Mis·de·fi·ni·tie (de ~ (m.), ~s)
1 Politiek correct geformuleerde definitie waarmee men door middel van leugen en bedrog de werkelijke aard van misstanden probeert te verhullen door deze te rechtvaardigen.
- Misdefinitie gaat over misstanden en gedrag van criminelen, radicalen en terroristen.
- Misdefinitie te hard? Bekijk ons op Youtube! Abonneer, reageer en respecteer.
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
# Home # Boek HvA # Registratie # Contact #
Misdefinitie artikelen
Pagina: 38 / 43: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43

115 Nederland heeft een kort lontje
114 Plagiaat is stout; vermeld altijd de bron!
113 Automutilatie groot probleem onder scholieren (5)
112 PRDV: "Sinterklaas kapoentje..."
111 De VVD neigt naar het fascisme
110 Nederland: "Opgerot met die illegalen"
109 Schriemer: "Kanker-Marokkanen gediscrimineerd"
108 Medewerkers callcentra straks criminelen
107 Nicolaaslyceum: "Ontslag na strafkampregime" [2]
106 Friesland wil meer boeven
105 Gefeliciteerd googlelaars! [Update 2]
104 Racisme toegestaan en nauwelijks bestraft
103 De NS spoort niet
102 Links is dood: Bos zegt sorry
101 Bulderend lachsalvo bij naaien treinpassagier
100 Moslima's worden net kerels (2)
99 Elqalem.nl: "Bedrijven zijn racisten"
98 De trein staat klaar
97 Concentratiekampen voor stoute Marokkaantjes (2)
96 Geen wiskunde maar homokunde voor excuusneger (2)

103 # De NS spoort niet #
Gepost door Misdefinitie op 09-10-2005 om 01:00.
De NS blijft onze aandacht trekken. De sein- en wisselstoringen vliegen ons om de oren, ze hebben meer vertraging dan bureaucratie van een gemiddelde ambtenaar kan veroorzaken en af en toe ligt er weer eens een trein van de rails. Het is een beetje afgezaagd om daar nu weer over te beginnen. Daarom bekijken we ditmaal de website van het bedrijf en merken op dat er ontzettend veel klantennaaierij op staat. Het wordt tijd om een klein overzicht te geven van een bedrijf dat eigenlijk nooit geprivatiseerd had mogen worden. Zelfs de website "vrienden van NS" is tegenwoordig verdwenen. Kennelijk hebben ze zelfs bij die geitenwollensokken-milieurakkers hun krediet verspeeld.

De NS laat zien dat ze een bijzondere manier van redeneren hebben. Zo willen ze het reizen met de trein in de Randstad ontmoedigen door mensen in dat gebied meer te laten betalen op drukke trajecten dan in rustige gebieden. Dit doen ze omdat er volgens de NS meer mensen met de trein gaan in de Randstad. Dan hebben ze namelijk meer treinen nodig en dat kost meer geld. Daarbij vergeten ze even dat meer reizigers ook meer geld opleveren en dat meer reizigers ook betekent dat er weinig lege treinen rijden. Lege treinen die enkel geld kosten, maar niks opleveren.

Jammer voor de NS heeft men deze vorm van discriminatie, namelijk mensen in het ene gebied meer laten betalen dan mensen in het andere gebied, resoluut afgewezen. De NS dreigde daarop meteen de tarieven tot ongekende hoogte op te drijven voor alle Nederlanders. Uiteindelijk is er van deze grootspraak niks terecht gekomen. Ze beginnen een propaganda-campagne waarin te lezen valt dat er slechts sprake is van een gematigde verhoging van de prijs van het treinkaartje. Hoezo is dat positief? Ze verhogen al jaren de prijs zonder de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen.

Zelf zijn ze zich van geen kwaad bewust. Er wordt beweerd dat het vervoersaanbod verhoogd werd met de nieuwe dienstregeling, maar er zijn gewoon verbindingen verdwenen. Verder rijdt er na 12 uur 's nachts zo'n beetje niks meer en moeten mensen vaker overstappen dan voorheen. Speciale dienstroosters zijn tegenwoordig meer regel dan uitzondering. In elke schoolvakantie rijdt de NS op halve kracht. Hoezo uitbreiding?

De reizigersinformatie zou erg verbeterd zijn. Nu wordt er om de 5 minuten een bandje afgespeeld met "5 minuten vertraging", "zal helaas niet rijden" en "onze excuses voor het ongemak". Geweldig. Het centrale computersysteem heeft ook geen storingen meer waardoor de automatische aanwijzers regelmatig al de trein die ooit gaat rijden aangeeft. Was het nou in Utrecht dat alles uitviel deze week? Nieuwe producten en diensten zouden ook ontwikkeld worden. De NS geeft als voorbeeld de introductie van het breedbandinternet. Geweldig. Zouden ze nog mensen vervoeren tegenwoordig? Of kan ik tegenwoordig via het internet op mijn bestemming komen?

Het ministerie steekt er wel eens een stokje voor. Zo mogen bepaalde tariefswijzigingen niet worden doorgevoerd. In dat geval dreigt de NS dat er een nieuw soort van heffing komt. Gewoon een extra "trajectheffing" of desnoods een "generieke gemiddelde prijsverhoging". Desnoods vragen ze 50 cent extra per kaartje als u het door een kapotte automaat niet buiten kan kopen maar aan de balie moet dokken. Kunt u het allemaal niet opbrengen, dan geeft de NS graag boetes onder een bulderend lachsalvo. Ieder zijn trein.

Voor de vaste klanten hebben ze ook iets leuks. U raakt uw museumkorting kwijt. Alstublieft. De samenreiskorting was natuurlijk allang al verdwenen.

Dit eist natuurlijk zijn tol. De trein ontspoort regelmatig bij Amsterdam Centraal, het kaartje wordt steeds duurder, service wordt afgebouwd tot het minimum, nieuwe stations lijken weer op simpele lange perrons die we nog kennen uit de jaren '70 en '80, een groot aantal stations verandert in een ghetto en prorail kan haar fouten niet langer verbergen. Klanten pikken het niet langer en pakken de auto. De NS omschrijft het politiek correct als een vermindering van groei, maar wij weten het wel beter.

Regelmatig lopen er onderzoeksmannetjes rond in de trein. U weet wel: vervelende paupers die eisen dat u uw kaartje laat zien voor onderzoek terwijl ze er niet toe bevoegd zijn. Wilt u dat niet, dan zijn ze altijd bereid u te verlinken bij een conducteur. In de hoop dat u zwart rijdt en zij weer kunnen lachen. "Jawohl mein Führer!" Die onderzoeken worden regelmatig gemanipuleerd. Zo worden ze vaak overdag uitgevoerd als de trein vrijwel leeg is en iedereen een zitplaats heeft.

Een aantal resultaten uit de "Klantwaardering NS 2e kwartaal 2005" zijn opmerkelijk te noemen. Meer dan de helft van de klanten vindt dat de NS niet op tijd rijdt. Ruim een kwart van de reizigers klaagt over een gebrek aan zitplaatsen. Een resultaat dat kennelijk zelfs gehaald wordt op de vreemde rustige tijdstippen in de middag waarop die onderzoeken worden gehouden. Ruim de helft vindt de informatieverschaffing, de mate waarin de trein schoon is en de klantgerichtheid van het personeel waardeloos. Hoge cijfers op de punctualiteit (stiptheid, het op tijd rijden) worden gehaald door enkel te kijken naar treinen die gereden hebben (daarom vallen treinen die niet op tijd rijden vaak gewoon uit) of door enkel te kijken naar bepaalde trajecten op het hoofdsporennet. Wel hebben ze nog een verzekering in de aanbieding. U mag als u meer dan een half uur vertraging dreigt te hebben op kosten van de NS een taxi bestellen. Goed wetende dat geen enkele trein met een vertraging van 30 minuten nog rijdt. Slaap lekker. We hebben de grote leugen, de grootste leugen, de statistiek en de NS.
Reacties: 0
Pagina's: 1

Reactie toevoegen
U dient in te loggen om een bericht te kunnen plaatsen.
 Houd het hier netjes. Hartelijk dank.

Misdefinitie
Copyright (c) 2004-2017.

C:\>Misdefinitie\type info.txt
Contact opnemen kan via een e-mail naar info apending misdefinitie.nl.