|
108 # Medewerkers callcentra straks criminelen # |
Gepost door Misdefinitie op 21-10-2005 om 12:51.
Zit u 's avonds net lekker aan de boerenkool en de rookworst, wordt er weer gebeld door een onderbetaald studentje die enkel omwille van het geld mij wat rotzooi probeert aan de smeren. Een groot deel is ook nog eens ronduit onbeschoft, blijven de mensen lastigvallen en lichten ze ook nog eens op door die troep die ze verkopen. Het lijken wel criminelen. Als het aan het ministerie van Justitie ligt zullen het binnenkort ook echte criminelen zijn. Niet in beeldspraak of bij wijze van grap, maar echte criminelen die het gehaald hebben tot in de gevangenis. Daar moeten ze in Nederland nogal wat voor doen, dus het gaat hier wel om tuig van het laagste niveau. Al was het maar omdat ze zo dom waren om zich te laten pakken.
Terug naar de callcentra, want het ministerie van Justitie is daar nogal wat mee van plan. Het knuffelbeleid draait op volle toeren met de strekking: "Criminelen zijn zielig en moeten kunnen werken". Wat gaan ze daar mee doen? Dure werkplekken creëren waarmee de crimineel de beschikking krijgt over fantastische mogelijkheden om naar buiten te bellen. Consumenten of bedrijven: het maakt allemaal niks uit. Ze willen graag dat bedrijven het idee sponseren om een belcentrale in de gevangenis aan opdrachten te voorzien zodat de criminelen kunnen werken. De oplettende lezer heeft allang begrepen dat een crimineel dan net zo goed andere nummers kan bellen om tussen neus en lippen door een coke-deal te regelen.
De werkgeversvereniging voor facilitaire callcenters (WGCC) toont zich een fel tegenstander van het idee. Stelt u het zich eens voor: een oplichter die in de gevangenis zit en een beetje een consument gaat bellen om een verzekering te verkopen. Wie kan er dan nog een kwaliteitsnorm garanderen? En hoe kunnen ze het in hun hoofd halen om criminelen de beschikking te geven over de naam, adres en woongegevens van klanten? Niksvermoedende klanten krijgen opeens (zware) criminelen aan de lijn die hen van alles proberen aan te smeren en die vervolgens ook nog informatie krijgen of er later wat te halen valt in huis. Duur huis, dure verzekering en ook dure spullen. Die kan als de boeven hun straf hebben uitgezeten wel eens een bezoekje verwachten.
Een WGCC woordvoerder vat het probleem kernachtig samen:
"Consumenten zullen bij ieder telefoontje van een callcenteragent zich afvragen of ze een kinderverkrachter, moordenaar of inbreker aan de lijn hebben. Dat kan echt niet."
Ze zullen daar bij justitie moeite moeten doen voor de belscripts die de criminele verkopers gaan gebruiken bij de telefoontjes. Vragen als "Heeft u ook kinderen?" en "Wat is de waarde van uw inboedel?" krijgen zo een wel hele andere betekenis.
De brancheorganisatie stelt dat justitie zich niet in de "professionele markt" van de "callcenteragent" moet mengen. Ik zou liever zien dat ze eens beiden oprotten. Consumenten willen niet gebeld en lastiggevallen worden. Ook niet door zogenaamde "professionals". Ga een echt vak leren en laat de gezonde burger met rust.
Reacties: 0 Pagina's: 1 |
Reactie toevoegen |
U dient in te loggen om een bericht te kunnen plaatsen.
|
|