Mis·de·fi·ni·tie (de ~ (m.), ~s)
1 Politiek correct geformuleerde definitie waarmee men door middel van leugen en bedrog de werkelijke aard van misstanden probeert te verhullen door deze te rechtvaardigen.
- Misdefinitie gaat over misstanden en gedrag van criminelen, radicalen en terroristen.
- Misdefinitie te hard? Bekijk ons op Youtube! Abonneer, reageer en respecteer.
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
# Home # Boek HvA # Registratie # Contact #
Misdefinitie artikelen
Pagina: 18 / 43: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43

514 Politie als sneue internethelden (2)
513 Vluchten kan niet meer (3)
512 Hyperinflatie in het hoger onderwijs
511 Excuusneger is racisme (3)
510 Op naar een allochtonenstop (5)
509 Geen excuus voor immigratie
508 Politiek is een continu proces (1)
507 Hulp bij ruimen pedo's
506 Reken af met allochtonen
505 Politie: uw vriend, niet de onze (4)
504 Misdefinitie.nl wenst u een rechtvaardig 2011 (3)
503 Islamiseringswaarheid is hard (2)
502 Hang pedofielen aan hun ballen op!
501 Collegegelddiscussie in de context (2)
500 Asielbeleid continu gefrustreerd
499 Zwartjoekels discrimineren is rete cool (1)
498 Opportuniteit is rechterlijke achterlijkheid (2)
497 Immigratieramp op herhaling
496 Bezuinigingen ProRail sporen niet
495 Meten met slinkse maten

512 # Hyperinflatie in het hoger onderwijs #
Gepost door Misdefinitie op 10-02-2011 om 23:14.
Studeren lijkt een luizenleventje. Fijn de lamlul uithangen en lekker alles roken, snuiven, zuipen en neuken wat los en vast zit. Lang leve de lol en na een aantal jaren, bij Rutte en Verhagen iets langer dan bij u, komt er als vanzelf een diploma binnen waarmee u zich verheven en superieur kunt voelen ten opzichte van al die achterlijken die te stom waren voor een studie. Voorts komt u terecht bij een dik betaalde baan waarvoor u net zo weinig hoefde te doen als voor de studie terwijl de mensen die op de domme school hebben gezeten uw stront in het riool moeten opruimen. Dit is althans het beeld dat vaak geschapen wordt over studenten en het studentenleven. De werkelijkheid is wat genuanceerder. Uitzonderingen daargelaten impliceert een studie dat u zich jarenlang afbeult, duizenden pagina's doorneemt, schulden maakt en achteraf een psychiater nodig heeft vanwege de gore bureaucratie. Diploma's binnen het hoger onderwijs zijn in extreme mate onderhevig aan hyperinflatie door fraude, nivelleren en wanbeleid.

Het begrip hyperinflatie.

Hyperinflatie is in deze context een term die een wat meer gedegen uitleg behoeft. Laten we eens een analogie bespreken door parallellen te trekken met geld en goud. Goud werd in een ver verleden gebruikt als ruilmiddel gezien de relatief vaste waarde van het materiaal. De bezitter van goud kon er zeker van zijn dat het een bepaalde waarde vertegenwoordigde, maar hij had een groot probleem. Goud is zwaar en te kostbaar waardoor het moeilijk mee te nemen is en er risico's ontstaan. Derhalve werd het goud veelal veilig opgeborgen en bedacht men de goldsmith's note. Een simpel briefje dat op zichzelf helemaal geen waarde had, maar waaraan wel waarde werd gehecht in de wetenschap dat men met het briefje de werkelijke waarde in goud kon krijgen. Er werden namelijk garanties gegeven. Wie met zo'n briefje kwam bij degene die het goud in bewaring had, kreeg het goud mee waardoor het ook waarde had voor anderen. Diploma's zijn objectief gezien eveneens waardeloze papieren. De waarde hangt af van het vertrouwen dat we erin kunnen hebben.

Vertrouwen is derhalve cruciaal voor dergelijke systemen. Wanneer in het begintijdperk de roddel de ronde had gedaan dat veel van de goldsmith's notes geen garantie gaf op de werkelijke waarde van het papiertje, dan hadden we een groot probleem gehad met een instortende economie. Tegenwoordig werkt het precies zo. Wellicht weet u wel dat het geld dat u nu in uw portemonnee heeft geen gegarandeerde waarde in goud meer oplevert. De enige reden waarom het iets waard is, is omdat we met z'n allen doen alsof het iets waard is. Deze luchtbel kan enkel goed gedijen samen met de afspraak dat het inderdaad de waarde verkondigt die erop staat en we die waarde op de een of andere manier kunnen verzilveren. Aangezien banken garanderen dat het waarde heeft en blijft behouden en u voldoende mogelijkheden tot verzilveren heeft, blijft het systeem in stand. Ondanks dat het papier op zichzelf niks waard is. Diploma's hebben waarde op basis van het vertrouwen dat we hebben in de garanties van onderwijsinstellingen dat iemand de stof beheerst.

Jammer genoeg kan het vertrouwen beschaamd worden waardoor het vertrouwen achteruit gaat. Stel dat er steeds meer vals geld in omloop komt. Op een gegeven moment zullen winkeliers en dergelijke bepaalde briefjes gaan weigeren. Die briefjes worden dan waardeloos aangezien ze niet meer gebruikt kunnen worden voor de waarde die erop staat. Verliezen ze helemaal het vertrouwen, dan is de waarde nul, maar stel dat de helft van het geld vals is, dan zou men kunnen redeneren dat het gerechtvaardigd is om te concluderen dat de waarde is gehalveerd en het derhalve terecht is om de prijzen te verdubbelen. Iemand die zijn diploma krijgt bij een pak wasmiddel of niet veel meer heeft gedaan dan de helft van de stof leren, kan later wellicht geconfronteerd worden met een werkgever die zegt: "U heeft hbo gedaan, maar ik geloof dat u slechts de helft beheerst. Dus vraag ik nu wo + extra's." Hyperinflatie betekent niks meer dan dat het object waar het om gaat sterk in waarde vermindert.

Het is goed om te beseffen dat we onder valse papieren niet alleen de papieren verstaan die zijn nagemaakt en waarvan iedereen wel zal roepen dat het logisch is dat het niet klopt. We hebben het ook over papieren die echt lijken of zelfs echt zijn, maar onder valse voorwendselen zijn verkregen. Wanneer de overheid te pas en te onpas geld verspilt en daarna weer bijdrukt, komt er teveel geld in omloop in vergelijking met de schaarse goederen. Aangezien er tegenover al het geld altijd schaarse goederen moeten staan, aan echt geld kan immers geen waarde worden onthouden, worden die goederen vanzelf duurder. Men vertrouwt het geld niet meer en gaat meer vragen. Wie een echt diploma kan laten zien, doet een aanspraak op de juistheid van de suggestie die het diploma wekt. Namelijk dat iemand beschikt over de genoemde vaardigheden en kennis op het niveau dat bekend is bij het grote publiek. Komen er teveel diploma's in omloop omdat iedere mongool ze kan halen of vallen de garanties van het diploma weg, dan spreken van (hyper)inflatie.

Diploma wordt net wc-papier.

Tot onze spijt moeten we concluderen dat de diploma's die het hoger onderwijs aflevert steeds vaker onderhevig zijn aan hyperinflatie. Vergelijk de huidige situatie maar eens met die van amper 15 jaar geleden. Destijds, toen het hbo nog professionals afleverde in plaats van een cursus voor scholieren te zijn, was het heel wat om überhaupt buiten de open dag om op een hogeschool of universiteit te komen. Iemand die zijn diploma haalde op een hogeschool werd gezien als iemand die na 5 jaar havo ook nog eens 4 jaar lang allerlei professionele vaardigheden had opgedaan en zich derhalve op hoog niveau had bekwaamd in het vakgebied. Wie doctorandus, ingenieur of meester in de rechten werd via een academische opleiding, werd gezien als iemand die op het allerhoogste niveau had gestudeerd en de wetenschappelijke vorming had genoten om bij te kunnen dragen aan onze wetenschappelijke kenniseconomie. Hoogopgeleide Nederlanders waren overal ter wereld welkom gezien het hoge niveau van onze opleidingen.

Knoeiers, moralisten, racisten en ander links gespuis hebben het onderwijs echter tot een hel gemaakt waarin alle waarde van diploma's is verdampt. Reeds eind 2004 verscheen er van Misdefinitie een opzienbarend boek waarin uit de doeken werd gedaan dat een diploma halen op de Hogeschool van Amsterdam (HvA) vaak een kwestie is van het zijn van een blond grietje met een nat kutje, het hebben van namen als Achmed, Ali en Mohammed of het in het bezit zijn van een zwarte huid. Voor elke student die afstudeert krijgen onderwijsinstellingen namelijk een dikke bom duiten en de HvA zag het aantal allochtone studenten na de tsunami van immigranten in de jaren '90 al snel toenemen. Kassa, dachten ze. Dus werd het niveau van het onderwijs omlaag gegooid zodat zelfs de grootste randdebiel zijn diploma kon halen en al die Achmeds zichzelf gelukkig konden prijzen met een echte diploma. Goed voorbeeld doet volgen. De PvdA faciliteerde al die tijd onderwijsvernieuwingen die er toe leidden dat alle objectieve kennis verdween om allochtonen de kans te geven.

Nou, de hel brak los. Dat kunnen we u wel vertellen. Helaas gingen de bestuurders van onderwijsinstellingen en de politiek niet massaal maatregelen treffen om dit gedoe te doen ophouden, maar vielen ze Misdefinitie aan als de boodschapper van het slechte nieuws. We zouden extreem rechts zijn, discrimineren en een hoop bullshit verkopen. Aan alle media werden persberichten verstuurd, maar overal kregen we te horen dat het niet waar kon zijn, dat onderwijsinstellingen in Nederland zo'n goede naam hebben dat ze die heus niet te grabbel gooien en dat we het vooral niet verder moeten vertellen omdat we anders miljoenenclaims aan onze broek krijgen. Een aantal journalisten merkten zelfs op dat zelfs al zou het waar zijn, die waarheid beter in de doofpot kan blijven zitten omdat het bekend maken van de waarheid een schok teweeg zou brengen in de maatschappij. Maar die schok kwam niet. Onderwijsinstellingen hebben zoveel macht dat ze in staat zijn om massaal kritische berichten buiten de media te houden.

Gelukkig ontwikkelde het internet zich tot een platform dat moeilijker te reguleren is, dus komt de waarheid vanzelf boven drijven. Nou ja, echt vanzelf ging het niet. Misdefinitie heeft jarenlang bedreigingen en brieven van advocaten moeten ontvangen, is veroordeeld door de rechter vanwege onze teksten en is inmiddels zo monddood gemaakt door karaktermoord dat niemand het platform nog serieus neemt. Nu wij alle klappen en ellende hebben opgevangen, durven media opeens te schrijven. De Telegraaf, die altijd zo stoer doet met 2 miljoen abonnees en een leger aan advocaten, durfde pas in 2007 voor het eerst over de misstanden te schrijven. Later kwam dat slappe clubje van GeenStijl en tegenwoordig durven ze het allemaal. Want nu wij zijn genaaid en die zooi gewoon op internet blijft staan, durven ze wel. Dan zien we opeens de waarde van het onderzoek dat Misdefinitie destijds heeft gedaan. Het onderzoek van Misdefinitie op de HvA blijkt opeens een groot wetenschappelijk gehalte te hebben met een vooruitziende blik.

Fraude, intimidatie, oplichting en ander gesodemieter blijkt geen exclusief terrein te zijn van de HvA, maar ook van andere instellingen. Hogeschool Inholland komt al jarenlang in het nieuws met betrekking tot fraude. Tentamens zijn te makkelijk, worden gekopieerd en de stof die ze daar krijgen zal niet misstaan op het laagste niveau van het vmbo. Google en u zult genoeg terugvinden. Wij hebben ons daar in het verleden al uitgebreid mee bezig gehouden. Interessanter is dat het anno 2011 nog steeds schering en inslag is. Er wordt namelijk massaal gefraudeerd op de hogeschool. Tentamens en antwoorden zijn volop beschikbaar onder studenten. Uiteraard betreft het hier niet enkel oefententamens, maar de werkelijke tentamens. U begrijpt dat het lezen van een tentamen in een paar minuten gebeurd is en de rest van de stof nooit bestudeerd en beheerst wordt. Studenten leren er enkel te frauderen. Wederom doet de onderwijsinstelling in kwestie of zijn neus bloedt. Het zouden enkel een paar laatste tentamens zijn.

Naarmate de beerput verder opengetrokken wordt, blijkt dat er veel meer onderwijsinstellingen bij de grootschalige fraudezaken betrokken te zijn. Keer op keer weet het bestuur te melden dat het echt wel meevalt. Wij overwegen echter dat het feit dat zulke dingen heel moeilijk naar buiten komen, allang impliceert dat als het dan eindelijk eens naar buiten komt, we slechts het topje van de ijsberg zien. Moet u nagaan: van alle onacceptabele praktijken die op de HvA plaatsvonden en nog steeds plaatsvinden, zijn er slechts enkele naar buiten gekomen en dan nog minstens 3 tot 7 jaar na dato. Blijkbaar heeft een onderwijsinstelling zoveel macht om zaken binnenskamers te houden, dat als het dan naar buiten komt het wel heel ernstig moet zijn. Vandaar dat we weinig geloof hechten aan het standpunt van Inholland dat het hooguit de laatste tentamens zouden zijn. Zij weten meer en houden zich van de domme. Opvallend genoeg liggen de smoesjes snel klaar. De tentamens zouden gestolen zijn door een schoonmaker. Natuurlijk, omgekocht.

Aannemelijk is dat de leiding van de hogeschool wel degelijk wist van de misstanden binnen hun onderwijsinstelling. Uit een rapportage van de inspectie blijkt dat 17 medewerkers hebben aangegeven dat ze onder druk zijn gezet om zoveel mogelijk studenten te laten afstuderen. Ongewenste druk en blijkbaar niet enkel gericht op studenten die het diploma verdienen. Alles moet weg met een diploma. Geschikt of niet. De inspectie wast de handen in onschuld en stelt dat er geen aanwijzingen zijn dat docenten onder druk zijn gezet om frauduleuze handelingen te verrichten. Ons verbaast dat geleuter niks. Uit "De misdefinitie van de HvA" is klip en klaar gebleken dat grote misstanden zo geraffineerd worden opgezet dat iedereen een schakeltje is in een groot systeem zonder overzicht. Bovendien scheppen veel docenten er juist plezier in om de gewetenloze bureaucraat uit te hangen die anderen naait. Het enige dat de inspectie keer op keer bewijst, is dat zij waardeloos zijn en moeten oprotten om ons de kans te geven.

Tot de kern van het probleem lijkt niemand te kunnen komen, want iedereen heeft zo zijn eigen belangen. De onderwijsinstellingen willen gewoon dat zoveel mogelijk studenten afstuderen vanwege de poen. Een partij als de PvdA wil vooral zijn allochtone achterban bevredigen. Bestuurders laten voor u de kak achter en krijgen zelf een riante gouden handdruk. Moet u nagaan. Twee bestuurders mogen vrijwillig vertrekken met een groot geldbedrag nadat ze Inholland helemaal hebben verkracht en de maatschappij hebben opgezadeld met incompetente idioten die vanwege hun diploma niet te onderscheiden zijn van mensen die echt geniaal zijn zoals wij. Falen is in deze kutmaatschappij de manier om goed geld te verdienen. Als excuus voert het bestuur aan dat de weg via de rechter kostbaarder zou zijn geweest. Wat een bullshit. Wanneer een school iemand wil ontslaan, dan geven ze hem gewoon een schop onder zijn hol. Misdefinitie heeft zelf mogen ondervinden hoe makkelijk het is om in Nederland ontslagen te worden vanwege huidskleur of overtuiging.

Intussen zitten we opgescheept met studenten die niks leren en dat heeft zo zijn uitwerking. Studenten zijn boos. Nu zouden wij denken dat ze vooral boos zijn op de onderwijsinstelling die hun besodemietert. Het feit dat de hogeschool er niet in slaagt om het vertrouwen in de diploma's te behouden en al die jaren de fraude niet heeft aangepakt, heeft namelijk tot gevolg dat de diploma's van studenten die wel goed hun best doen eveneens geen reet meer waard zijn. Verrassend genoeg richten de studenten hun peilen niet op de veroorzakers van het probleem, maar op de boodschapper. Niet de hogeschool waar gefraudeerd wordt vinden ze fout, maar de journalist die erover schrijft. Logisch, want zelfs als een hogeschool een diploma geeft aan iedereen die de docenten wil pijpen, is dat geen probleem zolang niemand het weet. Wat niet weet wat niet deert en werkgevers mogen daar echt niet naar vragen toch? Arme studenten. Niet alleen hun diploma is waardeloos, maar ze zijn ook nog eens te stom om oorzaken te zien en het vrije woord te verdedigen.

Behalve de HvA, Inholland en andere scholen die we genoemd hebben in artikelen over bijvoorbeeld het vacatureschandaal, komen er steeds meer zaken aan het licht waaruit duidelijk wordt dat het inderdaad, zoals Misdefinitie al 7 jaar aantoont, een landelijk probleem is. Hogeschool Utrecht kreeg te maken met het verschijnsel dat tentamens gewoon gestolen worden. Ook hier geldt dat het nu toevallig een keertje ontdekt is, maar dat we ons ernstig zorgen moeten maken. Fraude is lastig te ontdekken. Met name op instellingen waar vanwege de werkdruk zo koortsachtig wordt gewerkt dat zelfs het woord fraude niet zou opvallen indien een student dat op zijn voorhoofd zou laten tatoeëren. Bovendien moeten we er in al deze gevallen rekening mee houden dat onderwijsinstellingen niet zo gek zijn op negatieve publiciteit en ze het zo lang mogelijk stilhouden. De gang naar de media wordt altijd stiekem gemaakt. Geef vooral de schuld aan de dieven en maak er een incident van. Dan hoeven ze nooit toe te geven dat het een structureel probleem is.

Generalisatie is vooral eenvoudig als het gaat om de wat meer algemenere zaken. De Telegraaf kopt moedig dat het een koud kunstje is om te frauderen op Hogeschool Windesheim. Studenten merken op dat het pasjessysteem bij tentamens grandioos faalt. Tentamenlocaties en tijden zijn uiteraard van te voren bekend. Het is mogelijk om als willekeurige buitenstaander in de ruimte te gaan zitten waar het tentamen wordt afgenomen en op die manier het tentamen voor een ander te maken. De controle hierop is nihil en faalt aan alle kanten. Nu is dit vooral interessant als u iemand die allang is afgestudeerd in uw plaats het tentamen laat maken zodat u een voldoende krijgt. Al kunnen we eraan twijfelen of dit tegenwoordig zo'n probleem is, want als degene die is afgestudeerd zijn diploma bij de voetbalplaatjes van de Albert Heijn heeft gekregen zal er van een dikke voldoende niet veel terecht kunnen komen. Schokkend, is dat even schrikken! Alleen een pasfoto veranderen op uw pasje en u kunt ons betalen om uw tentamen te maken!

Erger vinden we dat er net gedaan wordt alsof het incidenten zijn. Wanneer u nu geschrokken bent vanwege het feit dat iedereen uw tentamen kan maken op Hogeschool Windesheim, zult u nog erger schrikken als we u melden dat slechte controles de algemene praktijk vormen op onderwijsinstellingen. Bronnen melden ons bijvoorbeeld dat het op de Universiteit van Amsterdam nog veel makkelijker is; vooral bij grote massale studies als Rechtsgeleerdheid en Psychologie. Studenten komen een tentamenzaal binnen en het enige dat nodig is om een tentamen op uw naam te maken is het studentnummer en een zelf in elkaar geplakt "identificatiebewijs" dat verstrekt wordt door de universiteit. Sommige opleidingen nemen zelfs genoegen met een collegekaart zonder pasfoto die u gewoon kunt uitlenen aan iemand die wel begrijpt waar het tentamen over gaat. Zo wordt het behalen van een diploma erg makkelijk! Onderwijsinstellingen reageren alsof dit nieuw is, maar dit komt vrijwel overal voor. Uw diploma is geen stuiver meer waard.

Overweging.

Cruciaal voor het ontwikkelen van diploma-inflatie is het feit dat we nu eenmaal geen onderscheid kunnen maken tussen ten onrechte uitgegeven diploma's en echt behaalde diploma's. Ze zien er allemaal hetzelfde uit. Daarom kunnen we alleen maar onderscheid maken tussen professionals die hun vak beheersen en zij die dat niet kunnen door erop te vertrouwen dat degene die een diploma kan laten zien daadwerkelijk over de kennis en vaardigheden beschikt waar het diploma voor staat. Dat is enkel mogelijk wanneer een diploma die garantie kan geven en een garantie kan enkel gegeven worden wanneer het diploma enkel verstrekt wordt aan degenen die in een objectief onderzoek (de tentamens) heeft laten zien aan de eisen te voldoen. Is dat onderzoek niet meer objectief omdat er gefraudeerd wordt, dan worden alle diploma's waardeloos. Het is echt alles of niks. Er is vertrouwen of niet. Door alle fraude is het aannemelijker geworden om te concluderen dat veel diploma's niet deugen en is het vertrouwen volledig weg.

Werkgevers zullen terecht opmerken dat u net als anderen wel kunt zeggen dat u Master of Science bent, maar dat zo'n titel net zo goed kan betekenen dat u uw diploma bij een pak boter heeft gekregen. Om veilig te zitten waarderen ze het diploma lager en zullen ze bijvoorbeeld net doen alsof u, ongeacht uw kennis, misschien slechts de helft beheerst. Werkgevers zullen om dat te compenseren steeds hogere diploma's vragen voor lage baantjes of eisen dat u nog jarenlang extra opleidingen volgt of minder gaat verdienen. Dan komen we in een vicieuze cirkel terecht. Studenten merken dat ze ongeacht hun inspanningen na hun diploma toch weer moeten gaan leren, dus doen ze minder hun best. Er slagen dan minder studenten, de onderwijsinstellingen verliezen geld en gooien het niveau nog verder omlaag. Foute boel, want straks heeft iedereen een diploma en weet iedereen evenveel: namelijk helemaal niks. Wilt u jarenlang studeren en duizenden euro's schuld maken voor iets dat steeds minder waard wordt? Nee, dan gaat u werken om hogerop te komen.

Wie denkt dat de overheid het proces van de hyperinflatie van diploma's gaat stoppen, komt bedrogen uit. Staatssecretaris Halbe Zijlstra lanceert het plan om te selecteren en te nivelleren. Het nivelleren uit zich in het onzalige idee om de titulatuur van hbo's en universiteiten gelijk te stellen. Concreet houdt dat in dat wie met het vrijwel gegarandeerde overgaansysteem de havo haalt, daarna een hbocursus doet en via fraude zijn tentamens haalt, dezelfde titel krijgt als iemand die de veel moeilijkere route kiest van het vwo en daarna de universiteit. Met andere woorden: onze universiteit wordt gedegradeerd tot hbo-niveau en aangezien dat niveau tegenwoordig geen flikker meer voorstelt kunnen we niet alleen met recht spreken van hyperinflatie met betrekking tot alle diploma's van het hoger onderwijs, maar ook van het volledige failliet van onze kenniseconomie. Te achterlijk voor woorden. Selectie aan de poort maakt het allemaal nog een stap erger. Kennis en vaardigheid is geen criterium meer, maar subjectief geleuter.

Vroeger was het voortgezet onderwijs bedoeld om de vaardigheden te leren die nodig zijn om een vervolgopleiding te kunnen doen. Mavo voor mbo, havo voor hbo en atheneum en gymnasium voor het wo. Objectieve kennis en vaardigheden waren leidend om het voortgezet onderwijs te halen en wie dat diploma had zou in staat moeten zijn verder te gaan. Binnen het hoger onderwijs kon men voortbouwen op de al opgedane kennis en het onderwijs ging derhalve van dat startniveau naar dat van een praktische professional (hbo) of dat van een academicus die op het allerhoogste niveau gestudeerd heeft (wo). Tegenwoordig is de kennis verbannen en komt men van het voortgezet onderwijs af met werkstukken die subjectief met de natte vinger beoordeeld worden. Het vervolgonderwijs kan niet meer voortbouwen, maar moet elementaire kennis aanleren waardoor het niveau omlaag gaat. Vandaar dat ze nu gaan selecteren. Diploma-inflatie, dus het diploma is minder waard. Om geselecteerd te worden moet u veel hogere cijfers gaan halen.

U begrijpt vervolgens wel dat die selecties niet objectief kunnen zijn als alles subjectief gedaan wordt. Er zullen bijvoorbeeld allochtone groepen buiten de boot gaan vallen wat weer gecompenseerd wordt door een subjectieve beoordeling en een uitzonderingsgrond. Waardoor het spelletje van het verlagen van het niveau weer van voor af aan begint. De enige manier om dit te stoppen is het terugbrengen van objectieve criteria. Kennis moet weer leidend worden. Rot op met die selectie. Zorg er maar voor dat wie de havo of het vwo haalt, zonder problemen verder kan. Weg met al dat nivelleren. Hbo is totaal iets anders dan wo en dat moet tot uiting komen in bijvoorbeeld de titels. Beveilig de opbergplekken van tentamens, zorg dat tentamens het vereiste niveau hebben en gebruik niet steeds hetzelfde tentamen. Neem alle eerder gegeven tips ter harte en breng het oude vertrouwde onderwijs terug. Nederland kan het zich als kenniseconomie niet permitteren om de waarde van diploma's nog meer te laten dalen.
Reacties: 0
Pagina's: 1

Reactie toevoegen
U dient in te loggen om een bericht te kunnen plaatsen.
 Houd het hier netjes. Hartelijk dank.

Misdefinitie
Copyright (c) 2004-2017.

C:\>Misdefinitie\type info.txt
Contact opnemen kan via een e-mail naar info apending misdefinitie.nl.