Mis·de·fi·ni·tie (de ~ (m.), ~s)
1 Politiek correct geformuleerde definitie waarmee men door middel van leugen en bedrog de werkelijke aard van misstanden probeert te verhullen door deze te rechtvaardigen.
- Misdefinitie gaat over misstanden en gedrag van criminelen, radicalen en terroristen.
- Misdefinitie te hard? Bekijk ons op Youtube! Abonneer, reageer en respecteer.
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
# Home # Boek HvA # Registratie # Contact #
Misdefinitie artikelen
Pagina: 41 / 43: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43

54 Nationale Studiebox: "Stop zinloos VMBO-geweld"
53 Oplichting: E-dentify hosting is kinderspel (56)
52 "Steuntrekkers zijn vieze profiteurs"
51 HvA geeft studiepunten om te spammen (2)
50 2 maal 3 is 4; wiedewiedewiet en 2 is 9 (2)
49 Lapmiddelen voor het onderwijs
48 "Extreem rechts groeit in Nederland"
47 Indoctrinatie in strijd tegen radicaliseren
46 PvdA: "Op naar de zwartenheul"
45 Verdonk: "Deporteren is niet zielig"
44 Donner: "Alleen oprotten als het mij stoort"
43 Maar meneer, wat doet u nu?!
42 Racisme is hier streng verboden (2)
41 Lonsdale-dragers stelselmatig gestigmatiseerd (2)
40 NSB-providers helpen Brein
39 MKB: "Moslims kunnen het wel schudden"
38 Debat met staatsrukker Rutte
37 Protocol om ongehinderd te naaien
36 Week van racisme geopend (1)
35 Ubbo Emmius discrimineert autochtonen (17)

37 # Protocol om ongehinderd te naaien #
Gepost door Misdefinitie op 30-03-2005 om 21:47.
De krant van links Nederland laat ons weten dat de Ra(n)ddebielen Universiteit in Nijmegen een protocol gaat opstellen om zich te beschermen tegen stoute studenten die niet graag genaaid worden. De aanleiding voor het instellen van het protocol was een incident begin deze maand waarbij een 28 jarige student Kunstmatige Intelligentie (zijn intelligentie zat zeker nog in zijn computer) een begeleider van de Universiteit overtuigde van zijn gelijk met de vuisten.

De Universiteit wast zijn handen in onschuld. We zien hier weer een klassiek voorbeeld terug van situaties waarbij de onderwijsinstelling enkel naar het concreet waarneembare gedrag kijkt dat toevallig naar buiten komt, (een zwaar gehavend lichaam is niet zo makkelijk te verbergen) maar de rest "toevallig" buiten beschouwing laat. Op het moment dat de begeleider bloedend op de grond ligt omdat hij kennis heeft gemaakt met de constructieve feedback en het leermoment van de student, wordt er geconcludeerd dat de maatschappij verhardt. Heel erg schokkend, want begeleider zijn wordt zo wel een heel erg zwaar beroep. Ze doen al zo veel en dan komt dit er ook nog bij. Heel erg zielig allemaal.

In het boek "De misdefinitie van de HvA" is veelvuldig te lezen hoe Hogescholen en Universiteiten studenten structureel belemmeren en verhinderen hun studie af te maken met alle gevolgen van dien. Ik heb regelmatig gewaarschuwd voor dit soort incidenten: studenten worden jarenlang psychisch mishandeld door de manier waarop met ze wordt omgegaan en de kans wordt dan steeds groter dat de vlam eens een keer in de pan slaat en de rollen eens omgedraaid worden.

Begrijp me niet verkeerd. Ik probeer hier geen geweld goed te praten of agressiviteit te verheerlijken. Ik raad het zelfs af om de vuisten te gebruiken. Een goed gemikt schot wordt in Nederland minder zwaar bestraft. Geheel voor eigen risico overigens; het is hier geen Unreal Tournament. Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat zelfs voor een student die maanden of zelfs jarenlang gehinderd is door onbekwaam personeel en al die tijd redelijk is gebleven de maat een keer vol is. Ze zijn jarenlang het slachtoffer van de bureaucratische molen die keer op keer het bloed onder hun nagels vandaan haalt. Ik zal een aantal voorbeelden geven:

- Scripties, stages, werkstukken en onderzoeken duren over het algemeen 2 tot 5 maanden. Door gesodemieter, laksheid van docenten en begeleiders en het eindeloos willen vertragen en naaien van studenten leidt er veelal toe dat de student tot 3 keer zoveel tijd kwijt is aan die onderdelen. Een scriptie duurt plotseling 1 jaar om af te ronden, stages worden afgekeurd en moeten 2 keer op nieuw, onderzoeken komen niet van de grond en duren plotseling 2 jaar en tentamens worden pas na maanden nagekeken zodat de student zijn herkansing mist. Vervolgens wordt er extreme studievertraging van minimaal 2 jaar opgelopen door de schuld van de Universiteit en komt de student bij een adviseur of begeleider. Die zegt dan met z'n arrogante kop dat de student niet op de opleiding mag blijven. Inmiddels heeft de student een jarenlange schuld opgebouwd. Hij zou voor minder iemand het ziekenhuis in meppen.

- Een student komt met goede papieren aan bij een studieadviseur. Die is echter van mening dat een student DEZE studie niet aankan. Want het stelt allemaal "zoveel" voor. Niet dus. Studenten zijn heel goed in staat zelf in te schatten wat ze wel of niet kunnen. Ik houd er ook niet van als zo'n omhoog gevallen ambtenaar dingen voor mij gaat bepalen. Nu kies ik voor de dialoog, maar ik kan er niet bepaald om huilen als iemand die flikkers eens een flink pakslaag geeft.

- Een student heeft zijn diploma of propedeuse gehaald. Hij doet een aanvraag en alles zou geregeld worden. Vervolgens merkt hij op dat het laatste tentamen niet of te laat is nagekeken en de studiepunten niet bijgeschreven staan. Hij krijgt op de dag van de uitreiking te horen dat hij zijn diploma niet krijgt omdat het laatste vak gedateerd is op 1 september in plaats van 31 augustus en hij zich volgend jaar nog eens moet inschrijven (en moet betalen!) om het diploma in ontvangst te mogen nemen. De begeleider weigert om de datum 1 dag terug te zetten terwijl de fout bij de instelling ligt. Er is echter 1 probleem: hij is er een tijd tussenuit geweest wegens ziekte en bepaalde vakken zijn dan verlopen. Dat betekent weer een jaar extra studeren. Ik zou de adviseur nog net niet van de bovenste verdieping naar beneden gooien, maar de een na hoogste verdieping is wel goed genoeg.

- Een student van achter in de 20 wil nog eens gaan studeren. Hij heeft ruim voldoende vooropleiding, maar de begeleider/adviseur is van mening dat de opleiding zo uniek is dat de vooropleiding niet relevant is. Terwijl het zichtbaar niks voorstelt. De student mag zich wel inschrijven, maar moet dan wel een contract tekenen waarin staat dat hij 2 jaar aan extra vakken volgt. Zo kunnen zij weer veel verdienen. Ze hopen natuurlijk dat Rutte ervoor zorgt dat die 2 jaar 9000 extra euro's kosten.

Voorbeelden zijn er genoeg. "De misdefinitie van de HvA" staat er vol mee. De stoppen slaan eens door als studenten niet beter behandeld gaan worden. Stelselmatig pesten, het belemmeren van de voortgang van de studie en studenten verhinderen om de studie/vakken te volgen die ze willen kan tot ernstige agressie leiden. Ik waarschuw nogmaals voor de gevolgen. De Universiteit moet zich niet enkel bezighouden met het opstellen van een protocol tegen agressie; ze moeten eens kappen met het naaien van studenten. De eerste stap is ervoor te zorgen dat een begeleider of adviseur ook daadwerkelijk adviseur is en geen machtsfunctie bekleedt. Het is van de zotte dat een adviseur zijn advies kan opdringen. Studenten bepalen zelf wel wat ze aankunnen en willen. Hoe durft zo'n kwal zich ermee te bemoeien en te bepalen wat een student met zijn geld doet? Zij betalen zijn salaris, niet andersom. "Wie niet horen wil moet maar voelen," zegt een oud spreekwoord. Ze veranderen hun mentaliteit maar. Zo niet, dan voorspel ik dat er nog vele klappen zullen volgen.
Reacties: 0
Pagina's: 1

Reactie toevoegen
U dient in te loggen om een bericht te kunnen plaatsen.
 Houd het hier netjes. Hartelijk dank.

Misdefinitie
Copyright (c) 2004-2017.

C:\>Misdefinitie\type info.txt
Contact opnemen kan via een e-mail naar info apending misdefinitie.nl.