Mis∑de∑fi∑ni∑tie (de ~ (m.), ~s)
1 Politiek correct geformuleerde definitie waarmee men door middel van leugen en bedrog de werkelijke aard van misstanden probeert te verhullen door deze te rechtvaardigen.
- Misdefinitie gaat over misstanden en gedrag van criminelen, radicalen en terroristen.
- Misdefinitie te hard? Bekijk ons op Youtube! Abonneer, reageer en respecteer.
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
# Home # Boek HvA # Registratie # Contact #
Misdefinitie artikelen
Pagina: 28 / 43: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43

314 Nederland is voor Nederlanders
313 Competentie van het niks kunnen
312 Geschiedvervalsing voor kut-Marokkanen
311 Jongeren compleet losgeslagen
310 HWC deel 2: rechter geeft Berufsverbot
309 Hahaha de PvdA
308 "Hoogopgeleid" een papieren illusie
307 Danny Roodbol fokt met uw privacy [2]
306 Politieke leugenmarathon
305 Discriminatie? Blank is beter!
304 Staak om verspilling en mismanagement
303 Linkse ratten knagen aan Wilders
302 Andermans standpunt als eigen fout toegeven
301 Links in paniek: alles moet zwart
300 School straft slachtoffers pesten
299 Eerdere discriminatie breekt de politie op
298 Gedrocht Belastingdienst is schijnconstructie
297 Moddergooien verbergt de schijn
296 Deep throat in de inquisitie
295 Situatie HWC escaleert door blunder rector (6)

295 # Situatie HWC escaleert door blunder rector #
Gepost door Misdefinitie op 21-02-2008 om 23:59.
Schrijven we jarenlang dat er gefraudeerd, geÔntimideerd en gepest wordt op scholen, krijgen we nauwelijks aandacht. Nu de beheerder van Misdefinitie wordt ontslagen van het Hermann Wesselink College in Amstelveen omdat hij er door de PvdA-rector Liefaard van verdacht wordt nazisympathieŽn te hebben, staan alle communicatiemiddelen opeens roodgloeiend. Journalisten mailen en bellen ons voor een reactie en tegenstanders sturen haatmails, maar gelukkig zijn er ook veel mensen die ons een hart onder de riem willen steken. We kunnen u niet allen persoonlijk bedanken en vragen tevens uw begrip dat het beantwoorden van mails en bestellingen deze dagen wat langer duurt dan gebruikelijk. U heeft recht op een verklaring en die krijgt u ook. Door een kolossale fout van een te linkse rector is deze relatief onschuldige kwestie geŽscaleerd tot een mediacircus.

Demonisatiemolen in werking.

Het eerste dat opvalt is dat de heer drs. ing. L. Leonardo veelvuldig wordt neergezet als extreem rechtse racist. Regionale kranten voor wie het poesje van Katrien al nieuws is hebben meteen hun oordeel klaar. Compleet met illustratie waarop een neo-nazi te zien is die de Hitlergroet brengt. Linkse krant de Pres pakt het al wat subtieler aan en klassificeert de website als extreem rechts. Weblog Hersenscheet hoopt dat we vanzelf extreem links worden. NOS, ook een nogal linkse kliek, vindt Leonardo een rechtse leraar evenals Nieuw Nieuws dat vindt. Retecool is jaloers op de vele titels van Leonardo.

Jongerenlog Fok.nl gebruikt de termen "Informaticadocent" en "geschorst", maar in de tekst is overduidelijk het vooroordeel "extreem rechts" te vinden. Bij de Telegraaf durfden ze in eerste instantie niet de website te noemen, maar verwezen ze door naar een regionaal blad waar alsnog de hyperlink te vinden was. RTV-NH houdt het op een rechtse site en op fora als bijvoorbeeld Holland-Hardcore werd volop gediscussieerd. Verder zijn er diverse extreem linkse sites en sites waarop voornamelijk Marokkanen komen die menen ongegeneerd te kunnen schelden zonder enige vorm van onderbouwing. De demonisatiemolen heeft gedraaid. Nu zijn wij aan de beurt.

Wat gebeurde er?

Misdefinitie is deels een maatschappelijke weblog dat misstanden aan de kaak stelt. Met name in het onderwijs en de politiek. Veel informatie vernemen we van tipgevers en de actualiteit, maar een aantal van ons werken ook regelmatig in scholen en bedrijven om daar met eigen ogen te kunnen onderzoeken wat er mis gaat. Daarvoor wordt er gewoon op een vacature gesolliciteerd. Uitgangspunt voor het onderwijs is dat we vinden dat onderwijs neutraal dient te zijn. Los van politieke standpunten en overtuigingen moeten leerlingen les kunnen krijgen zonder geÔndoctrineerd te worden met propaganda van welke aard dan ook. Niemand van Misdefinitie, ook ik als beheerder niet, brengen politieke standpunten naar school. Uiteraard komen bepaalde onderwerpen wel eens ter sprake, maar een objectieve professional weet daar neutraal mee om te gaan.

Ik kan u vertellen dat de website nooit een probleem heeft opgeleverd. Sterker nog: een aantal leerlingen waren reeds maanden voor deze gebeurtenissen op de hoogte van het bestaan ervan. Even Googlen naar de leraar die ze voor zich hebben staan gebeurt immers regelmatig en is heel eenvoudig. Leerlingen vroegen ook wel eens of ik als leraar ook websites beheerde. Oneerlijkheid en verbergen is niet nodig. Even aangeven dat de website in beginsel niet voor minderjarigen bedoeld is was voldoende. Feit is dat ik Informatica doceerde en die taak zo serieus uitstraalde dat niemand er ook maar aan dacht om er een probleem van te maken. Ook binnen het docententeam waren er een aantal docenten prima op de hoogte van het bestaan van de website. Misdefinitie is geen verborgen organisatie. Als beheerder, eigenaar en woordvoeder verschuil ik mij niet achter een anonieme website.

Bizar is dan de constatering dat ik meer dan 6 maanden prima kon functioneren als leraar en opeens waardeloos ben geworden op het moment dat rector Liefaard kennisnam van de website. Natuurlijk, als PvdA-rector moet het hart toch even stil hebben gestaan bij het aanschouwen van een meesterwerk dat alles waar hij ooit voor staat ontkracht. Toch is hier iets vreemds aan de hand. Stelt u zich de volgende situatie voor. Vorige week woensdagochtend werd ik bij de rector op het matje geroepen. Eenmaal aangekondigd dat het gesprek om de website ging keken de aanwezigen mij aan alsof ze wilden vragen: "Meneer, waarom bent u een nazi?" De suggestie werd gewekt alsof leerlingen en ouders massaal aan het demonstreren waren voor hun mensenrechten en deze "nazi" gevaar liep als hij het klaslokaal nogmaals zou betreden. Niks bleek minder waar. Het werd een prachtige laatste les. Daarna mocht ik oprotten. Juist deze actie, het op non-actief zetten van een goede docent, heeft het circus veroorzaakt.

Lezen is hier begrijpend lezen.

Teksten op Misdefinitie worden vaak niet begrepen door mensen die er enkel op uit zetten iemand te demoniseren. Ze lezen wat citaten en concluderen op basis daarvan dat hier wel nazi's aan het werk moeten zijn. Dom omdat nazi voor nationaal socialist staat en dat is links. Socialisten zijn we zeker niet. Ook dom omdat de context wordt vergeten. Laat ik het nog een keer duidelijk en helder zeggen. Linkse mensen, moslims, politici worden niet op een hoop gegooid (het zogenaamde generaliseren naar de hele groep). Misdefinitie bespreekt de onderwerpen op basis van specifieke groepen. We hebben geen hekel aan alle Marokkanen en Turken in het bijzonder. De teksten gaan over radicale Marokkanen, criminele jongeren en extreem linkse fascisten die de democratie willen verwerpen; dus niet over die lieve aardige leuke mensen bij u op school of op het werk. Huidskleur, ras en afkomst spelen geen enkele rol. Dat zijn hooguit kenmerken. Misstanden hebben alles te maken met gedrag en beleid.

Helaas willen de meeste mensen in Nederland alleen maar demoniseren als er een mening wordt gegeven die hen niet aanstaat. Ze lezen niet en hopen dat door demoniseren er beulen opstaan. Zo ook de heer Liefaard die mij na het gesprek nog een keertje een les liet draaien in de hoop dat ik in elkaar gebonkt zou worden in de klas zodat ik eenvoudiger akkoord zou gaan met ontslag. Liefaard toonde zich een rasechte PvdA'er. Niet het feit dat het meeste geld dat we verdienen naar het buitenlanders en het buitenland vertrekt baart hem zorgen, maar het idee dat wij zijn geliefde Wouter Bos een linkse racist hebben genoemd. Terwijl de feiten voor zich spreken. Wouter Bos = PvdA = socialisme = links. Dat hij alleen het beste wil voor zijn blanke dochter en haar daarom uit superioriteit naar een blanke school stuurt is racisme. Walgen van zwarten en daarnaar handelen is racisme. Mensen vertellen dat het gebeurt, zoals wij doen, is dat overduidelijk niet!

Selectief lezen leidt tot de meest idiote conclusies. Neem nou een titel als "You niggers listen now". Mensen lezen het woord "nigger", de media halen er de termen "racistische website" bij en hup: extreem rechts is geboren. Terwijl het artikel gaat over (allochtone) radicalen en criminelen die met geweld nette burgers willen beletten het grondrecht "vrijheid van betoging" te gebruiken. De omstreden titel verwijst naar een periode uit de jaren '50 en '60 waarin problemen met immigranten en de oorspronkelijke bevolking ook al speelden. Daarmee wordt aangegeven dat de problemen die we nu ervaren geen problemen zijn door een eenmalige fout of door "onze eigen schuld", maar door structurele fouten en opzet binnen socialistische kringen. Verder drijft het artikel natuurlijk de spot met de KKK. Iedereen weet immers dat extreem rechts niet bestaat. Of heeft u ooit een extreem rechtse gezien die zich net zo schofterig met geweld gedraagt als de linkse radicale knokploegen? Nee!

Een andere titel waar veel kabaal over is gemaakt is het artikel over de witte elite. Met alle respect voor de mensen die het verkeerd begrijpen, maar de titel staat tussen quotes! Dat betekent dat het een uitspraak of gedachte van iemand anders is. Meneer Terpstra van de HBO raad wil een witte elite. Ja, dat is racisme mensen, maar schrijf uitspraken en gedachten van anderen niet aan ons toe! Terpstra is met die gedachten een racist. Wij vermelden het alleen. Liefaard viel over de term merry fucking Christmas. Meteen roepen en schreeuwen, maar het artikel was juist een sneer naar moslims die niet de christelijke normen en waarden respecteren en met geweld willen verwerpen. De boodschap dat Kerst vieren beter is dan rotzooi trappen bleek te moeilijk.

Tuurlijk, er staat "fuck the koran". Wat uiting uit de animatieserie South Park is en in deze context is gebruikt om een vinger op te steken naar de fascistische invulling die veel moslims eraan geven. Westerlingen moeten worden afgeslacht, Allah is machtig, wij zijn varkens en meneer Liefaard: u bent voor hen een vuile christenhond. Dat vinden zij. Daar maakt hij echter geen probleem van. Die mensen mogen dat vinden, maar als ik het schrijf: o wee, o wee, dan ben ik een nazi die niet volgens de christelijke normen bezig is. Het artikel over de lange tenen en de kleine pik was overduidelijk voor hem bedoeld. Iets zien en meteen beledigd zijn. Zonder goed te lezen. Tja, het moet een hele schok geweest zijn om een weblog te zien waar geen blad voor de mond genomen wordt gezien het feit dat hij op zijn eigen vragenrubriek al censuur pleegt als iemand vindt dat de school niet goed is schoongemaakt. Ten onrechte gebruikt hij zijn macht om discriminatie op basis van politieke voorkeur te rechtvaardigen.

Overweging.

Misschien heeft u het gevoel dat dit allemaal een storm in een glas water is. Eigenlijk is dat het ook. De leerlingen die bij de rector kwamen met de klacht waren boos omdat ze iets dachten iets gelezen te hebben wat er niet stond. De rector had hen moeten uitleggen (of laten uitleggen) dat het internet een afspiegeling is van de maatschappij en dat miljoenen mensen verschillende meningen hebben. Dat betekent dat ze vaak in aanraking zullen komen met informatie waar ze het niet mee eens zijn en voor zichzelf moeten bepalen of ze de informatie willen gebruiken of niet. De vrijheid van meningsuiting neemt een belangrijke plaats in in onze democratie. In plaats van "de storm" op een professionele manier te temmen, verbrijzelde hij het glas waardoor het balletje ging rollen. Leerlingen werden door deze blunder van de rector in hun vooroordeel bevestigd. Met alle gevolgen van dien. Ik vind dat een man met zo'n functie nooit een dergelijke "fout" mag maken. Mijn inziens zou hij moeten oprotten om een ander de kans te geven het beter te doen.

Hoe nu verder? Duidelijk is dat mijn loopbaan in het onderwijs aan een vroegtijdig einde gekomen is. Zeker nu de zaak zo enorm in de publiciteit is geweest zal het bijna onmogelijk worden om nog een baan in het onderwijs te vinden. Aan de deskundigheid zal het niet liggen. Ik acht mijzelf een strenge doch rechtvaardige leraar wiskunde en informatica. Al waren de benoemingen deels bedoeld om ter plekke onderzoek te kunnen doen, (overigens met de intentie dat anoniem te doen zonder de naam van de school te noemen) mijn naam heeft men bij het HWC te grabbel gegooid. Het bestuur zal mij tegemoet moeten komen, maar de gedachte komt in mij op om de discriminatie aan te vechten. Iemand ontslaan vanwege een politieke voorkeur is nota bene in hetzelfde grondwetsartikel verboden als discriminatie op basis van ras. Had ik u al verteld dat Liefaard graag selectief leest? Vanuit de PvdA is een tijd geleden een lesbrief met propaganda gestuurd. Daar hoor je die rode hond niet over.

Vrijdagochtend 22 februari 2008 ben ik "uitgenodigd" voor een gesprek met het schoolbestuur. Bekend is nu al dat zij zullen inzetten op een zo goedkoop mogelijke ontbinding van de arbeidsovereenkomst. Ik ga proberen u op de hoogte te houden van het verdere verloop, maar verwacht geen beestachtig goed verhaal. Veel reacties op het internet geven ons steun. Zij zijn van mening dat ik het ontslag moet gaan aanvechten. Misdefinitie zal daarover na het gesprek een standpunt vormen. Leidend is de haalbaarheid, noodzaak, nut en wat het uiteindelijk oplevert. Kern is dat ik het een fascistische manier van behandelen vind als iemand puur op basis van politieke voorkeur monddood gemaakt wordt. Ik moet maar mijn mond houden of anders gebeuren dit soort dingen. U zult zich moeten afvragen wat de volgende stap gaat worden. Ontslag als u niet extreem links genoeg bent misschien? Deze zaak gaat nog een staartje krijgen. Wordt vervolgd.
Reacties: 6
Pagina's: 1

Reactie door Tom Poes op 27-02-2008 om 17:44.
Uit dit artikel blijkt, dat u politiek en school altijd goed hebt kunnen scheiden. Politiek hoort ook niet thuis in de school, anders dan objectief over partijstandpunten te praten als dat aan de orde komt.
Met de z.g.n. lesbrief in Amsterdan is de PvdA hier zelf behoorlijk mee in de fout gegaan. Zonder weliswaar de naam Wilders te noemen, wist iedereen tegen wie deze 'opvoedkundige' les vooral gericht was. Er werd dus partijpolitiek bedreven in de scholen. Dit mag nimmer gebeuren.
Ik weet niet in hoeverre leerkrachten zelf aandacht aan deze lesbrief besteed hebben en indien ja, op welke wijze. Het zou mij echter niet verbazen, het overheersende linkse gehalte van de juffen en meesters in aanmerking genomen, dat er nogal slaafs, zo niet gretig gebruik van gemaakt is.
Zelf zou ik de brief, indien ik nog voor de klas stond, bij het papierafval gegooid hebben.
Je mag ook nooit vergeten, dat er hoogstwaarschijnlijk ouders van enkele kinderen hun democratische stem uitbrachten op de PVV. Dit kan onnodige spanningen veroorzaken. Maar zover denkt de PvdA niet. Deze club meent, dat alleen de rode haan de wijsheid kraait.

Ik zou alle politieke partijen aan willen raden zich ver buiten de scholen te houden. Ze zijn er niet om uw hobbys op bot te vieren. En de mensen vůůr de klas zouden wel eens de nare gewoonte kunnen hebben er andere politieke ideeŽn op na te kunnen houden. Zolang zij die voor zich houden is dat - hoewel door menigeen moeilijk te verkroppen als die afwijkt - in ons land jandoppie nog bij wet geoorloofd ook. Het valt ook lang niet altijd mee...

Reactie door Misdefinitie op 27-02-2008 om 19:53.
Zelfs (objectief) praten over partijpunten deed ik niet. Een goede docent heeft pedagogisch voldoende in huis om te voorkomen dat er een situatie ontstaat waarbij de klas als politiek strijdtoneel wordt gebruikt.

Gelukkig ben ik de lesbrief van de PvdA niet tegengekomen. Rotzooi hoort in de prullenbak. Als leerlingen erover zouden beginnen is het voldoende om uit te leggen waarom politiek niet thuis hoort op school. Leerlingen gaan daarna gewoon aan het werk en niemand maakt er een probleem van. Propaganda vervang ik door iets neutraals. Met leerlingen ga ik het echt niet hebben over de PvdA die sinds de jaren '90 het onderwijs heeft verpest. Wel over bijvoorbeeld de 1040 urennorm in het onderwijs, respect voor andermans spullen en pestgedrag in de klas.

Daardoor ben ik een van de neutralere docenten, want men moest eens weten hoeveel leraren tijdens hun lessen de linkse multiculturele samenleving propaganderen. Via de communicatiekanalen stroomt wekelijks een grote hoeveelheid uiterst subjectief materiaal binnen. Schoolboeken zijn vaak links georiŽnteerd en niet neutraal geschreven. Dat is veel erger en daar horen we nooit iemand over.

Ik vraag me trouwens af hoe ze het ontslag op het HWC gaan verkopen aan de leerlingen. Hun slogan is: "Een school waar iedereen gelijk is, maar niemand het zelfde." Kennelijk gaat dat niet op voor een docent met een eigen mening.

Reactie door Tom Poes op 27-02-2008 om 21:55.
Geen wonder, dat die brief niet bij u op school kwam, want voor zover ik weet was hij gericht tot de basisscholen. Buiten dat ie daar niet thuishoort, getuigt zo'n brief van weinig vertrouwen in zowel de leerkrachten als de kinderen. Elke school heeft er alle belang bij, dat kinderen, van welke afkomst ook, plezierig met elkaar omgaan. Juist zo'n bemoeizuchtig schrijven kan tweespalt veroorzaken. Ik zie dit dus weer zuiver als het uitoefenen van de eigen hobby van de PvdA. Het zieltjes willen winnen schijnt daar niet vroeg genoeg te kunnen beginnen. Het oplossen van problemen schijnt te bestaan uit het zoeken ernaar waar ze niet zijn en het laten waaien waar ze wel zijn.

Reactie door Misdefinitie op 27-02-2008 om 22:35.
Volgens de link die in het artikel genoemd werd is de lesbrief verstuurd naar 10 tot 14 jarigen. Elsevier meldt dat de lesbrief is verstuurd aan ruim 300 scholen in het basis- en voortgezet onderwijs. De onnauwkeurige berichtgeving duidt er mijn inziens op dat dit soort acties in het geniep worden uitgevoerd zodat niemand precies weet waar die lesbrieven allemaal zijn verspreid. De PvdA had dat geld beter kunnen en moeten besteden.

Ik zou wel eens van scholen willen horen hoe zij daarmee omgaan, hoe ze de politiek gescheiden houden van het neutrale onderwijs en hoe ze vragen van leerlingen beantwoorden die menen dat hun vrijheid van meningsuiting wordt beperkt.

Reactie door Tom Poes op 27-02-2008 om 23:20.
Uw informatie klopt. De lesbrief (boekje) is gestuurd naar 300 scholen van het basis- en voortgezet onderwijs. Ik heb even de krantenberichten hierover gecheckt.
Ik neem aan, dat u de inhoud en de vormgeving van de lesbrief kent. Zoniet, dan heb ik de link daarvoor.

Reactie door Misdefinitie op 27-02-2008 om 23:26.
Ik ben bekend met de inhoud en ben daar op z'n zachtst gezegd niet gelukkig mee. Mensen die roepen dat een "rechtse" docent niet kan functioneren vanwege het gevaar op propaganda zullen zich echt achter de oren moeten gaan krabben.

Reactie toevoegen
U dient in te loggen om een bericht te kunnen plaatsen.
 Houd het hier netjes. Hartelijk dank.

Misdefinitie
Copyright (c) 2004-2017.

C:\>Misdefinitie\type info.txt
Contact opnemen kan via een e-mail naar info apending misdefinitie.nl.