Mis∑de∑fi∑ni∑tie (de ~ (m.), ~s)
1 Politiek correct geformuleerde definitie waarmee men door middel van leugen en bedrog de werkelijke aard van misstanden probeert te verhullen door deze te rechtvaardigen.
- Misdefinitie gaat over misstanden en gedrag van criminelen, radicalen en terroristen.
- Misdefinitie te hard? Bekijk ons op Youtube! Abonneer, reageer en respecteer.
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
# Home # Boek HvA # Registratie # Contact #
Misdefinitie artikelen
Pagina: 36 / 43: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43

154 Vacatureracisme benadeelt blanke autochtone man
153 Linkse lente: racisme en apartheid
152 Donner: "Niet praktiserende kinderseks legaal"
151 Excuustheedoek, excuusneger en zoen
150 Niftarlake College: "Liever de doofpot"
149 Partijprogramma Nieuw Rechts uitgelekt
148 Nederland: een zwarte bananenrepubliek
147 Nieuw Rechts weggevaagd[5]
146 Zege PvdA te wijten aan allochtonen (5)
145 Wij zijn allemaal nazi's
144 Autochtonen stelselmatig gediscrimineerd
143 Hersenloos brein besodemietert ons (5)
142 PvdA: "Bescherm achterban tegen onze waanzin"
141 Verandering vaak fiasco voor vervoer
140 Balkenende likt de ballen van de vijand
139 De NSB bloeit omgekeerd weer op
138 Asielzoekers blijken gore leugenaars
137 Islam is the cancer; holocaust is the answer (8)
136 MDI-fascisten: "Satire is homo- en jodenhaat"
135 HvA-studenten: "Trein moet langzamer"

135 # HvA-studenten: "Trein moet langzamer" #
Gepost door Misdefinitie op 30-01-2006 om 18:01.
U bent natuurlijk op de hoogte van de slechte kwaliteit van alle facetten van de Hogeschool van Amsterdam in het algemeen. De amateuristische werkwijze was ook meerdere malen extreem te noemen zoals in het geval van het adressenschandaal waarmee men aangaf dat uw privacy geen donder waard. Hierdoor zwerven de adressen van ingeschreven studenten tot het einde der dagen op duistere netwerken. Ik heb het in het boek over de HvA ook gehad over het type student dat de HvA met name aantreft: slecht Nederlands sprekende allochtonen, lui en met een meeliftersmentaliteit. Hierdoor weet u inmiddels uitspraken en activiteiten van de HvA en zijn studenten op waarde te beoordelen.

Die kennis gaat u binnenkort nodig hebben als er weer een artikel verschijnt over deze onderwijsinstelling. Aangezien ze een grote plaats op de markt der amateurs hebben verworven blijven ze in een aantal opzichten interessant. Zo toonden ze zichzelf alweer de expert door een te kleine nieuwe locatie in te richten. Studenten moeten zich nu in de kantine verdringen en zullen het gevoel krijgen dat Nederland te vol is. Studenten blijken zich tevens niet te houden aan de bureaucratische regels omtrent het roken en het samenscholen bij de ingang. Het is dan ook een paupergebouw met veel te kleine draaideuren en docenten zijn zeker bang klappen te krijgen. Jeroen Knigge van het College van Bestuur, de fascist die mij extremist noemde, is in conflict geraakt met het orgaan dat zijn werkzaamheden moet controleren. Dat verbaast me niks, maar ik doe daar verder geen uitspraak over.

Niks is leuker dan leedvermaak. We laten deze prutspraktijken echter even voor wat het is en gaan het over het openbaar vervoer hebben. Ook de NS heeft problemen en een van de problemen is de vele vertragingen die reizigers oplopen. De NS stelt dat ze slechts voor 80 % op tijd rijden. U komt dus minstens in een vijfde van de gevallen te laat. Zelf hebben ze een mooie oplossing voor het probleem. De NS laat de vertraging gewoon deel uitmaken van de dienstregeling door onder andere sneltreinen en intercity's samen te voegen.

Om te beseffen wat dat betekent dienen we eerst in te gaan op het verschil tussen een sneltrein en een intercity. Een intercity stopt veelal alleen in grote plaatsen en maakt weinig stops waardoor de reis snel verloopt. Een sneltrein stopt behalve in grote plaatsen ook in iets kleinere plaatsen (maar slaat kleine stoptreinplaatsen over) en maakt dus meer stops waardoor de reis langer duurt. Het verschil kan oplopen tot meer dan een kwartier aan reistijd. U begrijpt wellicht wel dat het samenvoegen resulteert in het wegvallen van treinen en het resultaat is gewoon een normale sneltrein die op alle sneltrein- EN intercitystations stopt. Kort gezegd: uw reistijd wordt dus verlengd en de vertraging maakt voortaan deel uit van uw treinreis.

Om reizigers die ook wel door hebben dat ze genaaid worden en om personeel te kunnen instrueren heeft men de hulp van HvA-studenten (Bron: Volkskrant en de Telegraaf) ingeroepen om middels een game-simulatie te rechtvaardigen wat zij willen uitvoeren. Ze zijn zeker bang dat mensen het niet pikken en massaal in de auto stappen. Het wordt gebracht alsof HvA-studenten DE oplossing moeten brengen. Dat doen ze dan ook geheel in de stijl die u van hen kunt verwachten. Ze stellen simpelweg dat treinen langzamer moeten rijden.

Dat kan zelfs het kleinste kind bedenken. In zo'n beetje iedere discussie over de vertragingen bij de NS komt het argument "Waarom kunnen ze het in het buitenland wel goed doen?" ter sprake. Het antwoord ligt dan in de sfeer van dat men in het buitenland veel minder treinen laat rijden per tijdseenheid en dat de treinen er langzamer rijden. Nederland heeft echter een van de drukst bereden spoornetten ter wereld en we jagen op een groot aantal trajecten 4 stoptreinen, 2 sneltreinen en 2 intercity's met snelheden ver boven de 100 km/uur over het spoor. Natuurlijk kan de NS minder treinen inzetten en langzamer rijden, maar daar lost men geen vertraging mee op. De dienst wordt bovendien onaantrekkelijker.

Geen probleem voor de NS: ze definiŽren de term "vertraging" gewoon anders en het probleem verdwijnt als sneeuw voor de zon. Zo wordt elke vertraging van 3 minuten en uitvallende treinen die helemaal niet rijden niet als vertraging gezien. De HvA doet er nog een schepje bovenop: ze laten de trein langzamer rijden en maken uw vertraging standaard deel van de treinreis. Is dat een oplossing? NEE. Voor mij is "vertraging" een term die gebruikt kan worden voor elk verschil tussen begintijd en de tijd waarop ik op mijn bestemming ben. Als de trein om 8:00 behoort te vertrekken en om 9:00 behoort aan te komen, dan is de reistijd een uur. Een te laat komende trein om 8:15 geeft een vertraging van 15 minuten. Een op tijd komende trein die onderweg traag rijdt en daardoor om 9:15 aankomt geeft OOK een vertraging van 15 minuten. Ik kom immers 15 minuten later aan. Hoe halen ze het daar bij de HvA in hun hoofd om een dergelijke vertraging een oplossing te noemen?!

Ik noem dat geen oplossing voor het probleem "vertraging". Ze maken het in principe veel erger. Zonder de HvA zou mijn reis in 80 % van de gevallen 60 minuten duren. Met de HvA duurt mijn reis in 100 % van de gevallen 75 minuten. Of te wel: de vertraging is met dank aan instellingen als de HvA ALTIJD aanwezig. De HvA vergeet zoals gewoonlijk dat het herdefiniŽren van termen en het gebruik maken van misdefinities niet het gewenste resultaat oplevert.

Verder merk ik op dat de problemen in het openbaar vervoer op meerdere vlakken ligt dan enkel logistieke problemen. Gegarandeerde vertraging door langzaam rijdende treinen lost het probleem van de suicide, vandalisme en zwartrijden niet op. Terwijl met name vandalen en ander gespuis nummer 1 veroorzaker zijn van vertraging en ander ellende. Waarom richt men zich niet daarop in plaats van de dienst meer en meer te beperken totdat bijna niemand meer met de trein wil?
Reacties: 0
Pagina's: 1

Reactie toevoegen
U dient in te loggen om een bericht te kunnen plaatsen.
 Houd het hier netjes. Hartelijk dank.

Misdefinitie
Copyright (c) 2004-2017.

C:\>Misdefinitie\type info.txt
Contact opnemen kan via een e-mail naar info apending misdefinitie.nl.