Mis·de·fi·ni·tie (de ~ (m.), ~s)
1 Politiek correct geformuleerde definitie waarmee men door middel van leugen en bedrog de werkelijke aard van misstanden probeert te verhullen door deze te rechtvaardigen.
- Misdefinitie gaat over misstanden en gedrag van criminelen, radicalen en terroristen.
- Misdefinitie te hard? Bekijk ons op Youtube! Abonneer, reageer en respecteer.
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
# Home # Boek HvA # Registratie # Contact #
Misdefinitie artikelen
Pagina: 42 / 43: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43

37 Protocol om ongehinderd te naaien
36 Week van racisme geopend (1)
35 Ubbo Emmius discrimineert autochtonen (17)
34 Mishandeling door 20 kut-Marokkanen (2)
33 Marokkaanse kinderen mishandeld
32 Google: "De waarheid over allochtonen" (10)
31 Alleen Nederlander gestraft bij rassenrel (2)
30 Prof: "Op naar de sharia; liefde bestaat niet"
29 "Scheer moslims met meerdere kammen" (6)
28 Nederlanders emigreren door import (2)
27 Moslimradicalen op de HvA aangepakt (10)
26 Politiestaat Donner verder uitgebreid (2)
25 Afkomst crimineel minder vermeld
24 Rutte: "Alleen IK mag 7,5 jaar studeren" (2)
23 Extreem linkse bijeenkomst in Amsterdam (8)
22 OM: "Spijbelaars zijn misdadigers" (6)
21 "Ook linkse indoctrinatie op islamschool"
20 CGB: "Afwijzen taalachterstand is rassenhaat"
19 Aangifte voor negerstoel van 1000 volt (2)
18 Master of Terrorism aan de VU (10)

22 # OM: "Spijbelaars zijn misdadigers" #
Gepost door Misdefinitie op 23-02-2005 om 21:20.
Stel dat uw zoon of dochter op een middelbare school zit waar stelselmatig geļntimideerd wordt en de leerlingen nog meer weten dan de leraar. De lessen stellen niks voor en er wordt totaal niks geleerd tijdens de lange aanwezigheid op de school. Uw zoon concludeert wijs dat hij eigenlijk zijn kostbare tijd zit te verdoen op school en dat hij elders beter en sneller zijn informatie kan halen die hem in staat stelt goede cijfers te halen.

Hij besluit op eigen verantwoordelijkheid zijn heil ergens anders te zoeken omdat hij van mening is dat hij daar meer kennis en vaardigheden op zal doen dan op school waar veelal ondeskundige leraren de dienst uitmaken. Op zich geen slecht idee. Als hij ergens voor betaalt, dan verwacht hij ook dat het onderwijs aan de kwaliteitseisen voldoet. Voldoet het onderwijs daar niet aan, dan heeft hij het recht om daarover te klagen en desnoods zijn schoolgeld terug te krijgen. Aangezien linkse besluitvormers dat in Nederland onmogelijk hebben gemaakt en hij toch echt wil leren om het examen te kunnen halen is het zijn goed recht om te besluiten dat hij niet (meer) aanwezig wil zijn in bepaalde lessen. Hij kan zijn tijd wel beter gebruiken.

"Stop!" roept het OM nu. In plaats om achter echte criminelen aan te gaan zoals verkrachters, pedofielen en moordenaars proberen ze een groep jongeren aan te pakken om geld te verdienen. Zoals we ook reeds zagen bij de identificatieplicht. Want dat is relatief veilig en echte criminelen vervolgen mag niet in Nederland. Die moeten geknuffeld en gepaald worden. Een zinloze hoge boete uitdelen geeft weinig gevaar en is makkelijk verdienen. Ze geven gewoon mensen die wegblijven uit een les die niks bijdraagt aan de kennisvorming het stempel "spijbelaar" en dat rechtvaardigt kennelijk hoge boetes. Het OM vindt het nodig om uw zoon of dochter een crimineel te noemen en hem voor de rechter te slepen alsof hij de ergste misdaad heeft begaan die er maar bestaat: spijbelen.

Natuurlijk moeten we dat zonder blikken of blozen accepteren, want als politiek correcte misdefinitie komen ze met het bizarre idee dat spijbelen de oorzaak zou zijn voor crimineel gedrag. Een idee dat wetenschappelijk niet eens onderbouwd is. Ze zullen hooguit een verband vinden tussen die 2, maar dat betreft geen causaal (oorzakelijk) verband. Men kan overal wel verbanden tussen verzinnen, maar dat doet totaal niet ter zake. De praktijk laat eerder het omgekeerde zien: mensen die al crimineel waren gaan spijbelen om extra tijd vrij te maken voor criminele activiteiten. Dat betekent echter niet dat iedereen die spijbelt zich ook bezighoudt met criminaliteit. Dat is een harde beschuldiging die gelijk staat als laster: meteen een stempel opdrukken als iemand eens wegblijft uit een saaie les waarin alleen maar geļndoctrineerd wordt.

Door het toekennen van een hoge boete (een artikel in het Algemeen dagblad praat over boetes tot 2250 euro) wordt het weer duidelijk dat de zogenaamde deskundigen van de overheid helemaal niet geļnteresseerd zijn in het welzijn van de leerlingen. Ze willen alleen maar geld en om geld te verdienen bestempelen ze iedereen die spijbelt maar als crimineel. Waanzin. Er zit veelal meer achter. Iemand die spijbelt vindt duidelijk dat de school tekort schiet. De lessen voldoen niet aan de eisen en zoals u ook al heeft kunnen zien in het boek De misdefinitie van de HvA spelen zaken als intimidatie, discriminatie en daardoor een gevoel van onveiligheid op school een grote rol.

Bizar vind ik dat. Mensen worden geļntimideerd of gepest, ze kunnen nergens terecht met hun klachten, ze mogen de emotionele schade die ze daardoor oplopen niet ontlopen door doormiddel van spijbelen hun heil ergens anders te zoeken en ze worden bij voorbaat al als crimineel gezien zodat de rode rakkers bij het OM kunnen verdienen. Zo maken ze de leerlingen gek en moeten ze niet raar opkijken als er weer eens een school afbrandt. Ze moeten eens echt gaan kijken naar de oorzaak van het spijbelen in plaats van zinloze boetes uit te delen. Ontsla slechte leraren en motiveer de leerling met interessante uitdagende lessen. Praat met leerlingen en kom erachter wat hun echt dwars zit. Ga op basis van die informatie het onderwijs zo aanpassen dat het weer interessant wordt om lessen te volgen. Dat is een betere oplossing om spijbelen tegen te gaan dan wat er nu gebeurt.
Reacties: 6
Pagina's: 1
 Houd het hier netjes. Hartelijk dank.

Misdefinitie
Copyright (c) 2004-2019.

C:\>Misdefinitie\type info.txt
Contact opnemen kan via een e-mail naar info apending misdefinitie.nl.