Mis∑de∑fi∑ni∑tie (de ~ (m.), ~s)
1 Politiek correct geformuleerde definitie waarmee men door middel van leugen en bedrog de werkelijke aard van misstanden probeert te verhullen door deze te rechtvaardigen.
- Misdefinitie gaat over misstanden en gedrag van criminelen, radicalen en terroristen.
- Misdefinitie te hard? Bekijk ons op Youtube! Abonneer, reageer en respecteer.
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
# Home # Boek HvA # Registratie # Contact #
Misdefinitie artikelen
Pagina: 17 / 43: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43

535 Computernerds massaal uitgebuit (3)
534 Wetenschap van de privacyschending
533 Competenties opgelost
532 Politieke verantwoording is een farce (1)
531 Schijt aan linkse spijt
530 Spookachterban van de PVV (1)
529 Moffenhoer van de asiel-SS (1)
528 Hbo, I hate to say I told you so
527 Michael op het hakblok
526 Verbod op fundamentele rechten
525 Leer de smeris wat eer is (4)
524 Nooit buigen voor chantage
523 Geen bonus voor afgunst
522 Overheid gooit privacy op straat (2)
521 Veracht zielige allochtoontjes (6)
520 Motiveren wordt discrimineren (1)
519 Angst voor de kern van de zaak
518 Islamisering ŗ la 1939
517 Geen smeergeld voor onderwijs
516 Spel der provincialen

528 # Hbo, I hate to say I told you so #
Gepost door Misdefinitie op 01-05-2011 om 23:34.
Opa wordt al een stramme demente bokkelul wanneer hij beseft dat de jongere generaties hem links en rechts voorbij stevenen. Werd hij vroeger bijna verdronken in een poging om zijn zwemdiploma's A en B te halen, ziet hij dat de kinderen van nu met gemak A, B en C halen. Op de basisschool is het halen van de hoogste score bij de Cito-toets geen taboe meer. Na jaren zwoegen haalde hij toentertijd na tig keer doubleren, wat toen nog blijven zitten heette, eindelijk de havo of het atheneum. Middelbare scholen schermen nu met slagingspercentages van boven de 95 %. Overal om hem heen ziet hij jongeren die studeren op het hoogste niveau en lachend hbo-diploma's en universitaire bullen scoren. Zonder twijfel is dit de intelligentste generatie ooit. Maar wacht, opa merkt dat hij omringd wordt door de grootste imbecielen. Deze wereld zit vol incapabele idioten. Hoe is dat in hemelsnaam mogelijk? Uiteindelijk had de onderwijsinspectie ruim 7 jaar langer dan wij nodig om te concluderen dat het hoger onderwijs volledig verkracht is.

Van waarde naar waardeloos.

Blijkbaar hadden de oude rotten in het vak geen stront in de ogen toen ze concludeerden dat het wel erg vreemd is dat zelfs de achterlijkste dwazen in staat zijn om in deze moderne tijd een diploma bij een pak Brinta te krijgen. Hoewel u wel eens hoort beweren dat elke nieuwe generatie weer intelligenter is dan de vorige aangezien ze kunnen voortbouwen op de kennis die heden ten dagen bij de mensheid bekend is, is het vooral de schijn die bedriegt. Schijn die veroorzaakt wordt door de vermeende waarde van diploma's. Hele generaties zijn opgegroeid met het idee dat het volgen en halen van een opleiding aan strenge eisen onderworpen is. Instanties hebben decennia lang het vertrouwen kunnen wekken dat het haast onmogelijk is om een diploma te halen zonder over de kennis en vaardigheden te beschikken. Wie het vak niet beheerst, zou echt onmogelijk zomaar de noodzakelijke voldoendes voor tentamens kunnen halen. Derhalve wordt altijd de conclusie getrokken dat wie een diploma heeft gehaald, ook over de kennis en vaardigheden beschikt waar het voor staat.

Diploma's en hun waarde zijn grotendeels vergelijkbaar met geld. Geld zou slechts een waardeloos stukje papier zijn indien we er niet op kunnen vertrouwen dat de waarde die op dat stukje gedrukt staat inderdaad de werkelijke waarde is die we ervoor kunnen krijgen. Wanneer we er morgen opeens achter komen dat het geld geen waarde meer heeft en niemand het meer wil hebben, dan hebben we een groot probleem als maatschappij. Diploma's drukken hun waarde uit in kennis, vaardigheden en (denk)niveau dat op de arbeidsmarkt weer in de vorm van geld te verkopen is als het verkrijgen van een salaris. Vandaar dat Nederland als zelfbenoemde kenniseconomie zou moeten eisen dat de waarde van diploma's nooit en te nimmer ter discussie mag staan aangezien we anders nooit meer kunnen weten wie de professionals zijn en wie niet. Dan krijgen we overal idioten aan het werk met alle gevolgen van dien. Stelt u zich een maatschappij voor waar overal mensen aan het werk zijn die hun vak niet verstaan om te beseffen hoe ernstig het probleem is.

Degenen die bij deze uitleg een dťjŗ vu krijgen, hoeven niet te vrezen dat we er wederom ellenlang over uitwijden. Alles over hyperinflatie in het hoger onderwijs kunt u teruglezen in een ander recent gepubliceerd artikel. Waar het nu om gaat is dat we ons inmiddels in een nieuwe fase bevinden. Na het ruÔneren van ons onderwijs door de onderwijsvernieuwingen van de PvdA en het jarenlang doodzwijgen van de problematiek door de grote media, ligt er nu een rapport van de onderwijsinspectie die landelijk het nieuws heeft gehaald. Vrijwel iedereen heeft er recent kennis van kunnen nemen dat er van het hoger beroepsonderwijs geen sodemieter deugt in Nederland. Alle onderzochte opleidingen vertonen mankementen en zijn ronduit hbo-onwaardig. Nu deze feiten open en bloot op tafel liggen, zouden we denken dat de pleuris gaat uitbreken en iedereen keihard aan de slag gaat om het onderwijs te redden. Wanneer het wereldwijd bekend wordt dat Nederland diploma uitdeelt bij pakken waspoeder, kunnen we de "kenniseconomie" onmiddellijk opdoeken.

Wir haben es nicht gewuŖt.

Oplossen van grote maatschappelijke problemen begint bij erkenning dat het probleem bestaat, het besef in welke mate iemand of een organisatie zelf heeft meegewerkt aan het creŽren en in stand houden van het probleem en de bereidheid alles te doen wat er in het vermogen ligt om tot een duurzame oplossing te komen. Wie niet erkent zal blijven naaien en bagatelliseren waardoor er niks van de grond komt. Wil het besef niet doordringen dat het probleem is veroorzaakt door menselijk falen, dan blijven ze dezelfde fouten maken. Zonder bereidheid om offers te brengen, zullen zachte heelmeesters stinkende wonden blijven maken. Vandaar dat we eerst een analyse willen maken van de reacties van de betrokkenen gegeven het feit dat het onderwijs volledig verkloot is en er door positieve discriminatie duizenden gevaarlijke "deskundigen" met diploma's rondlopen in Nederland die hun vak niet verstaan. Opvallend is dat geen enkele betrokkene openlijk schuld durft te bekennen en zijn verantwoordelijkheden wil nemen.

Eerst kijken we naar de oorzaken vanuit de politiek. Het is erg makkelijk en goed voor onze propaganda om de schuld in de schoenen te schuiven van de PvdA, maar zij hebben deze ellende op hun geweten. Rond de eeuwwisseling zijn er op alle fronten onderwijsvernieuwingen ingevoerd om de kansarmen in de samenleving grenzeloze mogelijkheden te bieden om ook diploma's te halen. Objectieve kennis en vaardigheden werden vervangen door een systeem van subjectieve beoordelingen op zwarte huidskleur het verheerlijken van parasiterende teamleden die met elkaar moeten "samenwerken". Iedere aambeienlikker zou meteen inzien dat het vervangen van kennis tot een "ikke niet begrijp, jij discrimineren" leidt tot een daling van het niveau. Al die tijd heeft de PvdA dat ontkend dan wel doodgezwegen. Publicaties in het nieuws leidden er niet toe dat de PvdA in het kabinet Balkenende IV zijn leven wilde beteren. Thans liggen de feiten voor iedereen openbaar en wat doet de PvdA? Zoals altijd negeren ze het en vieren ze feest met uw belastingcenten.

Jubelend komen de sociaaldemocraten klaar op hun debiele "verworvenheden". Prominenten komen aan het woord over hun heldendaden. Kok met het kwartje van Kok, Wouter Bos met zijn verdubbeling van de staatsschuld, Pronk met zijn fantastische vernieuwingsbeweging die leidde tot miljardenverspillingen aan ontwikkelingshulp en massa-immigratie en natuurlijk figuren als Netelenbos die ervoor gezorgd hebben dat elke analfabete allochtoon kan profiteren van andermans werk om zo tot een diploma binnen het hoger onderwijs te komen. Dacht u dat wij de enige zijn die er zo over denken uit haat voor die afgrijselijke socialisten? Beter Onderwijs Nederland (BON) smeekte de politiek reeds in 2007 om vooral geen PvdA'er als minister van onderwijs te nemen. Een standpunt die pas werd ingenomen nadat wij er al 3 jaar eerder op hadden gewezen dat er een groot aantal fundamentele zaken steeds verkeerd gaan. De PvdA wordt door die vereniging een machtsbeluste rode vos genoemd die volledig verantwoordelijk is voor de teloorgang van het onderwijs.

Achteraf beginnen die rode honden natuurlijk tof te doen tegen het nieuwe kabinet. Zo bepleitte Cohen dat hij met premier Rutte een "onderwijspact" wilde sluiten. Minder bezuinigen en meer geld voor het onderwijs. Nogal een hersenloze oneliner gebaseerd op het socialistische idee dat als er ergens maar genoeg geld tegenaan gesmeten wordt, het allemaal weer goed komt. Cohen is blijkbaar even vergeten dat zijn collega sinterklaas van FinanciŽn Wouter Bos miljarden heeft verspild aan massa-immigratie, Europa en het Derde Rijk de derde wereld en daarmee het onderwijs heeft laten creperen. Nu de door de PvdA veroorzaakte problemen de pan uit reizen, moet een nieuw kabinet er nogmaals miljarden tegenaan gooien om het weer goed te maken. Prima Cohen, dat doen we, maar die miljarden gaan dan niet komen van de al decennia lang door de socialisten getergde burgers. Die miljarden komen van linkse hobby's. Maak een einde aan dat hypocriete socialistische gezeik over segregatie, kwaliteit en meer geld. Draai alles terug inclusief immigratie.

Journalisten kunnen middels publiciteit de druk opvoeren op politici om eens van hun luie reet af te komen en actie te ondernemen. Moreel zijn ze het verplicht aan de burgers om grove misstanden aan de kaak te stellen zodat de juiste mensen in actie kunnen komen. Vandaar dat we reeds in 2001 contact hebben gezocht met de pers over de fraude, hyperinflatie, intimidatie en discriminatie binnen het hoger onderwijs. Geen persorgaan reageerde. Nederland was een kenniseconomie en als massaal uit zou komen dat het onderwijs niet deugde, dan zou het imperium bestaande uit hielenlikkers die hun diploma's allemaal bij een pak Omo hebben gekregen instorten. Totdat we in 2004 "De misdefinitie van de HvA" publiceerden over de misstanden op de Hogeschool van Amsterdam. Het beheer kwam in contact met een journalist van de Telegraaf. Die vuile teef weigerde echter het onderwerp serieus te nemen. "Het Nederlandse hbo naar de tering? Pff, het zijn allemaal professionals. Dat bestaat niet jongen en anders mag het niet gezegd worden."

Bewijzen waren er genoeg. Documenten waar hbo-fraude uit bleek, gekopieerde tentamens die in handen zijn van studenten, vakken die inhoudelijk van het niveau vmbo waren, denigrerende en intimiderende mails van docenten en ga zo maar door. Allemaal niet ter zake doende vond ze, want wie over seksuele intimidatie spreekt moet van mevrouw tenminste videobeelden van kinderporno kunnen laten zien. Wie het heeft over hbo-fraude, moet op z'n minst schuldbekentenissen en tientallen getuigen kunnen meenemen. Wie wil zeggen dat de Holocaust bestaan heeft, moet videobeelden en een werkende gaskamer laten zien begrijpt u wel? Van zulke riooljournalisten moet u het hebben. Lafaards die lekker veilig achter hun bureautje zitten en ANP-berichten kopiŽren. Aan journalistiek doen, laat staan aan onderzoeksjournalistiek waarbij de journalist zelf in het diepe duikt en blootlegt, is aan de meeste journalisten niet besteed. Met een kutsmoes en met de meest absurde eisen aan het bewijs werden we weggestuurd.

Toegegeven, de hogeschool dreigde in een rechtszaak een miljoenenclaim neer te leggen en klokkenluiders worden zelfs in Nederland slecht beschermd. Terwijl iedereen in zijn broek poepte, publiceerde Misdefinitie toch en toen na 3 jaar bleek dat wij nog leefden, durfde de Telegraaf eindelijk te publiceren. Krijgen we van die troljournalist mails dat ze wel wilde dat we ook publiceren dat zij het er niet mee eens is. Goh, hyperinflatie van diploma's is blijkbaar minder belangrijk dan haar eigen ego. Uiteindelijk blaat de Telegraaf gewoon met de ANP-wind mee en durven ze voorzichtig te schrijven dat een deel van de opleidingen hbo-onwaardig is. Prima gedaan jochies, alleen wel 13 jaar en honderdduizenden gedupeerden te laat. Het meest rare is nog wel dat die publicatie geschiedde op basis van een enkel rapport van de onderwijsinspectie. Blijkbaar waren de bewijseisen vervallen. Opeens kon de Telegraaf publiceren op basis van een onderzoek van een instantie. Net zoals ons onderzoek dat in 2004 was. Zonder videobeelden.

Andere journalisten bleken destijds eveneens laffe honden te zijn. Mark Duursma van het NRC-handelsblad stelde dat het de normaalste zaak van de wereld is als blanke studenten worden gediscrimineerd om zwarten aan studiepunten te helpen. Positieve discriminatie noemde hij dat. Intimiderende teksten, mails en fraude binnen het hbo vond hij "binnen de normale grenzen van het onderwijssysteem passen". Jasper Rombout van het Parool noemde het boek van Misdefinitie een tirade die niemand zou willen uitgeven. Lekker belangrijk dat uw diploma's geen ruk meer waard zijn. Schrijven dat iemand rancuneus is, is toch veel leuker? Shocklog GeenStijl maakt al jaren iedereen zwart en doet vanaf 2010 alsof zij de massale hbo-fraude hebben ontdekt. Toen ze destijds in 2004 door Misdefinitie op de hoogte werden gesteld, zwegen ze in alle talen. Stoere jongens. Anoniem fucken, maar ondertussen zwijgen. Retecool gasten Hubert Roth en Jan van der Knaap uit Spijkenisse durven ons nazi's te noemen, maar geen woord over de hbo-fraude.

Van de onderwijsinspectie mogen we verwachten dat ze hun onderzoeken en controles op zo'n manier inrichten dat ze misstanden in het onderwijs snel en adequaat kunnen opsporen. Desalniettemin moeten we concluderen dat ook zij grandioos gefaald hebben. Aangezien de "vernieuwingen" die tot deze catastrofe hebben geleid reeds in 1998 werden ingevoerd, kunnen we stellen dat zij meer dan 13 jaar te laat aan de bel hebben getrokken en dan nog zijn ze niet in staat om een volledig beeld te geven van wat er allemaal mis is in het hoger onderwijs. De onderwijsinspectie haast zich om te zeggen dat hun recente rapport niet impliceert dat het een hbo-breed probleem is. Zodat ze niet hoeven toe te geven dat ze meer dan een decennia lang hun belangrijkste taken verzaakt hebben. Wij denken daar toch iets anders over en wijzen erop dat er iets structureel mis is in de manier waarop de inspectie onderzoekt. Onderzoeken van de onderwijsinspectie zijn zeer beperkt ingericht en richten zich op factoren die eenvoudig gemanipuleerd kunnen worden.

Op fundamentele punten gaat het al mis aangezien de onderwijsinspectie zich in beginsel slechts richt(te) op bijvoorbeeld alternatieve studierichtingen. Daaruit volgt dat alle reguliere studenten die de standaard richtingen volgen, per definitie buiten het bereik van de onderzoeken vallen. Door op zo'n amateuristische manier te werken, kan de onderwijsinspectie sowieso bijna 90 % van de misstanden in het onderwijs niet detecteren. Voorts pakken ze een zeer klein deel van 15 opleidingen. Nederland kent echter honderden opleidingen in het hoger onderwijs die blijkbaar allemaal niet gecontroleerd worden. Daarbij komt nog dat de gebruikte onderzoeksmethode zich richt op factoren die door anderen te beÔnvloeden zijn. Zo moet de administratie van opleidingen in orde zijn, maar wie er bij de beheerders om vraagt krijgt natuurlijk het functionerende systeem in volle glorie te zien. Fraude met inschrijvingen, maandenlange vertragingen en gekloot met cijfers laten die beheerders natuurlijk niet zien. Ons onderzoek destijds wel.

Geen nood, gelukkig bestaat er nog zoiets als accreditatie. Aan ons is altijd verteld dat accreditatie een keurmerk is. Een waarborg die enkel uitgegeven wordt door een onafhankelijke instantie en garandeert dat de opleiding volledig in orde is. De accreditatie is zo belangrijk omdat het een argument vormt voor alle discussies betreffende het onderwijs. Twijfels over de kwaliteit en onderzoeken betreffende fraude worden weggehoond met dat woord. De kenniseconomie bestaat bij Gods gratie en de accreditatie. Diploma's krijgen hun waarde vanwege de accreditatie van de opleiding die garanties biedt. Accreditatie impliceert dat deskundigen de opleiding van top tot teen hebben gecontroleerd. Het tegendeel blijkt echter waar. Die zogenaamde professionele accreditatie controleert helemaal niks. Kwaliteit, tentamens, toekennen van studiepunten en het curriculum worden niet gecontroleerd. Accreditatie is niks anders dan een vragenlijst aan streng geselecteerde studenten die van te voren ingestudeerde positieve antwoorden geven.

Met als gevolg dat veel hbo-opleidingen veredelde vmbo's zijn waar studenten hun studiepunten kunnen halen met hielenlikken, pijpen en het overschrijven van verslagen. De reden dat de accreditatie vervolgens zo goed verloopt, is dat deze studenten, die hun diploma nooit gehaald zouden hebben wanneer ze het niet voor niks kregen, zo blij zijn met deze mogelijkheden dat ze altijd zullen zeggen dat hun opleiding voldeed aan alle eisen. Een slager die zijn eigen vlees keurt gaat niet in de hand bijten die hem voedt. Studenten die wel hard werken voor hun diploma, worden niet gehoord. Klokkenluiders die negatieve geluiden laten horen, worden al snel monddood gemaakt of onderworpen aan karaktermoord zodat iedereen denkt dat het rancuneuze mannetjes zijn voor wie de opleiding eigenlijk te moeilijk is. Het is een complex systeem dat zichzelf middels talloze constructies in stand houdt. Nooit valt precies te achterhalen wat er allemaal is gebeurd aangezien iedereen die profiteert meedoet aan die schijnvertoning.

Voorzitter Guy Hendricks van het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) reageert geschokt op het rapport van de onderwijsinspectie. Zijn organisatie bestaat sinds 1973 en stelt zich voor als de grootste landelijke organisatie die de belangen behartigt van ruim 630.000. Wat vooral schokkend is dat ze daarbij al meer dan 13 jaar grandioos falen. Moet u nagaan. Honderdduizenden studenten zijn in de afgelopen 13 jaar in het bezit gekomen van een waardeloos diploma. Vier lang keihard werken en dan met een studieschuld zitten van 20 ruggen en waarvoor? Voor een kansspel op de arbeidsmarkt. Nu komt 90 % gelukkig alsnog goed terecht omdat deze maatschappij sowieso grotendeels bestaat uit hersenloze mongolen en imbecielen die hun vak niet verstaan, maar u zou maar met een goed diploma tot die 10 % horen die door de diploma-inflatie nooit aan een baan komt. Wat deed de ISO daaraan? Niks. Belangenorganisaties die meer dan 13 jaar hebben zitten slapen en nu opeens "geschokt" reageren hebben geen bestaansrecht meer.

Hendricks legt in een verklaring uit dat er teveel vertrouwen was in het systeem. Fijne belangenbehartiger. Dergelijke organisaties worden in beginsel opgericht omdat er iets te behartigen valt. Vervolgens gaan ze 13 jaar liggen slapen in het goede vertrouwen dat het allemaal vanzelf goed komt. Waar is die organisatie dan voor? Had het dan niet opgericht en een ander de kans gegeven. Wanneer het kalf verdronken is, dempt men de put. Nu moet er opeens wel actie worden ondernomen, maar erkennen dat ze met z'n allen hebben zitten slapen kan er niet vanaf. Wel geven ze de schuld aan de alarmbellen die niet aan het rinkelen waren. Godverdomme, wat hebben wij hier dan 7 jaar gedaan? Internet is zo openbaar dat de eerste de beste geitenneuker ons kan vinden om ons met de dood te bedreigen, justitie moordenaars en verkrachters laat lopen om ons voor de rechter te dagen en journalisten ons jarenlang doodzwegen. Wir haben es nicht gewuŖt?! Dikke reet, u wist het wel maar was gewoon een laffe rat die onterecht met de status van klokkenluider wilde pronken.

Overweging.

Binnen de politiek is iedereen inmiddels in rep en roer na het volledig ruÔneren van het imago van het hbo. Hogescholen moeten volgens het CDA hun verantwoordelijkheid nemen, de PvdA wijt het aan de instellingen en de PVV noemt het een "ontluisterend beeld" dat een zeer verdrietige aangelegenheid is. Hypocriete woorden uit de monden van christenhonden die de rode socialisten geen strobreed in de weg hebben gelegd om het onderwijs te verneuken. De PVV die nu zo geschokt reageert was eveneens een van de partijen die in 2004 niet wenste te reageren op de waarschuwingen en persberichten van Misdefinitie aangaande dit onderwerp. Het schokkende aan deze hele affaire is dat iedereen het al die tijd geweten heeft. Dat weten we zo zeker omdat wij ze allemaal stuk voor stuk benaderd hebben met dit probleem. Niemand was geÔnteresseerd en niemand wilde echt in actie komen. Evaluaties, interne procedures, journalisten, shocklogs, inspecties en belangenbehartigers hebben met opzet van uw diploma wc-papier gemaakt.

Deze schade aan het imago en de reputatie van het hoger onderwijs valt niet zomaar weg te poetsen met nog meer leugens, ontkenningen, bagatellisaties en een masterclass ter reparatie. Om het onderwijs weer hbo- en wo-waardig te maken, is een grote schoonmaak nodig. Allereerst binnen de politiek. Over de PvdA als aanstichter van deze ellende kunnen we kort zijn. De partij moet opgeheven worden en alle voormalige politici en medeplichtigen moeten de financiŽle schade vergoeden met hun bezittingen en een leven lang werken. De rest gooien we in de diepste kerkers. Journalisten moeten een betere bescherming krijgen als klokkenluiders zodat er voortaan meteen over dit soort misstanden gepubliceerd kan worden. Onafhankelijke media die wel durven te publiceren moeten de mogelijkheid krijgen die misstanden in grote media te publiceren. Riooljournalisten mogen wat ons betreft gaan putjesscheppen. Belangenorganisaties die hebben liggen slapen hoeven voortaan niet meer serieus genomen te worden.

Dan komen we aan bij de instellingen zelf. Iedereen die zich schuldig heeft gemaakt aan intimidatie, discriminatie, fraude en andere strafbare feiten moeten per direct in de gevangenis gesmeten worden. Het gooien van een kleine waxinelichthouder kost een man 1,5 jaar celstraf, dus het verneuken van ons onderwijs is zeker 30 jaar cel waard. Aangezien we geen onderscheid meer kunnen maken tussen goede en slechte docenten, moeten ze allemaal ontslagen worden. Laat ze hun opleiding maar opnieuw doen. Degenen die de nieuwe opleidingen op het goede niveau halen, mogen weer terugkomen. Ontsla het volledige bestuur en vervang deze door competente mensen. Niet door Doekle Dhimmy Terpstra, maar door vakmensen die hun diploma echt verdiend hebben. Sluit alle hogescholen en richt geheel nieuwe organisaties op met een controlesysteem dat van te voren reeds het niveau en kwaliteit garandeert. Met de grote schoonmaak bedoelen we echt een rigoureuze schoonmaak waardoor er niks meer van het oude corrupte systeem overblijft.

Men heeft in het verleden gewerkt met het verbergen van de problemen door verwarring te zaaien. Net zoals men hyperinflatie door miljardenverspillingen door socialisten heeft weten te verbergen door de gulden om te ruilen voor de euro waardoor alles twee keer duurder werd, heeft men het waardeloos worden van diploma's proberen tegen te gaan door alles "bachelor" te noemen. Hbo werd zo gelijk gesteld aan universiteit waardoor universitaire diploma's eveneens aan hyperinflatie blootstaan. Stop met deze onzin. Een gulden wordt geen euro waard door hem anders te noemen, een poes wordt geen hond door een wet, een allochtoon wordt geen Nederlander door een paspoort en een waardeloos diploma wordt niet waardevol door net te doen alsof het hbo een "university" is. Als morgen blijkt dat de meeste euro's vals zijn, dan moet alles worden teruggetrokken en dat geldt ons inziens voor die diploma's ook. Alle diploma's die de afgelopen 13 jaar in nieuwe stijl zijn uitgegeven, moeten worden ingenomen en worden vernietigd.

Het is vrij logisch dat al die diploma's nieuwe stijl, dus met name de bachelor- en masterdiploma's, worden ingetrokken aangezien we met geen mogelijkheid kunnen zien of een diploma geldig is behaald of niet. Toch hoeft dat geen onoverkomelijk probleem te zijn, want een groot aantal onderdelen zoals stages, onderzoeken en scripties zijn bewaard gebleven en kunnen opnieuw gecontroleerd worden voor de uitgifte van een diploma dat wel een goed imago en waarde heeft. Hiervoor pleiten we voor de terugkeer van de diploma's oude stijl zoals de ingenieur, meester in de rechten en de doctorandus. Oncontroleerbare onderdelen zullen opnieuw behaald moeten worden en dat levert schade op. Iemand kan bijvoorbeeld pas na 3 jaren verder studeren gaan werken. De schade van 3 jaarsalarissen gaan we verhalen op alle schuldigen en medeplichtigen die hun mond hebben gehouden. Wel zo redelijk. Laten we ervoor zorgen dat de waarde van een diploma niet meer ter discussie staat. Daarna moet er een hervorming komen van de arbeidsmarkt.
Reacties: 0
Pagina's: 1

Reactie toevoegen
U dient in te loggen om een bericht te kunnen plaatsen.
 Houd het hier netjes. Hartelijk dank.

Misdefinitie
Copyright (c) 2004-2017.

C:\>Misdefinitie\type info.txt
Contact opnemen kan via een e-mail naar info apending misdefinitie.nl.