Mis∑de∑fi∑ni∑tie (de ~ (m.), ~s)
1 Politiek correct geformuleerde definitie waarmee men door middel van leugen en bedrog de werkelijke aard van misstanden probeert te verhullen door deze te rechtvaardigen.
- Misdefinitie gaat over misstanden en gedrag van criminelen, radicalen en terroristen.
- Misdefinitie te hard? Bekijk ons op Youtube! Abonneer, reageer en respecteer.
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
# Home # Boek HvA # Registratie # Contact #
Misdefinitie artikelen
Pagina: 36 / 43: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43

154 Vacatureracisme benadeelt blanke autochtone man
153 Linkse lente: racisme en apartheid
152 Donner: "Niet praktiserende kinderseks legaal"
151 Excuustheedoek, excuusneger en zoen
150 Niftarlake College: "Liever de doofpot"
149 Partijprogramma Nieuw Rechts uitgelekt
148 Nederland: een zwarte bananenrepubliek
147 Nieuw Rechts weggevaagd[5]
146 Zege PvdA te wijten aan allochtonen (5)
145 Wij zijn allemaal nazi's
144 Autochtonen stelselmatig gediscrimineerd
143 Hersenloos brein besodemietert ons (5)
142 PvdA: "Bescherm achterban tegen onze waanzin"
141 Verandering vaak fiasco voor vervoer
140 Balkenende likt de ballen van de vijand
139 De NSB bloeit omgekeerd weer op
138 Asielzoekers blijken gore leugenaars
137 Islam is the cancer; holocaust is the answer (8)
136 MDI-fascisten: "Satire is homo- en jodenhaat"
135 HvA-studenten: "Trein moet langzamer"

141 # Verandering vaak fiasco voor vervoer #
Gepost door Misdefinitie op 17-02-2006 om 22:49.
Stilstand is achteruitgang wordt er vaak gezegd. Zij die dat soort meningen aanhangen pleiten graag voor vooruitstrevende veranderingen onder het mom van dat het altijd beter kan. We mogen van hen niet te lang in het verleden blijven hangen. De toekomst is aan hen die durven te ondernemen en veranderingen willen doorvoeren. Het moet nieuwer, sneller en beter. Het oude moet worden weggegooid en vervangen worden door een moderne variant. Regelgeving moet continu aangepast worden anders hebben vervelende ambtenaren geen werk meer. Kleurtjes en andere vormen uit de oudheid (lees: 10 tot 15 jaar geleden) mogen niet meer in de maatschappij voorkomen. Alles moet een fris en modern uiterlijk krijgen. Verandering heerst is een opvatting die voornamelijk gesteund wordt door de zogenaamde progressieven. In de praktijk blijkt men echter steeds te veranderen, maar nooit te verbeteren.

Terwijl het juist om de verbetering zou moeten gaan. Verandering van spijs doet eten, maar wat gebeurt er als door al dat veranderen de situatie juist slechter wordt? Dan volgt er nog een verandering en nog een verandering. En wat doen we als dat ook niet blijkt te helpen? Tja, dan moeten we ons er maar bij neerleggen dat er wederom zinloos veel geld is verspild. Jammer genoeg zijn er maar heel weinig mensen die gewoon toegeven dat veel veranderingen in de maatschappij helemaal niet nodig zijn. Wordt deze website beter als ik de roze scrollbalk verander in een variant die pimpelpaars is? Wordt de dienstverlening van de TPG beter als we voortaan onze post in een oranjekleurige brievenbus kunnen stoppen? Er is geen enkele reden om aan te nemen dat zulke veranderingen bijdragen aan de verbetering die we nastreven.

Laten we het eens gaan hebben over het vervoer in het algemeen. Kent u de verkeersregels? Weet u welke maximumsnelheid u moet aanhouden als u in de auto rijdt? Zo ja, hoe ziet u dat dan? Mij is altijd geleerd dat er ronde borden langs de wegstaan met een aanduiding. Een rond wit bord met een rode rand betekent dat het verboden is hetgeen dat is afgebeeld in de wite cirkel uit te voeren. Zo betekent een rond wit bord met een rode rand en een getal dat het verboden is om die snelheid te rijden en dat elke andere snelheid dus wel is toegestaan. U kunt daar tegenwoordig echter niet meer van op aan, want een of andere briljante professor heeft bepaald dat het handiger is om middels strepen op de weg aan te geven hoe hard u dient te rijden voordat u een dikke rekening gepresenteerd krijgt. De verandering was kennelijk nodig omdat men van mening was dat mensen vaak niet weten op wat voor weg ze rijden en daardoor vaak te hard rijden. De ANWB luidt de noodklok: mensen zien lijnen maar weten bij God niet wat het betekent.

De strepen streven dus hun doel voorbij. Iedere idioot kon de oude situatie met de borden begrijpen, maar de nieuwe situatie leidt tot bizarre problemen. Ze voeren nieuwe lijnen in omdat iedereen op de hoogte moet zijn, maar verzuimen om een voorlichtingscampagne te starten. Uiteraard is dat weer een financiŽle kwestie: er was geen geld meer. Had dan verdomme de situatie zo gelaten, want een situatie waarin iemand het niet kan weten is erger dan de oude situatie waarin men het had moeten weten. Tijd voor wat voorlichting. Het gaat om wegen buiten de bebouwde kom. Op zogenaamde erftoegangswegen mag maximaal 60 gereden worden. De weg heeft geen strepen in het midden en hooguit een onderbroken markering aan de rand. Op gebiedsontsluitingswegen mag er maximaal 80 gereden worden. De weg heeft 2 strepen in het midden. Stroomwegen (de oude bekende autoweg kennen een maximum snelheid van 100 km per uur. De weg heeft 2 strepen in het midden met een groene vulling. Niet te verwarren met de groene power-ups die uw wagen in computergames een snelheidsboost geven van boven de 200 km / uur.

In "The Knightrider" had men de turboboost waarmee de auto over een rotonde zou kunnen vliegen, maar wij hebben sindskort de turborotonde en het turboplein. Dat zijn rotondes met meerdere rijstroken met als doel het verwerken van meer verkeer. Kende u hem al? Vast wel. Helaas waren en zijn veel mensen niet van deze veranderingen op de hoogte. Uw webmaster kan overigens niet eens wennen aan de oude eenvoudige rotonde, maar dat ter zijde. Of het een goede uitwerking heeft zal nog moeten blijken.

We stappen over naar het openbaar vervoer, want ook daar blijken vele veranderingen nauwelijks een succes te zijn. Neem de bekende strippenkaart. Na een slordige 15 jaar dienst te hebben gedaan vond men het eens tijd worden om de oude nationale strippenkaarten te vervangen. De nieuwe kaarten blijken echter fraudegevoelig te zijn. Wellicht zeer geschikt voor TaÔda om naar haar eigen land te gaan naar school te reizen. O ja, u betaalt sinds begin dit jaar gewoon 20 cent extra voor zo'n kaart.

De GVB in Amsterdam wil de "zilvermeeuwen", u weet wel: die grote grijze metrobakken, vervangen aangezien het materieel bijna aan het einde van zijn levensduur is. In 2012 zijn ze een slordige 30 jaar oud. De wethouder van Amsterdam is echter bang dat deze verandering door de vervanging niet zo leuk uitpakt en wil zekerheid dat de nieuwe metro's ook 30 jaar meegaan. Daarom wil hij controleren of de metro's "hufterproof" zijn. Slopen die handel dus. Hiervoor worden jongeren gevraagd om hun lusten te botvieren. Zinloos. Een vernieuwde zilvermeeuw of extra CAF-stellen zouden ook volstaan en daarbij zijn voorgestelde veranderingen om bijvoorbeeld de banken verticaal in plaats van horizontaal neer te zetten nou ook niet bepaald gezellige veranderingen.

De dienstregeling van de NS had ook een aantal niet aangename veranderingen voor ons in petto. Zo vervalt het onderscheid tussen intercity's en sneltreinen. Het worden allemaal sneltreinen wat inhoudt dat de voormalige intercity's veel vaker gaan stoppen en de reis per uur 10 minuten langer duurt. Hiermee wordt de Spoorslag uit de jaren '70 voor een groot deel teniet gedaan. Eind jaren '60 had de auto het gewonnen van de trein. Er reden te weinig treinen, het reizen duurde te lang en de spoorwegen waren niet betrouwbaar genoeg. De spoorwegen zouden destijds eigenlijk moeten verdwijnen als de NS met de Spoorslag niet onmiddellijk een betere dienst zou neerzetten. Dat betekende minstens 40 % meer treinen, een grotere betrouwbaarheid en punctualiteit en korte overstaptijden. Het treinvervoer moest een geduchte concurrent voor de auto worden.

Met langere reistijden en een slechtere betrouwbaarheid van de verbindingen lijkt men weer terug bij af. Treinen en aansluitingen vervallen en ze doen daar hun best om u uit de trein te lokken op plaatsen die niet winstgevend genoeg zijn. Oude gele Sprinters kregen een midlife-revisie en kregen een andere kleur, maar bleken daarna extra gevoelig voor storingen en dus vertragingen. Verder lopen diverse projecten vertraging op.

Een andere verandering of eigenlijk toevoeging was de Hemboog vlakbij station Amsterdam Sloterdijk. Over deze boog die Noord-Holland met Schiphol moest verbinden met een kostprijs van een slordige 146 miljoen euro rijdt slechts 1 trein per uur. Tot overmaat van ramp heeft men uit bezuinigingsoverwegingen (het zal weer eens niet) geen extra station bij Amsterdam Sloterdijk neergezet zodat het reizigersaantal zwaar tegenvalt. Erg vreemd allemaal aangezien men in 2001 station "de Vlughtlaan" dat daar pal in de buurt staat gesloten en afgebroken heeft. Over de Betuwelijn hoef ik het niet eens te hebben. Het bizarre aan dit project is slechts door Maurice de Hond in 1995 reeds beschreven in zijn boek "Met de snelheid van het licht". Het verbaast ons dan ook niks dat men heeft aangekondigd dat het spoor pas op z'n vroegst in 2012 pas op orde is. O ja, onder andere Amsterdam CS (tot 2012) en sjoelbak Den Haag CS (tot 2008) zijn in een bouwput veranderd.

Veranderingen blijken helemaal niet altijd zo vooruitstrevend te zijn als men ons doet geloven. Ik zou liever zien dat er eerst eens goed na wordt gedacht voordat men allerlei veranderingen gaat doorvoeren. Wat niet gebroken is moet men ook niet proberen te repareren. Tenzij het alternatief, de verandering, ons daadwerkelijk voordelen brengt. Jammer genoeg brengen veranderingen die voor ons nadelig zijn wel voldoende voordelen voor degenen die de beslissingen nemen.
Reacties: 0
Pagina's: 1

Reactie toevoegen
U dient in te loggen om een bericht te kunnen plaatsen.
 Houd het hier netjes. Hartelijk dank.

Misdefinitie
Copyright (c) 2004-2017.

C:\>Misdefinitie\type info.txt
Contact opnemen kan via een e-mail naar info apending misdefinitie.nl.