MB konden uploaden. Concurrenten bieden voor 1 euro per maand minimaal 25 MB aan die altijd beschikbaar is. 3 MB is 8 keer zo weinig, dus effectief kost het goedkoopste abonnement bij E-dentify 8 euro. Hoezo goedkoop? Een webserver die slechts een aantal dagen per maand online is staat gelijk aan oplichting. Onbeperkte MySQL-databases is 1 van de stokpaardjes. Helaas valt de database net als de servers regelmatig uit.

Kort gezegd: de dienst is het hele jaar door onbruikbaar en de klanten die het betreft zijn niet blij.

E-dentify wast zijn handen in onschuld. Zij wijzen er steeds op dat een aantal servers wel draaien en dat er een heleboel klanten tevreden zijn. Gedupeerden weerleggen deze argumenten door te stellen dat E-dentify klanten, vrienden, kennissen en billenmaten heeft omgekocht om zich positief op te stellen. Verder stelt de heer Wiggers van E-dentify dat ze er alles aan doen om getroffen servers weer snel online te krijgen. Met snel wordt dan minimaal een paar maanden bedoeld. Serieus, ik maak geen grappen. Het betreft hier webhosting waarbij uw website zomaar een paar maanden uit de lucht is. Slachtoffers van deze oplichterspraktijken zijn woedend omdat ze al het hele jaar aan het lijntje worden gehouden. Er wordt van alles beloofd. Beterschap bij nieuwe servers, vergoedingen voor offline maanden en een betere service. Die beterschap en de service is er nooit gekomen en de vergoeding heeft men te zijnertijd reeds over gemaakt op giro 555.

Klanten voelen zich benadeeld en besodemieterd. Vooral de mentaliteit van het bedrijf staat hen erg tegen. Negatieve berichten over het bedrijf worden op fora gecensureerd of met klem tegen gesproken, mensen worden verbannen van het forum en ze worden regelmatig afgesnauwd. Ze krijgen van het bedrijf te horen dat het overmacht is en dat ze dus pech hebben als ze niet online zijn. Op het moment is de bom losgebarsten. Klanten pikken het niet langer. Een van hen stuurde onder andere naar misdefinitie.nl en de forumgebruikers van het E-dentify forum een mail waarin hij klanten opriep om in actie te komen tegen deze door en door slechte webhost. Hiervoor opende hij een topic. Een andere topic werd door een tweede klant geopend. In deze topics wordt het bedrijf helemaal over de kling gejaagd en afgebrand en probeert E-dentify het lijf te redden uit angst voor een televisierapportage.

Ontevreden klanten spuien ook hun gal op webhosters.nl (volgens de website een volledig en objectief webhosting overzicht). Ook hier probeert het bedrijf zelf te redden wat er te redden valt door valse positieve berichten te posten.

Een aantal fora lijken opgetrommeld te zijn om het nieuws te verspreiden. Zo zijn er ook onderwerpen te vinden op webhostingtalk.nl en internetoplichting.nl. Er gaan geruchten dat klanten willen samenspannen om de oplichtingskwestie publiekelijk aan het licht te brengen. Eerder werd er op het forum van E-dentify zelf gedreigd met rechtzaken als E-dentify niet onmiddellijk zijn oplichterspraktijken zou staken en de gedupeerden hun geld terug zou geven.

Zelf lijkt E-dentify er niet zo mee te zitten. Ze hebben hun geld al verdiend en beroepen zich op overmacht en het idee dat een webhoster geen uptime kan garanderen. Dat een product gewoon moet werken komt nog niet in ze op. Laten we hopen op een goede afloop. Anders krijgen onze scholieren dit keer eens niet een strafmiddag op school, maar wordt het een middagje schoffelen in het park. En u weet: in het park gebeuren wel eens rare dingen.
Reacties: 56
Pagina's: 1 2 3

Reactie door Gerard N. E-Dentify op 22-05-2005 om 01:17.
Het is niet bij mij weggehaald, dit is bij een andere klant van E-Dentify weggehaald, welke ik al voor dat ik aangenomen werd bij E-Dentify in mijn lijst had.

In iedergeval bedankt voor het weghalen.

Reactie door Misdefinitie op 22-05-2005 om 01:42.
Ik merk op dat Radar het niet verwijderd heeft.

Reactie door Gerard N. E-Dentify op 22-05-2005 om 01:44.
Quote:

Ik merk op dat Radar het niet verwijderd heeft.

Dit klopt, hen ga ik morgen/maandag mailen.

Reactie door ed.op.radar (gast) op 22-05-2005 om 11:46.
Er is 1 e-mail verstuurd naar mensen die een negatieve reactie op webhosters.nl hebben gegeven over e-dentify. In deze e-mail is duidelijk uiteen gezet waar het e-mail adres vandaan gekomen is, en dat dit een eenmalige e-mail is. Als mensen er niet (of negatief) op reageren, krijgen ze ook geen e-mail meer.


Reactie door Misdefinitie op 22-05-2005 om 13:52.
Volgens mij valt het ook niet onder spam. U promoot immers geen dienst en maakt ook geen reclame.

Reactie door Misdefinitie op 23-05-2005 om 21:17.
Op het forum van E-dentify liepen de gemoederen hoog op. Een gebruiker stelde dat E-dentify wel eens failliet zou kunnen gaan. Een andere gebruiker reageerde daarop met: "Op de dag dat dat gebeurd bezoek ik dhr richardc even met mijn vuist". Dat lijkt me een regelrechte uiting van geweld. Vervolgens roept er iemand: "Ik ga graag met je mee". Er wordt hier een criminele organisatie opgesteld om de klokkenluider wat af te tuigen. Dat blijkt wel uit de volgende reacties: "Ik ook!" en "Count me in". Een van hen verwacht zelfs de dood: "Dan bel ik ook wel gelijk even dela op". De interpretatie laat ik aan u over.

Reactie door RichardC (gast) op 23-05-2005 om 22:27.
Mocht ik dus, op wat voor manier dan ook, het slachtoffer worden van geweld, mag ik voor deze heren hopen dat ze een waterdicht alibi hebben. Er wordt op dat forum overigens ook gesuggereerd dat ik bang zou zijn... ik zou niet weten waar ik bang voor zou moeten zijn...

Reactie door Misdefinitie op 23-05-2005 om 23:48.
Ik merk dat ze bij E-dentify wel erg geďnteresseerd zijn in wat ik schrijf. Een van mijn posts hier werd zelfs gekopieerd op hun forum. Ze vinden dat ik het te serieus opvat. Ik word een "mietje" genoemd. Alsof ik nu op het politiebureau zit omdat ik bang ben dat E-dentify me komt halen. Niet dat ik daar reden voor heb, want ik heb geen rare dingen gedaan. Nog niet althans.

Ik heb best sympathie voor pubers hoor. Ik vind het ook geweldig dat ze het initiatief nemen om een bedrijf op te zetten. Dat is heel wat leuker dan huiswerk en waarom van een hobby (computers en internet) geen werk maken? Zoals het wel goed gebeurt en er geen klanten de dupe van worden. Als zij aardig tegen mij doen, dan ben ik aardig terug. Ik houd ook echt wel rekening met het feit dat ze bij E-dentify nog zo jong en veelal minderjarig zijn. Jongeren benaderen iemand immers anders dan mensen met 10 jaar werkervaring. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die vrij veel van ze accepteert met het idee in het achterhoofd dat ze heel jong begonnen zijn en nog veel moeten leren. Ik hoop dat E-dentify die goodwill van veel klanten niet verpest.

Reactie door MarcelJ (gast) op 24-05-2005 om 18:31.
Ik snap niet waarom juist die RichardC als de aanstichter wordt beticht door E-dentify, ik heb nml op verschillende sites al meer negatief commentaar gelezen over dit bedrijf en dat was al ver voordat er een bericht op dat Radar forum terecht kwam (waar overigens iemand in april al een bericht gepost had, krijgt deze persoon dan ook bezoek?).
Ik vind het ziek van mensen dat ze denken met geweld iets op te kunnen lossen. De mentaliteit van de jeugd van tegenwoordig, ik snap het niet. Zorg dat je de zaakjes op orde hebt en reageer professioneel en niet op deze manier.

Hoe moet dat dan met die jongens later in de maatschappij? Ik ken geen enkele baas die dat zou pikken als ze op zo'n manier bij hun klanten aankomen.

Reactie door Misdefinitie op 24-05-2005 om 19:23.
Er wordt inderdaad al veel langer negatief geschreven over E-dentify. "Medewerkers" en vrienden van het bedrijf probeerden dat echter altijd de kop in te drukken door de aantijgingen te ontkennen of te relativeren. Zo waren ze onder andere actief op het forum van Tweakers.net en verstuurden ze mails met "vriendelijke" verzoeken bepaalde artikelen te verwijderen.

Dat ging tijden lang goed. De extreem negatieve ervaringen werden overspoeld door positieve berichten van de eigenaars zodat veel klanten toch het risico gingen nemen om een account te nemen. Op een gegeven moment kregen ze de situatie dat er teveel negatief gepost werd over het bedrijf en verloren ze de controle. Op 4 fora tegelijk verschenen de negatieve postings en Radar werd gewaarschuwd. Ook werden er per e-mail berichten gestuurd naar forumgebruikers met als doel het ontketenen van actie. Aangezien die actie met 1 persoon is begonnen zien ze die persoon ook als aanstichter. Overigens zijn ze ook van mening dat er op deze website onzin wordt verteld. De woede lijkt zich te richten op een paar mensen die ze kunnen identificeren. Niet op al die mensen die anoniem klagen over het bedrijf.

Ik ga er niet van uit dat er geweld gepleegd gaat worden. Op een forum is het al snel makkelijk om stoere uitspraken te doen, maar wat mij betreft hoort dat gewoon bij het puber zijn. Iedereen die tegen hun meningen ingaat wordt gezien als de boeman en als mensen elkaar ophitsen dan komen geweldsuitspraken al heel snel ter sprake. Zoals ze zelf al aangeven: we hoeven dat niet al te serieus te nemen. Ik denk echt niet dat E-dentify een schoolklas excursie gaat regelen naar RichardC.

Later zullen ze hun school hebben afgerond, eventueel een studie hebben gevolgd en terecht komen in het normale arbeidsproces. Waar mensen op de juiste plaatst klanten toch onbeschoft kunnen behandelen als ze dat willen. Bel maar eens de helpdesk van grote bedrijven en merk op hoe ze daar de klant behandelen. Daar kraait zelfs na aandacht van de media geen haan meer naar.

Reactie door E-Quake/dohd (gast) op 25-05-2005 om 17:22.
ik vind het allemaal wel best...maar dat geweld(wat niet gemeend was...) gaat misschien iets te ver...het begint zo langzamer hand wel wat op een clan te lijken in een keer is iedereen tegen!..of weer voor maar ja ik kan veel over ed zeggen maar ik ben nog steeds tevreden over ed...maar dat neemt niet weg dat ze veel downtime hebben en de serves slecht(was)(wand dat is al een stuk beter).verder over dat radar en dat op andere fora proberen verwijderen van topics en zo( als dat zo is tenminste) kan natuurlijk niet!wand iedereen kan zen mening geven en als ze nou wat tevreden klanten hadden zou er allemaal goede dingen woorden gezegd.... maar dat is eenmaal niet zo...(vind ik best jammer)..

Reactie door Misdefinitie op 25-05-2005 om 18:48.
Aan de ene kant meldt u tevreden te zijn, maar aan de andere kant geeft u ook aan dat er veel downtime is en dat u het niet vindt kunnen dat men probeert negatieve reacties te laten verwijderen. Wellicht heeft u andere (minder strenge) eisen aan uw host, maar wat mij betreft is downtime en censuur totaal onacceptabel en een kenmerk van een slecht hostingbedrijf.

Reactie door E-Quake/dohd (gast) op 26-05-2005 om 15:12.
klopt ik ben tevreden maar er zijn ook nog wel dingen die verandert kunen/moeten veranderen!

Reactie door RichardC (gast) op 26-05-2005 om 15:15.
Ik heb de bewijsstukken klaarliggen om aangifte te doen van bedreiging. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik ook daadwerkelijk aangifte ga doen...

Reactie door Misdefinitie op 26-05-2005 om 20:51.
Hoewel men het op het forum achteraf relativeerde leek mij de uiting van bedreiging naar uw persoon op dat forum te ver gaan. Eerder werd er al aangegeven dat uw identiteit bekend was. Uw gegevens zijn bovendien makkelijk te achterhalen via het domein dat u in bezit heeft. In dat licht gezien kon de dreiging reëel zijn en invloed op u hebben.

Indien u een gevoel van onbehagen kreeg na aanleiding van de bedreiging, zou dat reden kunnen zijn voor een aangifte. U bent overigens ook de enige die de aangifte kan doen aangezien de bedreiging ook naar u persoonlijk gericht was.

Reactie door Redead (gast) op 02-06-2005 om 15:29.
Ik ben ZEER ontevreden over E-dentify. Als iemand twijfelt of hij hier wilt gaan hosten, dan zou ik eerst maar eens op het forum van E-dentify gaan kijken, daar staan bijna alleen maar negatieve reacties. Bijna iedereen moet dingen dubbel vragen, anders antwoorden ze gewoon niet heb ik het idee. Veel mailtjes komen ook niet aan bij hun, dat hebben ze zelf toegegeven. Je zou toch denken dat mensen die met computers werken Outlook wel in kunnen stellen?! Je moet ook vragen om dingen die automatisch moeten gebeuren, zo moest ik zelf achter mijn eigen inloggegevens aan. Deze ontving ik niet automatisch.

Ook lichten je ze gewoon heel slecht in (eigenlijk niet). Als er downtimes zijn dan informeren ze je totaal niet. Je weet dus gewoon niet waar je aan toe bent, je kan dus ook niks vertellen aan de bezoekers van je site. Een email nieuwsbrief zou niet zo moeilijk moeten zijn. Soms zeggen ze op het forum wel dat ze weten dat er een downtime is geweest, maar niet waardoor. Dat gaan ze later dan nog uitzoeken, waarnaa je er vervolgens nooit meer over hoort.

Bezoekers van het forum die er net zijn worden ook ineens tot moderator benoemd, vrij onprofessioneel. Soms zijn ze ook echt onaardig op het forum, ze weten niet hoe je met klanten om moet gaan! Laats had ik een totaal onschuldige opmerking, en die werd aangezien als ‘geflame’, dat was zeker niet zo. Ze kunnen niet tegen kritiek heb ik het idee, want het is wel terecht kritiek.

Ook was er een keer een topic dat iemand had geopend, en die wist heel veel te vertellen over de slechte beveiliging van de servers van e-dentify. Dat topic werd een paar maal verwijderd. Het bleek dus dat ze gewoon oude kernels hadden, die dus onveilig zijn. Dus die gingen ze toen maar even updaten. Dat lijkt mij dat je dat meteen goed doet??!
Ook was er een keer een reactie van iemand van e-dentify op het forum dat als volgt ging: "Oh, dat vond ik niet belangrijk genoeg, dus ik heb er niet op geantwoord".

Ook heb ik al een paar keer meegemaakt dat ze configuratie fouten van hun servers hadden. Toen deden sommige php scripts het niet. En dan werkte de error-pagina's niet. En dan kon je weer geen password-protect directory maken. Ook was een keer een hele week de server onstabiel, dat heeft een week geduurd met wel een paar downtimes per dag. Dat zou toch meteen goed moeten worden gemaakt!

Een hele tijd geleden gingen ze de de server verhuizen naar Nederland. Opzich goed natuurlijk, maar niet zoals zij dat deden. De site was ineens down, je werd totaal niet ingelicht over de gang van zaken. Toen alles weer online was na een week, ware alle gegevens kwijt. Ze hadden geen backup gemaakt omdat ze 15GB teveel vonden om te downloaden, dus dan maken ze maar gewoon geen backup. En dan alsnog hadden ze dat ook kunnen zeggen dat ze geen backups maken, dan had ik zelf vaker backups kunnen maken.

In november/december 2004 heeft mijn website er bijna continue uit gelegen. Enige compensatie hoef je bij
e-dentify ook zeker niet te verwachten, een verklaring van de downtime ook niet.
Inmiddels heb ik mijn domein al over gezet naar een andere webhoster, deze doet het wel gewoon goed, dus het kan wel!

De mensen van e-dentify behandelen je ook onbeleefd via de email, kreten zoals ‘Dat ga ik niet voor je doen!’ komen met regelmaat voor. Ik heb nog nooit het gevoel serieus genomen te worden bij e-dentify gehad, ze behandelen je als een zak stront.

E-dentify is opgericht door minderjarigen, het wordt ook door minderjarigen onderhouden. Deze ‘kleuters’ weten totaal niet hoe je een bedrijf moet runnen, en hoe je moet communiceren met je klanten. Het is regelmatig voorgekomen dat ik totaal geen antwoord krijg op een mail, of soms krijg ik pas een maand later antwoord.

Wanneer er weer eens een server uit ligt, dan duurt het meestal een paar dagen voordat die eindelijk weer eens goed werkt. In de tussentijd lossen ze andere problemen op andere servers ook niet op, er ontstaan dus alleen maar meer problemen. Sommige problemen hebben bijna iedereen, iedereen vraagt om een oplossing op hun forum, of een verklaring, maar het probleem oplossen, ho maar! Ze schuiven de problemen ook altijd op andere mensen af. ‘Ja, dit komt niet door ons, maar door de stichting domeinregistratie, dus wij hoeven er niks aan te doen.’ Dat kan wel zo zijn, maar het is wel degelijk jullie verantwoordelijkheid, daar worden jullie toch voor betaald om dat te verhelpen!

Heel e-dentify is gewoon een 'bijbaantje' van een paar gozers die eigenlijk niet genoeg weten van webhosting en het hele gebeuren daar omheen (klanten helpen, inlichten, enz.).
De problemen die ik hierboven heb beschreven zijn nog maar een kleine greep uit de zee van problemen. Je wordt gewoon keihard opgelicht bij e-dentify, want bijna niks werkt gewoon goed.

Kortom, ik raad het ZEER af om in zee te gaan met e-dentify. Laat je ook niet ‘misleiden’ door mensen die zeggen dat ze goede ervaringen met hun hebben, deze mensen hebben vroeg of laat toch ook problemen. Maak dus niet de ernstige fout om een webhosting pakket te bestellen, want dat bespaart een hoop ergernis en problemen!
Mocht je nog meer willen weten over e-dentify, dan kan je hier nog meer lezen over ervaringen met hun: http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=53&pagina=1

Reactie door Misdefinitie op 02-06-2005 om 19:27.
Hartelijk dank voor uw reactie. Uw standpunt is geheel duidelijk. Het betreft vooral het structureel niet goed leveren van de diensten waar men voor betaalt, de klant onbeschoft behandelen en het proberen te rechtvaardigen van het onacceptabele gedrag.

Kennelijk werkt dat bij hen op school wel, maar in de zakenwereld zullen ze zich toch iets anders moeten gaan opstellen.

Reactie door Jan (gast) op 06-06-2005 om 12:36.
Via via kwam ik op deze site bij dit artikel terecht! Laat ik ook eens even een reactie plaatsen.

Ik ben het volledig ONEENS met de auteur van dit artikel. Ikzelf ben eigenaar van het domein http://www.detrochsetters.nl, die ook gehost wordt bij E-dentify. In 2005 is mijn domein in z'n totaliteit 2,5 uur offline geweest. Omgerekend is dat nog niet eens 0,1% downtime.
In Nederland komt webhosting voor 1 of 2 euro amper voor, en helemaal niet met 750 MB ruimte en 20 GB data. Ga maar eens naar webhosters.nl---> wie is de goedkoopste? Dus jah er klopt niks van die beredenering en van die berekening. Maar goed als we zo gaan berekenen dan ga ik ook ff een formule hier neer knallen:
Bij XS4ALL betaal je voor hetzelfde pakket op maandbasis meer dan 100 euro, wil dat dan zeggen dat de service daar 100x zo goed is? Dacht het dus niet, bovendien bekijk ook even voor de aardigheid de reacties van andere gebruikers:
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1852

Dus ja ik snap niet dat er steeds enkele mensen hun gal zitten te spuien (hooguit 20 klanten) op o.a. webhosters, deze site en nog een paar andere sites). Dat deze klanten E-dentify naar de kloten willen helpen wil niet zeggen dat die andere 1480 dat willen! En jah natuurlijk doen zich wel eens problemen voor, maar goed om nu op elke slak zout te leggen... Het kan toch een keer gebeuren dat een server het begeeft bijv.? Tot zover mijn reactie!

Met vriendelijke groet,

Jan



Reactie door Misdefinitie op 06-06-2005 om 13:41.
Ik denk dat u niet helemaal begrijpt wat de strekking van het artikel is. Hier wordt oplichting aan de kaak gesteld, maar ik beweer niet dat iedereen daar het slachtoffer van is geworden. Het gaat juist om de (naar schatting) 600 mensen (1500 klanten op ongeveer 5 servers waarvan er minstens 2 regelmatig kuren vertonen of offline zijn) die zich belazerd voelen door het bedrijf. Het lijkt wel alsof u van mening bent dat als de misdaad slechts een deel van de mensen treft het niet zo erg is. Nu treft veel misdaad in percentages inderdaad slechts een deel van de mensen, maar is de impact nogal groot.

Ter vergelijking: er worden in Nederland ook "slechts" een paar duizend mensen vermoord op de 16 miljoen. Redeneert u dan ook op zo'n manier dat het slechts om een paar duizendste procenten gaat en dat het daarom niet zo erg is als mensen het doen voorkomen? Of is misdaad pas erg als het u overkomt en boeit het u niet zo veel als andere mensen er last van hebben?

Hetzelfde geldt voor oplichting: 1500 klanten waarvan er minstens 600 op de een of andere manier opgelicht werden. Uw redenatie komt dan neer op: "Dan zijn er dus 900 die niet klagen en dus moet de rest ook maar zwijgen". Dat gaat er bij mij niet in. Veel mensen klagen niet omdat het ze teveel moeite kost en bovendien heeft de groep die bedonderd is net zo goed betaald en recht om te klagen als het niet naar behoren functioneert. Van de opgelichte groep klagen er een aantal en van de niet-opgelichten en vrienden van E-dentify steken er een aantal een veer in het achterste van de directeur. Eigenlijk is dat totaal niet relevant. Er zijn zowel goede als slechte ervaringen te vinden. Heel fijn als uw hosting naar behoren werkt, maar het gaat hier juist om mensen die opgelicht worden.

Dat is naar mijn mening niet op alle slakken zout leggen aangezien bepalade servers vaak wekenlang offline gaan en de klanten worden behandeld alsof ze tegen hun vriendjes op school schreeuwen. Ik heb niet met ze geknikkerd op het schoolplein, dus ik wens ook niet op zo'n manier behandeld te worden als klant.

Over prijzen hoeft u helemaal niet in discussie te gaan. Er bestaan inderdaad duurdere hostings die slechter zijn, maar ook gratis hosts die beter zijn. Feit is dat als een bedrijf een product verkoopt tegen welke prijs dan ook, het product gewoon dient te werken. Een meerprijs vragen voor het product is enkel gerechtvaardigd voor extra service en / of functionaliteit. Bij een lagere prijs laat men dat weg. Het is echter nooit toegestaan een product te leveren dat niet werkt. Tegen wat voor prijs dan ook. Mag de NS mij eerder een half uur te laat laten komen als ik alleen voor 50 cent slechts 1 station hoef? Mag Chello mijn verbinding dagenlang offline houden bij een storing als ik het goedkoopste abonnement heb? Mag Yoko mij een radio verkopen die niet werkt omdat Sony 10 keer duurder is? NEE. De dienst dient gewoon geleverd te worden. Overigens ken ik XS4all als een betrouwbaar bedrijf.

Reactie door Jan (gast) op 06-06-2005 om 20:01.
Beste ***** (maar ook anderen),

je hoort mij ook niet zeggen dat ik vind dat deze mensen niet mogen klagen! Natuurlijk als ik een domein had die om de paar dagen weken offline zou gaan was ik ook gaan klagen. Maar waar het mij voornamelijk om gaat is dat er termen worden gebruikt als "oplichting". Dit gaat denk ik veel te ver! Essent, KPN en UPC maken er ook vaak een potje van, maar zijn dat oplichters? Nee denk het niet, het is eerder een vorm van mis-communicatie, denk dat dat een betere term is voor dit topic!Bovendien zijn er naar mijn mening een handjevol mensen die de hele boel aan het opstoken zijn, en daar erger ik mij vooral aan.
Ik ben een tevreden klant van e-dentify, en ik zou het jammer vinden als e-dentify door een paar klanten om zeep wordt geholpen. En nee ik steek hierbij geen veer in het achterste van de direkteur (ik heb geen persoonlijke contacten met iemand van e-dentify). Ik vind ook dat e-dentify de problemen met ontevreden klanten zo snel mogelijk moet oplossen, en hun eventueel moet compenseren! Het feit dat ik opkom voor e-dentify is niet zozeer om e-dentify zelf, maar met name uit eigen belang (veel voor weinig). En jah sorry voor de mensen die zich gedupeerd voelen door e-dentify, ik vind het wel een goede webhoster!
En jah dan tot slot over de prijzen: Ik blijf bij mijn eigen standpunt! Als er gratis webhosters zijn die beter zijn waarom heb je daar dan niet je host? Dan is het probleem gelijk opgelost toch? Wat ik wel met je eens ben is dat het product wat ze aanbieden wel goed dient te zijn, maar goed je kan niet verwachten dat de service van bijv. E-dentify, maar ook andere goedkopere aanbieders, net zo goed is als die van dure aanbieders als XS4ALL! Net zoals je bij de Aldi ook niet kan verwachten dat je gelijk aan de kassa wordt geholpen...

Reacties: 56
Pagina's: 1 2 3

Reactie toevoegen
U dient in te loggen om een bericht te kunnen plaatsen.
 Houd het hier netjes. Hartelijk dank.

Misdefinitie
Copyright (c) 2004-2024.

C:\>Misdefinitie\type info.txt
Contact opnemen kan via een e-mail naar info apending misdefinitie.nl.